שדות התעופה עם העיכובים הגדולים באירופה
באיזה יעד פופולרי במיוחד בקרב הישראלים לאחרונה נמצא שדה התעופה שבו נרשמו הכי הרבה עיכובים בטיסות? כמה פיצוי יגיע לכם אם הטיסה שלכם התעכבה, וגם - היכן ממוקם נתב"ג ברשימת המאחרים?
אם טסתם לאחרונה, בעיקר בתקופת העומס של חודשי הקיץ, ודאי חוויתם על בשרכם עיכובים בטיסות. לעיכוב נחשבת טיסה שיצאה 15 דקות ומעלה משעת ההמראה הקבועה מראש.
לקראת עוד תקופה עמוסה - עונת החגים - כדאי שתדעו אילו שדות תעופה דורגו כמאחרים ביותר בהוצאת טיסות באירופה, וכמובן, היכן נמצא נמל התעופה שלנו, נתב"ג, ברשימה.
לפניכם 50 שדות התעופה שבהם חלים העיכובים הגדולים ביותר באירופה, לפי בדיקה שנערכה בחודשים יוני עד אוגוסט 2019.
מיקונוס אינו הנציג היווני היחיד ברשימה "המכובדת". גם נמל התעופה של סנטוריני, ואפילו זה של הבירה אתונה, נמצאים שם.
לפי AirHelp, חברה המטפלת בפיצויי טיסות, מהמובילות בעולם, כ-5-4 מתוך 10 טיסות היוצאות משדות תעופה אלו התעכבו בחודשי הקיץ.
נתב"ג? מקום (לא) טוב באמצע
מלבד יוון, גם נמל התעופה הישראלי לא הצטיין בדיוק שלו בקיץ הזה. על פי נתוני החברה, רק 68.9% מהטיסות יצאו מנתב"ג בזמן, מה שממקם את אותו במקום 26 במדד שדות התעופה המתעכבים ביותר באירופה - מקום אחד מתחת לנמל התעופה המרכזי היתרו שבלונדון (68.5%).
אירופה: כל טיסה חמישית יוצאת באיחור
נתב"ג במקום 307 בעולם בדיוק מבצעי בהמראות
במקום האחרון, שבמקרה הזה הוא אכן מכובד, עם הכי הרבה דיוק בזמנים, נמצא השדה של אוסלו בירת נורווגיה (75.4%).
עוד שדות תעופה שקיבלו ציונים טובים, שגם פופולריים בקרב הישראלים, הם שדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י ברומא (74.1%), שדה התעופה בברצלונה (74.7%) ושדה התעופה בפראג בירת צ'כיה (72.5%).
נתונים אלו חשובים בעיקר עבור אלו מכם המתכננים לא רק לנחות בשדה כדי לשהות ביעד, אלא להמשיך ממנו בטיסת קונקשן ליעד אחר. לכן חשוב לדעת זאת מראש כאשר קובעים טיסות עם עצירה. נסו לרווח עד כמה שניתן בין טיסה לטיסה על מנת שלא לפספס את טיסת ההמשך.
בשנתיים האחרונות הוכפל מספר האיחורים
לפי אזהרה שיצאה מטעם איגוד הטייסים האירופי בסוף יולי האחרון, בשנתיים האחרונות הוכפלו האיחורים והביטולים בטיסות.
אחד ההסברים לריבוי באיחורים, על פי הארגון, הוא שמצד אחד מערכות ניהול התעבורה האווירית לא ערוכות לגידול העצום בתנועה האווירית, שרק מתגברת ככל שחברות תעופה, בעיקר הלואו-קוסט, מגדילות את מספר המטוסים ואת התדירויות ומפעילות את המטוסים סביב השעון.
מצד שני, הגדלת הפעילות מצד חברות התעופה עצמן גורמת להן איחורים לא מעטים, ונמלי התעופה לא ערוכים לעמוד בגידול במספר הנוסעים. התורים לרישום ולבידוק בטיסות מתארכים, ונוצרים עיכובי טיסות - כל זה עוד לפני השפעת מזג האוויר ההפכפך, שגורם השנה לעיכובים רבים, גם בקיץ.
כך שהתמונה המוצגת באירופה בעניין הזה די עגומה. אגב, המצב האווירי בארה"ב לא רחוק משם.
פלומה סלמרון, מומחית לזכויות נוסעים ב-AirHelp, מסבירה כי "לאלו שנוסעים דרך שדות תעופה אירופיים וחווים עיכוב של יותר משלוש שעות, ביטול טיסה או ביטול לפני עלייה, רוב הסיכויים שיוכלו לקבל פיצוי של עד 600 אירו".
חשוב לציין כי החוק הישראלי המגן על זכויות הנוסע, חוק שירותי תעופה, מתייחס לכל הטיסות אל ישראל, מישראל ובתוך ישראל, עם כל חברת תעופה שהיא, כולל טיסות בינלאומיות העוצרות בישראל, וקובע כי הפיצויים במקרה של עיכובים וביטולי טיסה מעל שמונה שעות ינועו בין 1,290 שקל (336$) ל-3,100 שקל (808$).