5 חודשים רצופים של פסטיבל: אילת בחורף
לא פחות מ-35 פסטיבלים בינלאומיים יתקיימו באילת בחורף הקרוב, במסגרת פרויקט חדש שתוכנן במשך שלוש שנים. המטרה: להתמודד עם יעדי נופש מתחרים בעולם. בתוכנית: פסטיבלי אופנה, אינסטגרם, יין, צלילה, מוזיקה אלקטרונית ועוד
בחורף הקרוב, אילת תציע אילת לא פחות מ-35 פסטיבלים בינלאומיים - מספר חסר תקדים בעיר הנופש הדרומית. הפסטיבלים יופקו במסגרת פסטיבל בינלאומי עונתי ענק שיימשך חמישה חודשים רצופים, בין נובמבר 2019 לאפריל 2020, ויציע אירועים בינלאומיים בתחומי תרבות שונים.
פסטיבל הפסטיבלים ייצא לדרך על רקע סגירת שדה דב וניסיונותיה של העיר להתמודד עם המציאות החדשה בעיר. מדובר ביוזמה משותפת של משרד התיירות, תאגיד התיירות אילת, עיריית אילת והתאחדות המלונות בעיר שתוכננה ונרקמה בשלוש בשנים האחרונות.
מטרת הפסטיבל היא להעצים את מיתוגה של אילת בעולם כמרכז תרבות תוסס, אשר מציע, בנוסף לשמש הנצחית והחופים - גם אירועי תרבות בינלאומיים במגוון עצום של תחומים וסגנונות, שייפנו לכל הגילים ולכל סוגי הבילוי וההעדפות התרבותיות.
בימים אלה פורסמו תוצאות המכרזים להפקתם של 14 פסטיבלים בינלאומיים חדשים בעיר, בהם פסטיבל מוזיקה אלקטרונית, פסטיבל מוזיקה יוונית, פסטיבל צלילה וצילום תת-ימי, פסטיבל אופנה בינלאומי, פסטיבל אמנות רחוב, פסטיבל אינסטגרם בינלאומי, פסטיבל גרפיטי, פסטיבל יין במדבר, פסטיבל גיטרה ועוד.
הפסטיבלים הללו יצטרפו לכ-20 פסטיבלים בינלאומיים שכבר מתקיימים בעיר, כמו פסטיבל ג'אז חורף בים האדום, פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית, פסטיבל אילת לתיאטרון רחוב ועוד.
35 הפסטיבלים יחדיו ייצרו רצף פסטיבלים שיוצע לישראלים שיבחרו לנפוש בעיר בחורף, וכן לתיירים שיגיעו אל העיר ב-48 הטיסות השבועיות שינחתו בחורף הקרוב בנמל התעופה רמון מ-23 יעדים שונים באירופה.
מדובר בכמות טיסות דומה לכמות הטיסות השבועיות שהיו בחורף הקודם. אולם עונת החורף הקרובה תהיה העונה הראשונה שבה יופעלו כל הטיסות מאירופה לנמל התעופה רמון. יחד עם זאת, נתונים שהציגה בשבוע שעבר התאחדות המלונות מלמדים כי בניגוד לתחזיות השחורות, אילת לא קרסה לאחר סגירת שדה דב - ומספר לינות הישראלים בעיר בחודש יולי גדל ב-7% לעומת יולי אשתקד. זאת כאשר התפוסה הכללית במלונות באילת עמדה על 87.9%.
"עשרות מיליוני שקלים יושקעו במותג החדש. בנינו תמהיל עשיר ומרגש של פסטיבלים ואירועי תרבות שמדגיש את יתרונותיה של אילת בחורף, ואין תייר אחד שיגיע לעיר בחודשים נובמבר-אפריל ולא ימצא בה חוויה, פעילות או תוכן שיקלעו לטעמו", אומר יוסי חן, מנכ"ל תאגיד התיירות אילת. "בנוסף על היותה פנינת טבע קסומה וייחודית, מעכשיו אילת תציע יותר אירועים ומופעים בינלאומיים, שיהפכו את החופשה בה לבלתי נשכחת".
שבי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות אילת, מסביר כי "גורמי התיירות העיקריים הפועלים בעיר הגיעו למסקנה שעל מנת שניתן יהיה להתמודד בהצלחה עם יעדי נופש מתחרים, עלינו ליצור תוכנית שתציע לנופש הפוטנציאלי את הערך המוסף שהוא מחפש. בצד המלונות בכל הרמות המציעים מגוון של שירותים, למזג האויר החורפי המושלם ולאטרקציות, תופק שורת אירועים שתיתן את המענה לחופשה המושלמת".
"המוצר התיירותי" החדש ישווק בחו"ל על ידי משרד התיירות, ובארץ על ידי תאגיד התיירות אילת – ואליו יתווספו מבצעים, הטבות והנחות במלונות ובאטרקציות. "משרד התיירות משקיע ומקדיש מאמצים רבים לפיתוח המוצר התיירותי באילת", אומרת שרה סלנסקי, מנהלת אגף בכירה חו"ל במינהל השיווק במשרד התיירות. "לצד המהפכה בנסיקה של חברות תעופה זרות המגיעות לאילת, אנחנו משווקים אירועי תוכן עשירים ומגוונים שיהפכו את השהייה של התיירים למהנה עוד יותר".