שתף קטע נבחר

MUST: המקומות שחובה לראות בגואיאקיל

מתכננים נסיעה לדרום אמריקה ומחפשים יעד מעניין שאפשר לצאת ממנו לטיולים יפים? אקוודור. קפצנו, קפיצה רחוקה משהו, לביקור בעיר הגדולה במדינה עם ישראלי מקומי. לפניכם חמשת המקומות שהם MUST בגואיאקיל

 

 

חגי גת (34) מתגורר בעיר הגדולה ביותר באקוודור כשלוש שנים. גת הגיע לצד השני של העולם בעקבות סיפור אהבה כאשר טייל בכלל בבייג'ינג בירת סין. שם הכיר בחורה, ילידת אקוודור, השניים התאהבו ומאז הכל היסטוריה. כיום הוא בעל חברת ייעוץ בתחום המים ואלו חמשת המקומות שלדעתו הם MUST בגואיאקיל.

הכירו את המוקמות שהם חובה בגואיאקיל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הכירו את המוקמות שהם חובה בגואיאקיל(צילום: shutterstock)

פארק האיגואנות

במרכז העיר שוכן לו פארק האיגואנות - PARQUE DE LAS IGUANAS. "מדהים לחשוב שבעיר של כשלושה מיליון תושבים, בלב לבה ההומה, קיים מקום בו יש פעמים רבות יותר איגואנות ממבקרים", מתאר גת. עוברי האורח יכולים לצפות בהן אוכלות, משתזפות בשמש או מטפסות על העץ.  בנוסף, יש במקום גם בריכות דגים ויונים שחיות בשלום עם הלטאות.

באמצע העיר: פארק האיגואנות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
באמצע העיר: פארק האיגואנות(צילום: shutterstock)
 

הטיפ של גת: "זהו מקום נהדר לאכול אמפנדה או אוכל שקונים בסביבה ופשוט להירגע באמצע הכרך העירוני".

טיול טיילת

אחת מהדרכים המומלצות והיפות להכיר את גואיאקיל היא ללכת לאורך הטיילת הארוכה בעיר. מסלול הטיילת, הנקראת: MALECON 2000, נמתח למרחק של כשני קילומטרים וחצי. בקצה הדרומי שלה נמצא מרכז העיר (כחמש דקות הליכה מפארק האיגואנות) והקצה השני מגיע עד רחוב LAS PEÑAS - רחוב משוחזר ומשומר שבו נמצאות כיום חנויות בוטיק ואומנות.

דרך הרגליים: מומלץ ללכת לאורכה של טיילת MALECON 2000 (צילום: חגי גת) (צילום: חגי גת)
דרך הרגליים: מומלץ ללכת לאורכה של טיילת MALECON 2000(צילום: חגי גת)

בשליש הטיילת הקרוב לחלקה הצפוני נמצאת האטרקציה החדשה או "הפנינה" של העיר כפי שמכנים אותה המקומיים - גלגל ענק. משם אפשר לקבל נקודת מבט טובה על כל גואיאקיל בסיבוב שאורך כ-12 דקות.

 

בכניסה מכיוון הטיילת לרחוב LAS PEÑAS ניתן לעלות לגבעת סנטה אנה (CERRO SANTA ANA). זהו אחד מהאתרים הראשונים להתיישבות הקבע בעיר לפני כ-500 שנה. רק חשוב לדעת שהטיפוס לא פשוט וכולל 444 מדרגות. בסוף זה משתלם כשמגיעים למעלה וחווים אווירה לטינית אותנטית.

להכיר את גואיאקיל דרך הטיילת הגדולה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
להכיר את גואיאקיל דרך הטיילת הגדולה(צילום: shutterstock)
  

בקצה הדרומי של הטיילת נמצא שוק בעלי המלאכה בו ניתן למצוא פריטים מקומיים אופייניים, כמו כובע ה- PAJA TOQUILLA המפורסם שמיוצר באקוודור ונקרא בטעות PANAMA HAT, כלי נגינה, פונצ'וס ועוד.

 

הטיפ של גת: זה המקום למי שמחפש לקנות מזכרות, מתנות למשפחה ולחברים או פשוט ציוד דרוש (הפונצ'ו מומלץ למי שמתכנן טיול להרים).

הגבעה הלבנה

למי שמחפש קצת אקשן וטבע טהור מומלץ להגיע אל הגבעה הלבנה (CERRO BLANCO). האתר המהווה שמורת טבע נמצא כעשר דקות נסיעה מחוץ לעיר. יש כאן שלושה סוגי מסלולים, כשהארוך מביניהם אורך כחמש שעות ואיתו אפשר להגיע כמעט עד לפסגה.

 

במסלולים תפגשו חיות שונות כמו ציפורים, פרפרים בצבעים מרהיבים ואפילו יגוארים (תלוי בגובה, במסלול ובעונה). מדובר על יער יבש (יער מוריק גם בעתות ללא גשם) מה שיוצר צמחייה עם אמצעי שרידות מרתקים.

טבע במיטבו: הגבעה הלבנה (צילום: חגי גת)
טבע במיטבו: הגבעה הלבנה(צילום: חגי גת)
 

הטיפ של גת: למי שבאמת רוצה ללכת עד הקצה - במרחק של עוד שלוש דקות ניתן לבצע גם צניחה במצנחי רחיפה שאורכת בין עשר ל-12 דקות. עלות הסיור תלויה בגודל הקבוצה ובסוג המסלול.

שייט עם דולפינים

במרחק של כשעת נסיעה מהעיר נמצא פרבר בשם פוארטו מורו (PUERTO DEL MORRO). כאן תוכלו לראות לאורך כל השנה דולפינים שוחים בחופשיות במים כשאתם מפליגים לצידם.

לשוט הכי קרוב לדולפינים בפרבר פוארטו מורו (צילום: חגי גת) (צילום: חגי גת)
לשוט הכי קרוב לדולפינים בפרבר פוארטו מורו(צילום: חגי גת)
 

ההפלגה אורכת כ-40 דקות כשבמהלכה, אם יתמזל מזלכם, תוכלו לראות דולפינים משחקים וקופצים במהלכי חיזור. עם הירידה מהמזח (באותה נקודה ממנה יצאתם) ניתן ליהנות משפע מעדנים מקומיים אך תדעו מהראש שהשירות מעט איטי במקום (צמחוניים עלולים לפגוש אופציות קצת מוגבלות).

 

הטיפ של גת: ניתן להגיע לשייט לבד ופשוט להצטרף להפלגה של סירה שיוצאת ובה מקום פנוי. ההרשמה מתבצעת עם ההגעה למקום.

לאכול ולבלות עם נוף לעיר

לעיר יש חיי לילה שלתייר הממוצע יכולים להראות מוזרים במקצת, לכן מי שמחפש מקום שמרגיש קצת יותר מערבי-בינלאומי, מומלץ להעביר את הערב במסעדת Sociedad Anonima ולהרגיש (באמת) על הגג. היא נמצאת באזור SAMBORONDO. המסעדה ממוקמת על גג עם תצפית יפה לעיר. יש כאן משקאות, אוכל איכותי ושילוב של זרים ומקומיים מבלים יחד.

להכיר חברים חדשים במסעדת Sociedad Anonima  (צילום: חגי גת) (צילום: חגי גת)
להכיר חברים חדשים במסעדת Sociedad Anonima (צילום: חגי גת)
 

הטיפ של גת: אם אתם מחפשים להכיר אנשים חדשים במהלך הטיול, מקומיים ומשאר העולם - זה המקום לעשות זאת.

 

למידע וטיפים נוספים על גואיאקיל כנסו לעמוד הפייסבוק Join In Tours Guayaquil.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המקומות שאתם חייבים להכיר בעיר הגדולה באקוודור
צילום: shutterstock
צילום: חגי גת
חגי גת לוקח אותנו לסיבוב בגואיאקיל
צילום: חגי גת
מומלצים