רז והלל חוזרים לאולימפוס
בזמן שהספורט המוטורי המקומי סובל מקיפאון, צמד הישראלים רז הימן והלל סגל ישתתפו במירוץ הבינלאומי השלישי שלהם השנה - 24 השעות של אתונה, אירוע מפרך על-פני למעלה מ-1,000 ק"מ
רז הימן והלל סגל, צמד הישראלים המצליחים ביותר בתחום הספורט המוטורי, ישתתפו השנה שוב במירוץ "24 השעות של אתונה". עבור הנהג והנווט המנוסים תהיה זו ההשתתפות שלישית במירוץ בינלאומי השנה, הישג מכובד שמקבל משמעות יוצאת דופן בהתחשב בקפאון הכמעט-מוחלט לו אחראי חוק הספורט המוטורי. לדברי השניים, המירוץ ביוון תובעני ואינטנסיבי במיוחד, גם בהשוואה לקטעים הקשים ביותר במירוץ השטח המפרך והמפורסם בעולם, הדקאר.
ביום שבת הקרוב (29.11) יוזנקו המתחרים מפאתי אתונה למסלול היקפי באורך 1018 ק"מ, בתנאי שטח קשים הכוללים שבילי יערות סבוכים ומצע בוץ חלקלק, כולל הפתעות בלתי צפויות כמו מפולות סלעים מקומית, שקטעה את אחד קטעי הדירוג במירוץ אשתקד. בנוסף לתוואי המירוץ הקשה, צופים המתחרים כי יאלצו להתמודד עם תנאי ראות בעייתיים, שכן כמעט מחצית המירוץ יערך בשעות החשיכה.
רז והלל צברו עד היום רקורד מרשים של כ-50 אלף קילומטרים במרוצי שטח, ומחזיקים במשותף ארון עמוס ב-11 גביעים שונים ממרוצי שטח בינלאומיים, בהם מקום 25 כללי (וראשון בקטגוריית המתחרים לראשונה) בדקאר 2012. בשניים מהגביעים זכו השנה, מקום שלישי בראלי יוון שנערך במאי האחרון, ומקום ראשון בראלי ברסלאו-בלקן שנערך בספטמבר.
בשנה שעברה הגיעו שני הישראלים למקום השני במירוץ היווני, והפעם הם מעוניינים לשפר זאת במקום אחד. כדי לעשות זאת, הם יאלצו להתמודד עם 17 מתחרים מנוסים ומיומנים בקטגוריה שלהם (46 מתחרים בסך הכל), הבולט בהם הוא דמיטריאס סטרברוב עמו ניהלו בעבר קרבות רבים וצמודים. ובניגוד למרבית המירוצים הבינלאומיים בהם השתתפו בעבר, הפעם הם יהיו נציגי ישראל היחידים. בנוסף, צוות הסיוע הפעם יהיה מצומצם, וכולל מכונית שכורה וארגז חלפים קטן בלבד.
לדברי רז הימן, "האסטרטגיה תהיה לא להתייחס לאף מתחרה ולהתרכז בעצמנו. סביר להניח שנהיה מהראשונים לזנק, אבל אסור לנו להיגרר לקרבות ועקיפות על המסלול. זה מירוץ שיש בו כל-כך הרבה מקומות לעשות טעויות, כך שצריך להיזהר במיוחד. ננסה להיכנס לקצב טוב וקבוע, ולשמור עליו בנסיעה בטוחה לסיום".
רכב המירוץ של רז והלל יהיה גם הפעם - כמו בתשע השנים האחרונות - "הצוללת הצהובה", רכב שנבנה באופן עצמאי על-ידי הלל במוסך הטרקטורים שבבעלותו בעפולה, ועושה שימוש במנוע טורבו-דיזל 3.0 ליטר עם 250 כ"ס מתוצרת ב.מ.וו ומערכת הנעה של מיצ'ובישי פאג'רו. נותני החסות כמו בעבר יהיו החברות פוינטר ו-3M.