שתף קטע נבחר

אלו המקומות שתטוסו אליהם הקיץ

מחפשים עדיין לאן לטוס בקיץ הקרוב, מהם המקומות הכי פופולריים בקרב הישראלים (לצד הקלאסיקות יש כמה הפתעות) או מאילו מדינות אתם רוצים להימנע כדי להתבודד קצת? ריכזנו את היעדים שאליהם ביקשתם לטוס הכי הרבה ביולי-אוגוסט 2019

הינה זה בא - חופשת הקיץ המיוחלת כבר מעבר לפינה: אז איפה אתם עושים את החג, כלומר את חג החופש הגדול? ניסינו לברר בעזרת מספר חברות ואתרי נסיעות מובילים בישראל - לאן הישראלים בחרו לטוס השנה.

איה נאפה קפריסין (צילום: shutterstock)
איפה אתם בחרתם לנפוש בקיץ השנה?(צילום: shutterstock)

ובכן, התשובות לכך כמובן תלויות במי שנשאל, והיעדים המבוקשים משתנים מעט בין חברה לחברה, אבל בהחלט ניתן לסמן כבר מגמות ברורות.

 

רחוקה מהעין - קרובה ללב הישראלי: ארצות הברית

"אנו רואים את ניו יורק בפרט וארצות הברית בכלל כיעד מספר אחת של הישראלים לקיץ הקרוב", כך אומר ל-ynet בועז וקסמן, יו"ר חברת אופיר טורס ובעליה, ומסביר כי "ישנו ביקוש עצום לכל יעדי ארה"ב, כשניו יורק מובילה עם 60% מההזמנות למדינה".

ניו יורק (צילום: shutterstock)
גבוה ברשימת המבוקשים: ניו יורק(צילום: shutterstock)

ארצות הברית מככבת במקום הראשון מבחינת הביקוש להזמנת טיסות וחופשות מצד הישראלים - גם בחברת הנסיעות דיזנהאוז.

 

אחרי היעד הכה-מרוחק הזה מגיעות השכנות: קפריסין ויוון במקומות השני והשלישי בדיזנהאוז, ואחריהן מגיעים מונטנגרו המפתיעה, שנכנסת חזק לרשימה השנה, וכפרי הנופש של הולנד.

מועדון TOP HILL
הישראלים מבקשים את פנינת הבלקן: מונטנגרו(צילום: shutterstock)

כפר הנופש Vakantiepark Slagharen ()
השנה הכפרים הפכו ללהיט: כפר הנופש סלגחארן, הולנד
  

"בקטגוריית החופשות המשפחתיות הארוכות, גם השנה כמו בשנים האחרונות, בולטת העדפה לכפרי נופש על פני חופשות אורבניות.

 

"היעדים המבוקשים לצד ארצות הברית הם הולנד, רומניה וסלובקיה, אומר ל-ynet עודד חודורוב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדיזנהאוז, ומסביר כי "אלו יעדים חדשים הממוקמים באזורים המתבססים על תיירות, בעלי רמת אירוח גבוהה ומחירים המתאימים לכיס הישראלי".

   ()

לדברי ניר מזור, סמנכ"ל שיווק קשרי תעופה, "קרואטיה וסלובניה, יחד ובנפרד, פופולריות בקיץ הזה. בזכות האטרקציות המשפחתיות, הטבע והנופים והמחירים נוחים.

 

"אחריהם, איי יוון, שהישראלים מאוד אוהבים, מובילים בחופשות בטן-גב בריזורטים המפנקים".

 

אפקט המונדיאל: רוסיה בולטת השנה

במקום השני באופיר טורס נמצאות ארצות מזרח אירופה. "נוכח מחירי האוכל והאירוח - בולגריה, רומניה וסלובקיה הן היעדים הבאים ברשימה", כך וקסמן. אגב, הביקוש לחופשה בבודפשט, לדבריו, הוא פי שלושה מאשתקד.

 

לעומת זאת, לפי אתר טרווליסט מי שחולקות את המקום השלישי, ולמעשה מדיחות את אחד היעדים המבוקשים - ניו יורק - הן לרנקה ופראג, שכל אחת מהן אחראית לכ-11% מההזמנות.

בעקבות המונדיאל האחרון: סנט פטרבורג ()
בעקבות המונדיאל האחרון: סנט פטרבורג
אחריהן ברשימת היעדים המוזמנים ביותר בקטגוריית הטיסות, עם 9% מכלל ההזמנות לכל אחת, נמצאות קייב, אתונה, בורגס והבירה הרוסית מוסקבה אשר הפכה ליעד זול ופופולרי במיוחד עבור הישראלים מאז הקיץ האחרון, שבו אירחה את משחקי המונדיאל. 

 

במקום הרביעי של אופיר טורס, ובדומה לאתר טרווליסט, ניתן לראות עלייה בביקוש עבור מוסקבה וסנט פטרבורג, שהפכו כאמור ליעדים פופולריים בעקבות משחקי המונדיאל האחרון, ואולי בשל העובדה שבקיץ האירופי הלוהט - כאן ניתן עוד להצטנן קצת.

סוצ'י (צילום: shutterstock)
נכנסת לרשימה הקיצית: עיירת חוף הים השחור - סוצ'י(צילום: shutterstock)
 

בדיזנהאוז מדברים גם על סוצ'י - עיירת החוף של רוסיה, שמתברגת לעשירייה הראשונה בביקוש להזמנות מצד הישראלים לקיץ 2019.

 

תמיד במקום טוב למעלה - יוון. גם אנטליה מתברגת

במקום השלישי לפי חברת אופיר טורס נמצאת יוון, על כל אייה ויעדיה המגוונים: "כל האיים מרודוס, כרתים ועד סנטוריני, וכמובן הבירה אתונה, הם יעדים מבוקשים מאוד לקיץ", אומר יו"ר החברה וקסמן.

 

יוון מככבת גם בחברת קווי חופשה. לדברי אילן שלו, מנהל שיווק בחברה, "הצטברות ההזמנות שהתבצעו ומתבצעות באתר מלמדת על שמירת המגמה שהכרנו בקיץ 2018 בכל הנוגע לחופשה המשפחתית של משפחות בישראל: בראש הרשימה ניצבת יוון.

כרתים יוון (צילום: שאטרסטוק)
תמיד פייבוריט: כרתים היווני(צילום: שאטרסטוק)
 

"במרחק שעה וחצי טיסה היעד הקרוב מאפשר למשפחה הישראלית ליהנות מחופשה משפחתית במגוון מלונות ברמת 5 כוכבים על בסיס הכול כלול, ולהתפנק בפארקי המים החדשים שהוקמו באיים הפופולריים", אומר שלו.

 

"אנטליה, מלכת הנופשונים הנצחית, נהנית השנה משקט יחסי בגזרת ארדואן, מה שמחזיר את המשפחות הישראליות-יהודיות גם כן ליעד ואל מלונות ההכול כלול הפרושים בו, מלונות שנותנים מענה לכל כיס בחופשה משפחתית", מוסיף שלו מקווי חופשה.

 

 

מלכת הטבלה: בירת רומניה

באתר טרווליסט בוקרשט מובילה השנה את טבלת עשרת היעדים הפופולריים באתר, עם 13% מסך ההזמנות. במקום השני מדורגת כרתים, עם 12% מההזמנות. "כרתים היא יעד אהוב על הישראלים זה שנים, בעיקר בחודשי הקיץ, ונראה כי היא תמשיך להיות יעד נבחר גם בקיץ הקרוב", אומרת תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט.

הכוכבת הרומנייה: בוקרשט במעלה הרשימה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הכוכבת הרומנייה: בוקרשט במעלה הרשימה(צילום: shutterstock)
 

בוקרשט הזולה, שנמצאת בטווח טיסה של כשעתיים וחצי, מככבת גם בקווי חופשה, זאת בזכות מספר הטיסות אליה ואטרקטיביות המחירים.

 

שלו מוסיף כי "בודפשט, בדומה לבוקרשט, היא יעד חופשה זול וקרוב המאפשר גם נקודת מוצא טובה למגוון טיולים – גם ההונגרים למדו שפארק מים והכול כלול מזמין אותנו הישראלים, ופתחו מלונות הכוללים מוצרים אלו".

 

עוד ברשימה לפי אתר קווי חופשה, פראג בירת צ'כיה ועיירת החוף הבולגרית בורגס - "המזמינות משפחות ישראליות רבות לנפוש בהן במחיר אטרקטיבי לכל כיס", מסכם שלו.

 

לפי אתר טרווליסט, ישנו מהפך דווקא בתחתית הרשימה - בנגקוק וברצלונה, עם 8% מכלל ההזמנות לכל אחת. בנגקוק יורדת לסוף העשירייה אחרי שבקיץ שעבר הובילה עם 13% מההזמנות, וגם ברצלונה חווה ירידה בתיירות אך עדיין נשארת בין היעדים המבוקשים.

 

מי שנעדרות השנה מהעשירייה הראשונה הן אמסטרדם ורודוס, אשר לאורך השנים נחשבו ליעדים מבוקשים ואהובים מאוד על התייר הישראלי, כך על פי אתר טרווליסט.

 

גרזון מציינת כי "הישראלים גילו את מגוון האפשרויות שקיימות קרוב לבית, ורבים מהם מוותרים על טיסות ארוכות. רומניה וכרתים הם שני יעדים קלאסיים למשפחות מבחינת המחיר, הזמינות והמגוון הקיים בהן למשפחות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אלו היעדים שעם ישראל מתכוון לנפוש בהם בקיץ 2019
צילום: shutterstock
מומלצים