שתף קטע נבחר

תומאס קוק על סף קריסה: "חובות של כ-1.1 מיליארד ליש"ט"

תאגיד התיירות הבריטי שמעסיק כ-20 אלף עובדים ב-16 מדינות זקוק נואשות להזרמת מזומנים. אם יקרוס כחצי מיליון נופשים יימצאו עצמם ללא כרטיסי טיסה הביתה. במקביל, XL אירווייז הצרפתית הודיעה על פשיטת רגל ובריינאייר המנכ"ל יקבל בונוס של מאה מיליון דולר בזמן שמאות טייסים יפוטרו

מטוס של חברת תומאס קוק איירליינס (צילום: shutterstock)
מטוס של חברת תומאס קוק איירליינס באי היווני סקיאתוס(צילום: shutterstock)
 

תאגיד התיירות הענק תומאס קוק זקוק בדחיפות להזרמה של 200 מיליון ליש"ט כדי להבטיח עסקה שתציל אותו מהתמוטטות. אם לא יוזרם הסכום הדרוש בימים הקרובים החברה הוותיקה תקרוס ו-180 אלף נופשים מבריטניה ועוד כ-300 אלף נופשים מרחבי העולם - רובם מגרמניה - יהיו זקוקים למבצע חילוץ כדי לשוב הביתה. עלות מבצע חילוץ שכזה, על פי ה"פיננשיאל טיימס" הבריטי, עשויה להסתכם בכ-600 מיליון אירו.

 

מנובמבר יהיה זול יותר לחדש את הדרכון

 

תומאס קוק הוקמה בשנת 1841 והיא אחת מחברות התיירות הוותיקות באנגליה. כיום התאגיד מעסיק כ-20 אלף עובדים ב-16 מדינות. על פי הפרסומים בבריטניה, החובות של תומאס קוק נאמדים בכ-1.1 מיליארד ליש"ט ובעלי המניות, ובהן תאגיד פוסון הסיני (שהוא גם בעלים של קלאב מד וגם מושקע בישראל), מתכוונים להזרים 450 מיליון ליש"ט בתמורת להפרדת חברת התעופה וחברת התיירות ובתמורה להגדלת הנתח של פוסון בחברת התיירות. זאת בעוד בעלי החוב והבנקים (רויאל בנק סקוטלנד ולויד) יזרימו ביחד עוד 450 מיליון ליש"ט ויהיו בעלי המניות העיקריים של חברת התעופה.

 

אולם, בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע התברר כי הזרמת הכסף לא תפתור את הבעיות של התאגיד ותומאס קוק עשויה לקרוס במהלך שנת 2020 אם לא תקבל הזרמה נוספת של 200 מיליון ליש"ט, סכום שבעלי המניות מתנגדים להזרים.

סוכנות נסיעות מתאגיד תומאס קוק (צילום: shutterstock)
סוכנות של תומאס קוק באנגליה. הסיילים לקיץ לא עזרו(צילום: shutterstock)
 

 

כל הסיבות לאהוב את ספטמבר 

למה הכי טוב לטוס לחופשה בספטמבר    (צילום: אורי דוידוביץ, שחר גולדשטיין)

למה הכי טוב לטוס לחופשה בספטמבר    (צילום: אורי דוידוביץ, שחר גולדשטיין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

על פי כלי התקשורת באנגליה, אם לא יוזרמו כספים כבר בתחילת השבוע הבא התאגיד עשוי לקרוס וכחצי מיליון לקוחות עשויים להיפגע. קריסה זו, אם תתרחש, תביא כאמור להוצאה לפועל של מבצע להחזרת נופשים שיעלה לחברה סכום עצום. ב"פיננשיאל טיימס" הזכירו את קריסתה לפני שנתיים של חברת מונרך הבריטית שהביא למבצע חילוץ של 85 אלף נופשים בעלות של 60 מיליון ליש"ט.

 

עוד חברה צרפתית קורסת 

חדשות עגומות נוספות הגיעו מכיוונה של צרפת. XL אירווייז, שמפעילה מפריז טיסות ליעדים ארוכים כמו צפון אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון, הודיעה על פשיטת רגל ועל הפסקת פעילותה החל מיום שני.

מטוס של חברת XL אירווייז (צילום: shutterstock)
מטוס של חברת XL אירווייז(צילום: shutterstock)
 

החברה הצרפתית ביצעה, בין היתר, בין שלוש לחמש טיסות בשבוע בקו נתב"ג-שארל דה גול. הודעתה מצטרפת לפשיטת רגל של חברת התעופה אייל אזור מוקדם יותר החודש וכן לקשיים שבהם נמצאת חברת נורוויג'ין שזכתה השבוע להארכת פריסת החובות כדי להמשיך להתקיים.

 

כך מנכ"ל ריינאייר ינסה לזכות בבונוס של 100 מיליון אירו

בתוך כך טייסי חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר המוצבים באנגליה הודיעו על ביטול חמשת ימי השביתה שתכננו לקיים לסירוגין החל משבת הזאת ועד ליום ראשון הבא. האיגוד המקצועי של החברה הודיע כי החליט לבטל את השביתה בשעה זו ולאפשר קיום משא ומתן, בסיוע של מגשר, על מנת לפטור את המחלוקות בין ההנהלה לטייסים.

 

במקביל, ברויטרס דווח כי מנכ"ל ריינאייר מייקל או'לירי הגיע לסיכום עם בעלי המניות על חבילה בונוס שעשויה להכניס לכיסו סכום עתק של 100 מיליון אירו במהלך חמש השנים הקרובות. כדי לזכות בבונוס השמן, או'רילי יצטרך להביא להתחזקות המניה שצנחה בכמעט 50 אחוזים מאז 2017. הוא צפוי לנסות לעשות זאת באמצעות פיטורים של בין 500 ל-700 מטייסי החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מטוס של תומאס קוק איירליינס
צילום: shutterstock
מומלצים