בעקבות גל התלונות: צו הרחקה לחברת החניית המכוניות בנתב"ג
מנהל נמל התעופה הוציא צו שמפסיק לאלתר את פעילותה של חברת פליי פארק שמחנה מכוניות של נוסעים בחניון מחוץ לנתב"ג. בתחילת השבוע פורסמו ב-ynet תלונות של לקוחות נגד החברה ובהנהלת נתב"ג התקבלו תלונות רבות נוספות
מנהל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, הוציא אמש (יום ב') צו הרחקה מפעילות בנתב"ג לחברת פליי פארק (FlyPark) שמפעילה שירות החניית כלי רכב, בחניון מחוץ לשטחי נתב"ג, לנוסעים הטסים לחו"ל. צו ההרחקה הוצא לאחר שביום ראשון פורסמו ב-ynet תלונות של לקוחות החברה ובנמל התעופה התקבלו תלונות רבות נוספות נגד פליי פארק.
לקוחת החברה: "המפתחות לרכב אבדו. תחזרי הביתה במונית"
במכתב ששיגר זכאי לחברה הוא מציין כי בחודש פברואר נשלח אליה זימון לשימוע ובו צוין כי נשקלת האפשרות להוציא נגדה צו הרחקה בשל פעילות מסחרית אסורה שהיא מבצעת בשטחי נתב"ג ללא קבלת היתר ותוך פגיעה בסדר הציבורי."כעולה מהדו"חות שלנו", כתב זכאי, "החברה מפעילה חניון מחוץ לשטחי נמל התעופה שמיועד לנוסעים לחו"ל. לצורך הפעלת החניון נציגי החברה אוספים את רכבי הלקוחות מתוך שטחי הנמל סמוך לטרמינל הנוסעים ועם שובו של הלקוח ממתין לו נציג החברה בתוך שטח נתב"ג, מחוץ לטרמינל הנוסעים. לצורך פעילות זו מעמידה החברה סדרן בתוך שטח נמל התעופה ומפעילה חניון פיראטי ובלתי חוקי".
במכתבו טוען מנהל נתב"ג כי פעילותה של החברה הינה פעילות מסחרית האסורה בתחומי נמל התעופה ואשר לא ניתן לבצע אותה ללא הרשאה של הרשות ובהתאם לכללי השמירה על הסדר. "מעבר לכך, פעילות זו גם פוגעת בסדר הציבורי בנמל התעופה", הוסיף מנהל נתב"ג, "נציגי החברה היו מעורבים בוויכוחים סוערים עם לקוחות בתוך שטחי נתב"ג, החברה החנתה רכבים של הלקוחות במקומות אסורים לחניה, דבר שהביא לגרירתם".
זכאי מציין עוד כי במהלך שימוע שנעשה לחברה היא לא כפרה בעובדות וטענתה היחידה הייתה שהרשות פועלת שלא בשיוויוניות, זאת משום שהיא מאפשרת פעילות דומה של בעל חניון בשם "קלקודה". "טענה זו אין בידי לקבל", כתב זכאי,"היות שהרשות נקטה בהליכים משפטיים רבים נגד 'קלקודה', לרבות נקיטה בהליך שיפוטי שמטרתו לסלק את החברה משטחי הרשות".
בעקבות השימוע הודיע, כאמור, מנהל נתב"ג כי החליט להפעיל את סמכותו ולהוציא צו האוסר על החברה או עובדים מטעמה להיכנס לשטיח נמל התעופה, זאת למעט לצורך נסיעה לחו"ל על פי כרטיס טיסה תקף לאותו יום. הצו יחול גם על כלי רכב מטעמה של החברה ועל איסוף רכבי לקוחות משטחי נמל בן גוריון או השבתם לנמל.
לחברה יש זכות לערער על ההחלטה בפני מנכ"ל רשות שדות התעופה בתוך 14 יום. חניון פליי פארק מכיל מעל 5,000 מקומות חנייה, מתוכם 750 חניות מקורות על בסיס מקום פנוי. החניון משולב לטווח קצר וארוך והעניק שירותים של שירותי דייל אישי שאוסף את הרכב מהלקוח בעת ההמראה ומחזיר את הרכב בחזרה ללקוח בעת הנחיתה לאחר שטיפה יסודית.
פליי פארק: עובדים מחברת כוח אדם לא עשו את העבודה
מהחברה נמסר "קיבלנו את המכתב - נלמד אותו ונגיש תגובה מסודרת". עוד טוענים בפליי פארק כי במהלך חג הפסח, כדי להיערך לכמות הנוסעים הגדולה, שכרו את שירותיה של חברת כוח אדם שסיפקה לה דיילים. "לצערנו הם לא עשו את העבודה ולא עמדו בקירטריונים שלנו ולא לפי הנהלים שלנו - מה שגרם למקרים האחרונים שציינתם", נמסר מפליי פארק.
בחברה הוסיפו כי "במהלך חג הפסח הענקנו שירות ל-2,896 רכבים שחנו אצלנו בפחות משבוע ימים. הפסקנו הבוקר את ההתקשרות עם החברה החיצונית ואנו מפיקים לקחים על מנת לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר. חניון פליי פארק ממוקם מחוץ לשדה התעופה ואינו קשור בשום דרך להתנהלות של המערכות בנתב"ג. אנו נותנים שירות של דייל אישי שאוסף מהלקוח את הרכב בעת היציאה ובעת החזרה מחזיר לו את הרכב כולל שטיפת הרכב". באשר לנוסעים שנמצאים כעת בחו"ל, החברה אומרת שהיא ממשיכה לתת להם שירות כרגיל