שתף קטע נבחר
 

קפוא לכם על האופנוע? האביזרים שיגנו עליכם מקור וגשם

רוכבי הדו-גלגלי קופאים, משייטים בין טיפות גשם ורוחות בקור העז של החורף הנוכחי. אבל אפשר גם אחרת, עם ציוד מתאים שעושה נעים. ממחמם ידיים ועד חמצוואר וכפפנוע. בדקנו

הקור והגשם גורמים גם לוותיקים שברוכבי הדו-גלגלי לנטוש את האופנוע בתקופות הגשומות ולחזור אליו רק עם בוא האביב. אלא שאם דואגים להצטייד בפריטים הנכונים, אפשר בהחלט לשרוד את הקור. יצאנו לבדוק מה מציע השוק לרוכבים שלא מוותרים לגשם או לטמפרטורות הנמוכות.

 

מעיל ממוגן ומחמם לאופנוע. לקחנו לבדיקה את ה-Ixon stratus, מעיל רב-עונתי שמתאים לדברי היצרנית לכל אקלים תודות לשלוש שכבות הניתנות לפירוק בהתאם למזג האוויר. המעיל עשוי בד חזק ומרושת לאוורור עבור תקופת הקיץ, כאשר בחורף ניתן להוסיף שתי שכבות: האחת דקה נגד מים, השנייה עבה יותר לחימום הגוף. איך זה מרגיש? רכיבה על איילון במהירות מרבית בטמפרטורה של 6 מעלות, עם חולצה עבה אחת מתחת, הספיקה לחלוטין והעניקה תחושה חמימה כמובטח.

 

מעיל ממוגן אחד לכל עונות השנה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
מעיל ממוגן אחד לכל עונות השנה(צילום: ירון ברנר)
 

 

המעיל כולל גם אביזרי הגנה קשיחים-גמישים באזורי המפרקים, הכתפיים והגב, פיסות מחזירי אור במספר אזורים, צמד כיסים חיצוניים, שני כיסים פנימיים וכיס אחד אטום למים. למרות המשקל הרב בגרסת שלוש השכבות, המעיל הזה נוח מאוד והרגיש מצוין על הגוף בעת רכיבה. המחיר: 1,350 שקל בסניפי מטרו מוטור.

 

חליפת גשם אטומה. כדי להגיע ליעד יבשים, רוכב דו-גלגלי חייב חליפת גשם טובה. השוק מציע מספר רב בשלל מחירים ואיכויות, ואנחנו בחרנו ב-Rainbuster rain suit. זו חליפת גשם דקה ונוחה, עשויה מבד "נושם" למעבר של אוויר אבל לא של מים. היא עשויה ניילון חזק ועמיד, מצופה בפוליאוריתן ומגיעה בגזרה צמודה לגוף, אך למרות זאת אינה מפריעה במהלך הרכיבה. לחלק העליון רצועות הידוק באזור הזרועות ולחלק התחתון רצועות הידוק בתחתית להתאמה מרבית. את העבודה הבסיסית לשמה נרכשה, דחיית מים והגעה יבשה, היא עושה בצורה מצוינת. המחיר: 370 שקלים בסניפי מטרו מוטור.

 

משמאל: החליפה הדקה. מימין: החליפה המרופדת (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
משמאל: החליפה הדקה. מימין: החליפה המרופדת(צילום: ירון ברנר)
 

 

מי שבנוסף מעוניין גם בחימום, טוב יעשה אם יבחר בחליפת הגשם של Red Motor Wear. כאן כבר מדובר במכנסיים וחלק עליון עם ריפוד פנימי מפליז. כל התפרים בחליפה מולחמים בניילון פנימי למניעת חדירת מים, בעוד החלק העליון כולל שני כיסים אטומים למים. גם המכנסיים כוללים כיס חיצוני - ומאוד שימושי - אטום למים. מחזירי אור ממוקמים בגב הז'קט ומלפנים, ויש כיסים פנימיים בז'קט ובמכנסיים המיועדים לאמצעי מיגון קשיחים (ומומלצים כמובן) שאינם כלולים במחיר. הרכיבה בחליפה הזו הרגישה כאילו שמיכת פוך נעימה מלווה אתכם בנסיעה, עם אטימה מוחלטת לקור. מומלצת מאד. המחיר: 369 שקל באתר מוטו דיפו.

 

אטומות למים עם מיגון קשיח. כפפות (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
אטומות למים עם מיגון קשיח. כפפות(צילום: ירון ברנר)
 

 

כפפות חורף. כפפות הן כמובן פריט חובה בטיחותי בכל השנה, אך בחורף הן נועדו גם לחמם ולהגן מפני רטיבות. לקחנו לבדיקה את כפפות החורף של Jollisport האיטלקית, המבטיחות להעניק הגנה מגשם וכוללות מגן קשיח. כבר ברכיבה ראשונה הן הפגינו נוחות גבוהה, ובגשם עמדו בהבטחה לאטימה מפני מים מבלי להזיע. בין היתר בזכות שכבת בד "נושם" המסייע לאוורר את פנים הכפפה. המחיר: 269 שקל באתר מוטו דיפו. 

 

נא להכיר: כפפנוע. מי שלא מסתדר עם כפפות רכיבה, או פשוט מעדיף לרכוב בידיים חשופות, יכול ללכת על האופציה החורפית המועדפת על שליחים - כפפנוע. בדקנו את הכפפנוע של חברת עמיאל, אותן מתקינים פעם אחת בתחילת החורף. מדובר בצמד כפפות ענק המתחברות לידיות הכידון ומגינות באופן מרשים על הידיים כנגד קור. האטימה התגלתה כלא הרמטית, אבל מי שרוכב בעיקר למרחקים קצרים, יוכל להסתפק בפריט זה. המחיר: 86 שקלים באתר מוטו דיפו.

 

השליחים לא טועים. כפפנוע (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
השליחים לא טועים. כפפנוע(צילום: ירון ברנר)
 

 

מחממי ידיים. מעדיפים לרכוב בימי חורף לא גשומים עם כפפות דקות, ללא הסרבול של כפפות חורף עבות? אפשרי. נסו את מערכת החימום החשמלית של Oxford. מדובר במערכת המותקנת במקום ידיות הכידון הקיימות, אשר מחממות את הידיות - עם צריכת חשמל מזערית - עד טמפרטורה של 50 מעלות. הידיות אטומות למים ומתג דיגיטלי מאפשר בחירה בין ארבע רמות חום. מי שלא התנסה עדיין בידיות כידון מחוממות, יתקשה להבין עד כמה הפתרון הזה מפנק. מחיר: 527 שקל באתר מוטו דיפו.

 

מעט מסורבל אבל הכרחי. חמצוואר (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
מעט מסורבל אבל הכרחי. חמצוואר(צילום: ירון ברנר)
 

 

חמצוואר. אזור הצוואר הוא קריטי לכיסוי אם מעוניינים להמלט מקור מקפיא. בוודאי ברכיבה במהירות של למעלה מ-100 קמ"ש כאשר הטמפרטורה בחוץ אינה חוצה את רף הספרה הבודדת. החמצוואר של חברת עמיאל עשה עבודה מעולה. הוא עשוי פליז כפול שאינו מאפשר לקור לחדור לצוואר. עם זאת, מעט מסורבל לשלב את קצהו בתוך הקסדה לאטימה מקסימלית, ולכן רצוי לשחרר מעט למעלה, לסבול מעט מהקור, אבל לחסוך את תחושת המסורבלות כשצריך לסובב את הראש לצדדים. המחיר: 37 שקלים באתר מוטו דיפו.

 

ערדליים. מניסיון, הדרך היחידה להגיע ליעד עם גרביים יבשים, היא ערדליים - נעליים במידות גדולות ה"ננעלות" על נעל ההליכה ומגינות באופן מושלם מהגשם. הערדליים שבחרנו גבוהות, כוללות סוליה קשיחה ורצועות שמהדקות אותן לנעליים, לתחושה נוחה ובטוחה ברכיבה. המחיר: 155 שקלים באתר מוטו דיפו.

 

כדי להגיע עם נעליים יבשות. ערדליים (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
כדי להגיע עם נעליים יבשות. ערדליים(צילום: ירון ברנר)

 

כיסוי רשת למושב. הכיסוי בו בחרנו לציפוי מושב האופנוע, מבטיח להיות יעיל במשך כל השנה. בקיץ יצנן את העכוז, בחורף ימנע רטיבות. אלא שיתרון הקיץ מתגלה כחיסרון בחורף, בו זורם אותו אוויר מצנן לאזור הישבן, ומקפיא אותו. המחיר: 85 שקלים באתר מוטו דיפו.

 

המים לא יורגשו, אבל האוויר הקר כן. כיסוי רשת למושב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
המים לא יורגשו, אבל האוויר הקר כן. כיסוי רשת למושב(צילום: ירון ברנר)
 

 

אחרי שהתלבשנו היטב והגנו על עצמנו מפני קור וגשם, כל שנשאר הוא לדאוג לכך שטיפות המים לא יפריעו בזמן הרכיבה. וזו אולי ההשקעה הטובה ביותר שאתם יכולים לעשות למען הבטיחות בחורף. מדובר בציפוי דק למשקף הקסדה, שהופך את המשטח לדוחה מים הידרופובי חזק המרחיק לדברי היצרנית עד 95% מטיפות המים, במיוחד בזמן גשם כבד. בכך משתפרת ישירות בטיחות הרוכב. וזה עובד. אחרי נסיעה בגשם כבד עם הציפוי על משקף הקסדה, הופכות הטיפות לכדוריות קטנות שניתזות לצדדים ומותירות את המשקף שקוף ללא צורך בניגוב במהלך הרכיבה. המחיר: 115 שקלים בסניפי מטרו מוטור, כמות שמספיקה לציפוי שני משקפי קסדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מביסים את הקור על הכבישים
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים