דווקא עכשיו: "תפתחו קווי לואו-קוסט לאילת"
ביום בו נסגר שער נוסף לאילת מתעוררת השאלה - מתי ישראל תפתח את השמיים לטיסות לואו-קוסט פנים ארציות? האם נזכה לראות כרטיסי טיסה בעשרות שקלים כפי שניתן לראות כיום מנתב"ג ושדה רמון אל אירופה? גלעד ילון פונה לשר התחבורה החדש ולממשלה - "תפתחו את שמי ישראל לרווחה"
שדה דב נסגר וכולם מדברים עכשיו על התעופה הפנימית בישראל, זמן טוב לקרוא לקיום תחרות אמיתית בשוק בעזרת הכנסת חברות זרות.
בחודשים האחרונים שוב מדברים על האפשרות ששר התחבורה יאשר לחברות הלואו-קוסט להפעיל את הקו הבין-ארצי מנמל התעופה בן גוריון לאילת. קו שהחברות הישראליות: ארקיע וישראייר מחזיקות באופן בלעדי ומתמחרות במחירים גבוהים מאוד.
"התקרה שלי זאת הרצפה שלך" אמר שר התחבורה הקודם ושר החוץ הנוכחי ישראל כ"ץ כשהעביר את השרביט בשבוע שעבר לשר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ', בטקס חילופי השרים.
הסכם השמיים הפתוחים מ-2013 גרם לזינוק במספר טיסות הלואו-קוסט שעוברות פה ובמספר התיירים. אז מה מונע בעצם מהמדינה לתת לאותן חברות אור ירוק להפעיל טיסות פנימיות בישראל ובכך לחבר את אילת למרכז ולצפון ובמחירים שפויים יותר, שמתאימים לשאר המגמה של טיסות החסך.
ולמה להסתפק רק בזה? למה לא להפוך את שדה התעופה רמון למעצמת קונקשנים בינלאומית ולהביא את התיירים האירופאים, שחלקם גם ככה מגיעים לאילת בחורף, גם לירושלים ולמרכז במקום שיברחו מכאן לירדן או לסיני?
"מי שרוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב וליהודה ושומרון - צריך להביא תשתיות", אמר שר התחבורה החדש, אבל מר סמוטריץ', אל תשכח שיש גם את עיר הנופש הדרומית שאפשר לחבר אותה לשאר הארץ, ועל הדרך גם להוריד את מספר התאונות הקטלניות בכביש 90.
חברות הלואו-קוסט מאוד מעוניינות להפעיל קווים בתוך ישראל. מנכ"ל חברת וויזאייר אמר כבר מספר פעמים שללא קשיים מצד הממשלה פעילויות החברה הייתה גדלה בארץ עד להקמת האב (HUB) - בסיס אם בנתב"ג, ומכאן הדרך להקמת קו בין ארצי וחיבור נתב"ג ליעדים נוספים בעולם קצרה מאוד.
לא הגיע הזמן לתת לשמי הארץ הנעולים להיפתח גם הם לרווחה?