שתף קטע נבחר

חברות הלואו-קוסט נערכות לשנים קשות

מחירי הדלק הגבוהים ומחירי הטיסה הנמוכים מטלטלים את ענף התעופה: הרווח הנקי של ריינאייר צנח ב-29% והיא מתכננת לקצץ קווים, גם לישראל. המחיר הממוצע לכרטיס ירד בתוך שנה ל-37 אירו. היו"ר: צופים קריסות ומיזוגים בין חברות תעופה

ריינאייר (צילום: דני שדה)
מטוס של חברת ריינאייר(צילום: דני שדה)
 

ריינאייר צופה כי החורף הבא וגם 2020 יהיו קשים לחברות התעופה באירופה, וכי חלקן יקרסו ואחרות יתמזגו. החברה החלה לסגור בסיסים וקווים לא רווחיים, ולקצץ טיסות ביעדים שונים, ובהם ישראל.

 

הקיץ בנתב"ג: צפי ליותר מ-5.5 מיליון נוסעים

  

חברת האולטרה לואו-קוסט הגדולה באירופה פירסמה בשבוע שעבר דוחות לשנה שמסתיימת במארס, והציגה צניחה של 29% ברווח הנקי. יו"ר החברה, מייקל אולירי, אף מזהיר כי הצפי הוא שב-2020 הרווח הנקי יקטן עוד יותר.

 

ריינאייר, שמפעילה בין השאר טיסות רבות מתל אביב ומשדה תעופה רמון ליעדים שונים באירופה, הודיעה כי תקצץ מספר בסיסים באירופה בשל חוסר רווחיות ותדירויות ביעדים אחרים בשל התחרות הגוברת. כן ציינה כי חברות לואו-קוסט נוספות – איזיג'ט, וויזאייר ונורוויג'ן – מקצצות קווים וסוגרות בסיסים.

תעופה (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)
 

מטוס של חברת איזיג'ט (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
מטוס של חברת איזיג'ט(צילום: דני שדה)
  

בכל הקשור לישראל, ריינאייר קיצצה לקראת החורף הקרוב כשליש מהטיסות שהפעילה בחורף האחרון מאילת ליעדים שונים באירופה. במקביל, היא הגדילה את פעילותה בעקבה – בעוד משרד התיירות מסבסד את טיסותיה ב-60 אירו בלבד לנוסע, בממשלת ירדן מדובר על 90 אירו לנוסע.

  

אולירי מציין בדוח כי מחירי הדלק הגבוהים מחד, ומחירי הטיסה הנמוכים מאידך, גרמו לקריסה של חברות תעופה אירופיות, ובהן פרימרה, Small Planet, אזור, גרמניה, סקאי וורקס, קובלט, פלייבי, וואו ואחרות. במקביל חברות כמו אליטליה ותומאס קוק נמצאות על המדף ומחפשות קונים. "אנחנו צופים כי בחורף הקרוב ובתחילת 2020 עוד חברות יקרסו, בשל עודף היצע, מחירים נמוכים ומחירי דלק גבוהים", כתב.

  

על פי נתונים שהחברה מפרסמת, המחיר הממוצע של כרטיס טיסה שהיא מוכרת עמד בשנה האחרונה על 37 יורו, ירידה של 6%. המחיר הממוצע בוויזאייר עמד על 46 אירו, ירידה של 5%, ואילו באיזיג'ט מדובר על 61 אירו, התייקרות של 2%. לשם השוואה, מחיר כרטיס ממוצע של לופטהנזה עמד בשנה האחרונה על 176 אירו, ירידה של 10%; בקבוצת בריטיש איירווייז על 191 אירו, ירידה של 1%; ובקבוצת KLM-אייר פראנס על 210 אירו, ירידה של 1%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
מטוס ריינאייר
צילום: דני שדה
מומלצים