הטיסה האחרונה של הג'מבו בקו מארה"ב
המטוסים הגדולים והאייקונים של אל על מגיעים לישורת האחרונה והיום ינחת כאן בפעם האחרונה מטוס הבואינג 747 הידוע בכינויו היותר מפורסם - "ג'מבו". את המטוסים הישנים, שעדיין פועלים בשני קווים לצד לא מעט תקלות, מחליפים בהדרגה מטוסי הדרימליינר ומטוסים נוספים
נפרדים מהג'מבו: אתמול במוצאי שבת אל על ביצעה את הטיסה האחרונה במטוסי הג'מבו בין ישראל וארה"ב לאחר 48 שנים של פעילות. מטוס הבואינג 747 המריא בפעם האחרונה בטיסת LY008 מניו יורק לנמל התעופה בן גוריון.
מאז 1971, הופעלו מגוון של מטוסים אלו המכונים "ג'מבו" בשל גודלם, בחברת אל על ולאחר עשרות אלפי טיסות מנתב"ג לניו יורק החברה נפרדה מהפעלת צי זה בנתיב הזה. הדגם הנוכחי של הג'מבו של אל על, 747-400, הופעל מאז 1994 בנתיב החברה לניו יורק.
צי מטוסי ה-747-400 צפוי להיסגר באופן רשמי בסוף חודש אוקטובר 2019 כאשר שני מטוסי הג'מבו האחרונים של החברה ייצאו משירות ויוחלפו במטוסי דרימליינר חדשים.
שני מטוסים אלו מופעלים כיום בקווים תל אביב - בנגקוק ותל אביב - ברצלונה, ועצם המשך פעילותם האווירית מהווה לא מעט בעיות עבור החברה והנוסעים.
זאת מאחר שמדובר במטוסים ישנים מאוד וטיסות רבות עוברות עם תקלות, בעיקר באזור הקבינה. למשל מערכת תאורה שלא עובדת במחלקות השונות ובשירותים וכך גם מערכת המוליטמדיה.
לא פעם קיבלנו תלונות מנוסעי החברה אשר דיווחו על טיסות שעברו בחשיכה מוחלטת. צריך לזכור שמדובר בטיסה לא פשוטה מנתב"ג לתאילנד אשר אורכת מספר רב של שעות. מהחברה נמסר כי מסוף חודש אוקטובר הקרוב תעבור אל על להפעיל בקו לבנגקוק את מטוסי הבואינג 777 ואת מטוסי הדרימליינר החדישים.
טיסת אל על LY008, אשר תנחת היום אחרי הצהריים בתל אביב תסמן את סיום הפעלת צי מטוסי הג'מבו של אל על בנתיב לניו יורק.
סגירת צי מטוסי הג'מבו של אל על, שתתבצע בסוף חודש אוקטובר, הינה חלק ממהלך אסטרטגי של החברה להוצאת מטוסים ותיקים משירות והחלפתם במטוסים חדשים ומתקדמים.
השבוע אל על תצרף לצי מטוסי הדרימליינר החדשים שלה, את מטוס הבואינג 787-9 ה-12, שנקרא "ירושלים של זהב". עד מרץ 2020 צפויים להיכנס לשירות עוד כארבעה מטוסים נוספים מדגם 787-8.