שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בשנגחאי

היא מאכלסת הכי הרבה אנשים בעולם, יותר מ-24 מיליון תושבים ליתר דיוק, ואם אתם מתכננים טיול למפלצת האורבנית הזו - כדאי להצטייד בטיפים: משוק הפנויים-פנויות ועד הגלריות המגניבות, ממתחם המשחקים ועד לבר בשמי שנגחאי. כל מה ששווה לעשות בעיר שהיא "כמו ניו-יורק על סטרואידים". צפו ב-MUST

נוגה פייגה (28) הגיעה לשנגחאי לאחר שקיבלה מלגת לימודים וכעת עובדת בקונסוליה ומנהלת אתר תיירות. פייגה מתגוררת בעיר כבר למעלה משנה.

כל מה שחובה לעשות בשנגחאי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כל מה שחובה לעשות בשנגחאי(צילום: shutterstock)

לדבריה, "מדובר בעיר שהיא פסגת המודרניות והמערביות, עם מסעדות מפוארות, גורדי שחקים מטורפים ומוזיאונים מהמרשימים בעולם. בכל פינה מסתתרת גלריית אמנות, בר חבוי או הופעה מוזיקלית, זאת עיר שמרגישה כמו ניו-יורק על סטרואידים". אלה המקומות שלדעתה הם חובה בשנגחאי.

 

לחזור לילדות ולצפות בסינים במיטבם: הארקייד

הארקייד נמצא בדיוק מתחת למוזיאון שנגחאי המפואר, וחבוי בתוך קניון תת-קרקעי שלם מלא בחנויות בגדים, אוכל ופיצ'פקעס. אז מה זה ארקייד, ולמה זה מעניין? אם אתם מדמיינים את משחקיית ה"ג'ויסטיק" ששיחקתם בה בילדותכם, צפויה לכם הפתעה גדולה - הארקייד של שנגחאי הוא מתחם ענק מלא משחקי מחשב חדשים וישנים כאחד.

ילדים וילדים ברוחם - כולם בארקייד (צילום: נוגה פייגה) (צילום: נוגה פייגה)
ילדים וילדים ברוחם - כולם בארקייד(צילום: נוגה פייגה)

במקום העצום הזה תמצאו משחקי ריקודים, נגינה, שירה, הרפתקאות, כדורסל ומכונות מזל. יש פה משחקי 3D מפחידים לצד משחקי טקן 3 ישנים, ואפשר להעביר פה שעות במשחקים שיחזירו אתכם ישירות לילדות.

נוגה פייגה. המלצות מהמקומית בשנגחאי (צילום: נוגה פייגה) (צילום: נוגה פייגה)
נוגה פייגה. המלצות מהמקומית בשנגחאי

מעל לכל מדובר במרחב תרבותי מרתק, בו מרשים לעצמם צעירי סין לשחרר רסן ולהשתולל. יש פה גברים שרוקדים בסגנון נשי משהו, בנות מסתובבות בתלבושות מנגה והורים שבאים לבלות עם ילדיהם. כולם נהנים מאווירה משוחררת ולא שופטת. האם גם אתם מכנים לזה?

 

שוק פנויים-פנויות שהולך להפתיע אתכם: פארק העם

מה שרבים לא יודעים הוא שבימי ראשון הופך "פארק העם" בעיר ללוח מודעות אנושי, כשעשרות הורים מגיעים לפארק לחפש זיווג לילדים הפנויים שלהם. ההורים מדפיסים דפים פשוטים עם "פרטי הילד" ומדביקים אותם על מטריות, והורים אחרים מסתובבים במתחם בחיפוש אחר סיווג "הולם" לילד שלהם.

ואתם חשבתם שההורים שלכם מתערבים לכם בזוגיות? (צילום: נוגה פייגה) (צילום: נוגה פייגה)
ואתם חשבתם שההורים שלכם מתערבים לכם בזוגיות?(צילום: נוגה פייגה)

אילו פרטים ההורים מפרסמים? גיל, גובה, משקל, מקום מגורים, מקצוע, הכנסה שנתית, תכונות אופי, נכסים ועוד. חושבים שההורים שלכם מתערבים בחיי האהבה שלכם יותר מדי? כעת תחשבו שנית.

 

שווקי המודעות מתקיימים בכל סין, אך השוק בשנגחאי הוא בין הגדולים והמפותחים ביותר. השוק הינו עדות לכוחה של המשפחה ולחשיבות הנישואים בתרבות הסינית, אך גם להתמסחרות האהבה ולחשיבות הכסף והמעמד בזיווגים בסין. המודעות ידגישו דברים כמו הכנסה ובעלות על דירה ורכב, שנחשבים לבסיס לנישואים בסין. מקום מרתק להסתובב בו ומי יודע, אולי הפנויים מביניכם גם יצאו מורווחים מהביקור.

 

אמנות קלאסית ומודרנית בפארק היצירתיות: 50M

שנגחאי משופעת במוזיאוני אמנות יוקרתיים, אבל דווקא מתחם התעשייה הישן הזה הפך לחוד החנית של האמנות בשנגחאי. צעירים הגיעו למפעל הטקסטיל הנטוש ברחוב מוגאן-שאן, ובשנת 2000 הוקמה פה הגלריה הראשונה.

מתחם האמנות הכי מגניב בסין (צילום: נוגה פייגה) (צילום: נוגה פייגה)
מתחם האמנות הכי מגניב בסין(צילום: נוגה פייגה)

כיום מתחם האמנות המודרנית של 50M כולל למעלה ממאה גלריות אמנות מתחלפות של אמנים מתחילים ומנוסים כאחד. הגלריות כוללות ציורים קלאסיים עם טוויסט מודרני, פסלים, אמנות אבסטרקט, ניו מדיה ועוד.

 

מלבד היופי הוויזואלי של היצירות, המתחם מהווה הזדמנות מצויינת לבחון את הסוגיות הבוערות של סין המודרנית, כולל הפערים בין עניים לעשירים, מדיניות הילד האחד, סין בתקופת מאו ועוד.  

 

לשתות על גג העולם בזמן שהרגליים בג'קוזי: VUE-בר

דרך יפה ואלגנטית לראות את הנוף של האזור וגם להרגיש כמו האלפיון העליון, היא בבר ה-וויו (Vue) שנמצא על גג מלון הייאט בעיר. הבר המפנק קיים כבר הרבה שנים, ונחשב לאחד המקומות השיקים והמפנקים של שנגחאי - אך איכשהו הצליח לחמוק מהרדאר של המטיילים.

יוקרתי, אבל לא יקר (צילום: נוגה פייגה) (צילום: נוגה פייגה)
יוקרתי, אבל לא יקר(צילום: נוגה פייגה)

הבר המפנק נמצא בקומה ה-32 של המלון, וכולל תצפית מרהיבה ביופייה של קו הרקיע של שנגחאי. התצפית כוללת בר פעיל, ספות וכן מיטות מפנקות, הפונות לנוף - להנאה מושלמת. במרכז התצפית יושב ג'קוזי מפואר בו מוזמנים האורחים להניח את רגליהם הכואבות. נשמע יוקרתי מכדי להיות אמיתי? נכון מאוד, רק שכל התענוג הזה עולה רק 60 שקלים לאדם, והמחיר כולל שתי כוסות יין. המקום המושלם לחתום טיול בשנגחאי, בחוויה שלא תשכחו הרבה זמן. 


פורסם לראשונה 22/10/2016 13:35

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מה חובה לעשות בשנגחאי?
צילום: shutterstock
מומלצים