שתף קטע נבחר

המזוודה איחרה? בית המשפט מאשר לפצות על עוגמת נפש

חברת איבריה תפצה בני זוג מישראל ב-5,000 שקלים בגין עוגמת נפש שנגרמה להם לאחר שאחת מהמזוודות שלהם לא הגיעה לארה"ב עם נחיתתם, ונמסרה להם רק יום לפני חזרתם ארצה. כמו כן, יפוצו בני הזוג בסכום של 4,000 שקלים בגין החזר הוצאות

מסוע מזוודות מטען (צילום: shutterstock)
מסוע מזוודות, אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר פסיקה שהורתה לחברת תעופה לפצות ב-5,000 שקל זוג נוסעים ישראלים על עוגמת נפש שנגרמה בשל איחור בקבלת המזוודה.

 

 

בני הזוג טסו לארה"ב אך אחת המזוודות שלהם לא הגיעה עם נחיתתם ונמסרה להם רק יום לפני חזרתם לישראל. כתוצאה מכך חופשתם נפגעה והם נאלצו להוציא אלפי שקלים על רכישת מוצרים שנדרשו להם. הם תבעו את חברת התעופה איבריה, ובית המשפט לתביעות קטנות קבע כי יש לפצות את בני הזוג ב-5,000 שקל על עוגמת נפש ועוד 4,000 שקל עבור החזר הוצאותיהם.

 

בית המשפט לתביעות קטנות קבע שאין ספק כי לזוג הנוסעים נגרמה עוגמת נפש בשל האיחור בקבלת המזוודה והורה לחברת התעופה לפצות אותם על עוגמת הנפש. חברת התעופה הגישה ערעור למחוזי על חיובה בפיצוי על עוגמת נפש.

מטוס של חברת איבריה (צילום: shutterstock)
מטוס של חברת איבריה(צילום: shutterstock)
 

איבריה קיבלה אחריות לאיחור בהגעת הכבודה וטענה כי עשתה כמיטב יכולתה על מנת לאתר המזוודה, ופעלה באופן מידתי וסביר להשיב את המזוודה, גם אם באיחור. החברה טענה כי היא אינה חברת ביטוח, וכי הנוסעים יכלו לרכוש פוליסת ביטוח ולהיפרע מחברת הביטוח על הנזקים הנטענים. עוד טענה כי אין לפצות את הנוסעים על נזק שאינו ממוני, ולפיכך לא ניתן לפצות את זוג הנוסעים בגין עגמת נפש.

 

בית המשפט המחוזי לא קיבל את הערעור של איבריה ואישר פיצוי של הנוסעים גם על עוגמת נפש. בית המשפט קבע כי "לעיתים הנזק הנפשי, דהיינו אותה עוגמת הנפש בגין איחור, עולה עשרות מונים מעיכוב של היעדר כבודה, ואין מקום כי מוביל שלא הצליח לעמוד בנטל הפוטרו מאחריות לא יפצה את הניזוק בגין עוגמת הנפש, אך תוך מגבלת תקרת הפיצוי".

 

את הנוסעים ייצגו עוה"ד חיים שטנגר ואורי פנטילט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מסוע מזוודות, אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים