שתף קטע נבחר

מצב הספורט המוטורי

"הדרך למיסוד יתכן והורסת את ה'רומנטיקה' של טרום החוק אך הכרחית אם אנו חפצים בקידום הספורט והבאתו לפסגות בכספי תמיכה וספונסרים שיגיעו רק אם תהיה חשיפה ולאירועים חוקיים". תשובה לליאור בנאי

קראנו את דבריו של מר בנאי, וחשבנו לעצמנו כי הוא לא היה בשיעור הבסיסי שלימדו אותנו שכשאתה מצביע על האשם באצבע המורה, ארבע אצבעות מופנות עליך חזרה.

 

"מירי רגב, הספורט המוטורי מת במשמרת שלך" 

 

 

 

זה לא שמצב הספורט המוטורי, משביע רצון. רחוק מכך! אולם בדרך לניתוח מצב הספורט ירה בנאי למקומות הלא נכונים. הפניית אצבע מאשימה לשרה היא דוגמא לבריחה מאחריות של העוסקים בספורט למצב הענף. הבעיה המרכזית של הספורט המוטורי, כמו גם של רוב ענפי הספורט התחרותי והעממי בארץ, כי אינו עומד בזכות עצמו ונזקק לתמיכה מוחלטת של משרד הספורט והטוטו. דווקא בשתי הנקודות הללו צריך לזקוף לזכות השרה והצוות במשרדה, בראשות הרשות לספורט המוטורי, את השינוי בשנת 2016. תקציב שתי ההתאחדויות: המכוניות והקארטינג, והדו גלגלי גדל באופן משמעותי ולמעשה הוכפל. זה אפשר לקיים מרוצים, והקמתם של מתקנים זמניים, כפי שלא קרה כאן מאז כינון הספורט המוטורי.

 

כתנאי לקבלת כספי התמיכה ממשרד הספורט נדרשות ההתאחדויות לאמות מידה ניהוליות ולאיחוד הענפים השונים (והפיצולים רבים כחול..). יחד עם זאת צריך להודות כי האיחוד הזה שנכפה מסיבות מוצדקות על הענפים השונים לא הופנם דיו על ידי העוסקים בענף. ואלה שלא השלימו עם כך מעדיפים את שהיה עד לכינון החוק ב-2006 בו התקיימו תחרויות ואימונים בחופשיות וללא כל פיקוח או דרישות מיוחדות. הדרך למיסוד יתכן והורסת את ה'רומנטיקה' של טרום החוק אך הכרחית אם אנו חפצים בקידום הספורט והבאתו לפסגות בכספי תמיכה וספונסרים שיגיעו רק אם תהיה חשיפה ולאירועים חוקיים!

 

צודק בנאי כי הבעיה המשמעותית ביותר הוא בהעדרם של מתקנים/מסלולים. שלא כפי שכל ענף ספורט אחר בארץ נהנה מקיומם של מתקני ספורט לאימון ותחרויות, הרי שכל פעילות בתחום המוטורי מצריכה מסלולים ייעודיים, לדוגמא - ענפי העפר דורשים כל כניסה בתאום וסגירות של רשויות אכיפת החוק. משך שנים נמנעו מענף הספורט המוטורי תקציבי תמיכה של הטוטו והווינר כפי שנעשים באמצעות הרשויות המקומיות בכל הענפים האחרים עקב אנומליה רגולטורית שלא אפשרה את התמיכה.

 

גם כאן ניתן לציין את השרה מירי רגב, והלשכה המשפטית במשרדה, כמי שהובילו את שינוי החקיקה הנדרש והוסרה המגבלה מתמיכת הטוטו למתקנים, העתיד במובן הזה מבשר טובות וכבר כיום ישנה תנופת הקמת של מספר מסלולים בעידוד המשרד וליווי ההתאחדות בערד, ובבקעת הירדן, בחדרה, וינגייט ובדלתון. לאלה צריך להוסיף את הקמת מסלול הקארטינג בבית שאן בידי יזם פרטי ובו התקיימה ליגה סדירה של 10 מרוצים ב2016. בנוסף להקמתו של מסלול המוטו קרוס בווינגייט שאפשר אימונים ותחרויות כפי שלא היה עד עתה.

 

אנו מניחים כי יקומו עוד מסלולים רבים נוכח ההתעניינות וההבנה של רשויות מקומיות בפוטנציאל של התרומה של הספורט המוטורי לקהילה, לתיירות, ולכלכלה. לרבות פתיחת ערוץ התמיכה של הטוטו בתקציבי המתקנים כנזכר לעיל. ברור כי הדרך ארוכה ויש עוד הרבה מה לעשות על מנת שהספורט המוטורי יעלה על פסים חיוביים ויציבים להם כולנו מצפים. יציבות שתהווה מקור משיכה לספונסרים, וחשיפה כך שנוכל להביא את הספורט למקום בו יעמוד בזכות עצמו, מקור להכנסות ומשיכת ספונסרים כדי שיבטיח יציבות וחממה לספורטאים צעירים ומוכשרים ומקור לגאווה והצטיינות כפי שאנו רואים למרות התנאים הקשים, על הפודיום ברחבי העולם ובארצנו כאן.

 

מומלץ שננתב את האנרגיות המושקעות במריבות והטחת האשמות בפוליטיקאים, או בפקידות המשרד, לתרומה ועשייה משמעותית לקידום הענף .

 

הכותבים הם יו"ר התאחדות הרכבים והכידונאים

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים