שוק הרכב הדו-גלגלי - פברואר הפושר
החודש החולף היה חלש משמעותית מינואר, עם נתון מכירות הנמוך ביותר בפברואר בשלוש השנים האחרונות. ובכל זאת, 2017 מסתמנת עדיין כשנת שיא
ינואר 2017 היה חודש יוצא דופן בשוק הרכב הדו-גלגלי המקומי, עם מספר שיא של 1,786 אופנועים וקטנועים חדשים שעלו על הכביש. חודש פברואר שהסתיים לפני מספר ימים הציג תמונה שונה. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכות המסחר, במהלך ימי החודש הקצר של השנה ננמכרו 1,031 כלים בלבד, ירידה חדה לעומת ינואר, אך מספר נמוך גם מחודשי פברואר ב-2016 ו-2015 (1,200 ו-1,041 בהתאמה).
ובכל זאת, מתחילת השנה עלו על הכביש המקומי 2,817 כלים חדשים, שיפור נאה לעומת החודשיים הראשונים ב-2016 (2,737) וזינוק מרשים לעומת התקופה המקבילה ב-2015 (2,520). אך נתון המכירות הנמוך בפברואר פגע באופן טבעי במרבית היבואנים, אשר הציגו באופן כמעט גורף נתונים נמוכים משמעותית מינואר, לעיתים בעשרות אחוזים.
יצרנית הקטנועים סאן יאנג ממשיכה להוביל את השוק כפי שהיא עושה בשנים האחרונות, עם 645 כלים חדשים שעלו על כבישי ישראל מתחילת השנה. במקום השני המתחרים ההיסטוריים מקימקו, עם 565 יחידות חדשות בחודשיים הראשונים.
במקום השלישי והמפתיע מתבססת ימאהה, עם 394 כלים חדשים שעלו על הכביש, חלק ניכר מהם קטנועי-תלת שצוברים פופולריות וכנראה יהפכו אטרקטיביים עוד יותר עם הגעתה של גרסת 155 לטריסיטי. במקום הרביעי יצרנית יפנית נוספת, הונדה שמכרה 226 אופנועים וקטנועים חדשים תחילת השנה, לפני ק.ט.מ שמסרה 220 - רק 64 מהם בחודש החולף. לדברי היבואנית, הסיבה לכך היא חיסול מלאי כלים קיים בציפייה למספר דגמים חדשים הצפויים להגיע בשבועות הקרובים.
פיאג'ו האיטלקית במקום השישי בשוק הרכב המקומי עם 151 כלים חדשים. קאוואסאקי מסרה מתחילת השנה 131 כלים חדשים, לפני סוזוקי עם 71 כלים, ב.מ.וו עם 46 ודאלים עם 53 בלבד מתחילת השנה.