מכירת הכרטיסים המוזרה של אמריקן איירליינס
חברת התעופה האמריקנית החלה במכירת הכרטיסים לקו לדאלאס שייפתח בספטמבר 2020. הבעיה: מערכת ההזמנות מציגה טיסות בטווח של עד 331 יום. המשמעות: אם תזמינו כעת תצטרכו לטוס חזרה לישראל כעבור יומיים-שלושה
חברת התעופה אמריקן איירליינס החלה למכור כרטיסי טיסה לקו החדש שתשיק בחודש ספטמבר 2020 בין תל אביב לדאלאס. אם אתם שוקלים להזמין, קחו בחשבון שמערכת ההזמנות של החברה מציגה מחירים רק בטווח של עד 331 יום, כך שנכון להיום ניתן לבצע הזמנות לשתיים-שלוש טיסות של החברה. זאת ועוד, אם תנסו לבצע טיסה הלוך בתאריך שבו נפתח הקו, תצטרכו לשוב לישראל כעבור יומיים-שלושה, זאת משום שאין אפשרות לבצע הזמנה לתאריך חזרה מאוחר יותר.
כך נראתה הטיסה הארוכה בהיסטוריה
אמריקן איירליינס תבצע את הטיסות בקו במטוס בואינג 787 עם שלוש מחלקות נוסעים, תיירים, פרימיום ועסקים. בדקנו בסוף השבוע את מחירי הכרטיסים לטיסות הראשונות של החברה שנמצאות במערכת ההזמנות. המחיר לטיסה הלוך ושוב מתחיל ב-995.96 דולרים במחלקת תיירים ותמורת 300 דולרים לכיוון תשודרגו למחלקת תיירים פרימיום.
אמריקן איירליינס מעריכה כי ישראלים רבים יבחרו להשתמש בשירותיה, בעיקר אנשי עסקים ואנשי היי-טק שיטוסו לאוסטין שבטקסס ולסן חוזה שבקליפורניה.
בשל העובדה שהחברה מציגה בשלב זה מספר מצומצם של תאריכים, קשה לבצע השוואה מקיפה בינה לבין חברות תעופה אחרות שפועלות בין תל אביב לצפון אמריקה. אולם, בבדיקה שערכנו מתברר כי אמריקן מבצעת "הצפת מחירים" לטיסות המשך. כך, למשל, בתאריך הבדיקה שעשינו החברה הציעה טיסה ישירה בין תל אביב לדאלאס במחיר של 996 דולרים ואילו כרטיס בין תל אביב לסן פרנסיסקו עם חניית ביניים בדאלאס במחיר של 790 דולרים. כלומר, זול ביותר מ-200 דולרים עבור הטיסה הארוכה יותר.
בתאריך הבדיקה מצאנו כי מחיר הטיסה הישירה של אל על במחלקת תיירים לסן פרנסיסקו הוא 898 דולרים וביונייטד 1,611 דולרים. בתאריכים קרובים לתאריך הבדיקה המחיר הזול ביותר שמצאנו ביונייטד לטיסה ישירה היה 1,012 דולרים.
ההיסטוריה של אמריקן בישראל
אמריקן איירליינס הודיעה לפני כחודשיים על חידוש הטיסות לישראל. החברה האמריקנית, שהיא חברת התעופה הגדולה בעולם, רכשה לפני חמש שנים את USAIR שהפעילה טיסות מפילדלפיה לתל אביב. לאחר הרכישה הגיעו לישראל נציגים של אמריקן איירליינס ובשיחה עם כתבים טענו כי הקו בין פילדלפיה לתל אביב הוא אחד הקווים המבטיחים של החברה וכי יש להם כוונה לפתח אותו כמו גם קווים אחרים.
אולם, כמה חודשים לאחר מכן החליטה אמריקן להפסיק את הטיסות לישראל וטענה כי הסיבה לכך היא "שיקולים מסחריים", טענה שלא התיישבה עם הנתונים שהם מסרו קודם לכן.