סוזוקי איגניס במבחן ראשון - מיני על הגובה
מכונית המיני-פנאי של סוזוקי חוזרת לישראל עם ייעוד שונה, מראה רענן ויומרה להתברג בקצה העליון של הקטגוריה. נהגנו בה לראשונה
מתחרים: פיאט 500, אופל אדם רנו טווינגו
מחיר: 85 אלף שקל
טוב: עיצוב, יחידת הנעה, כושר תמרון
בסדר: מרווח, אבזור
טעון שיפור: יכולת דינמית, נוחות
ציון:
איך נראה
האיגניס נראה מצוין תודות ליחידות תאורה (משולבות לד) מרובעות וסבכה קדמית מודגשת, המייצרים יחד עם אלמנטים עיצוביים כמקובל ברכבי פנאי גדולים - בתי גלגלים מודגשים, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב המרכב ופסי גגון מסיביים - חזות אגרסיבית ואשליית גובה. גם ספוילר בקצה תא המטען, חישוקי "16 גדולים יחסית ומושחרים (כמו הגג) עושים רושם טוב. מאחור לעומת זאת הוא אנמי למראה.
גם תא הנוסעים נאה, בין היתר בזכות צביעה דו-גונית לקונסולה ובדלתות, גימור דמוי-קרבון סביב פתחי המיזוג וצבע כתום למסגרת תיבת ההילוכים והידיות. חבל שחלק מהדיפונים עשוי פלסטיק מחוספס וזול למראה, ומסך המגע המקורי (עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto) לא הגיע ארצה. במקומו יש יחידה בהתקנה מקומית (בינתיים ללא תוספת מחיר) שמציע מגוון שימושים (וויז', ספר רכב ועוד) ומצלמת נסיעה לאחור. תפעולו מסורבל ומסובך.
שטחי החלונות הגדולים מציעים שדה ראיה טוב למדי, אך בפועל הישיבה אינה גבוהה משמעותית מזו שבסלריו. המושבים רחבים ומציעים נוחות סבירה אבל חסרי תמיכה. זווית ההגה אופקית מדי ולא תתאים לכולם. למרות שהגרסה ה"ישראלית" מצוידת בספסל אחורי שאינו מתכוון למרחק כמו בגרסה האירופאית, מרווח הרגליים (בסיס גלגלים 243.5 ס"מ, ארוך בסנטימטר מהסלריו) והראש מספקים, אם כי אין ידיות אחיזה לנוסעים. דלתות שנפתחות בזווית של 77 מעלות מקלות את הגישה, ותא המטען (271 ליטר) הוא הגדול בקטגוריה.
האיגניס מגיע לישראל ברמת אבזור אחת הכוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם, חיישני תאורה, בקרת שיוט, חישוקי "16 קלים ו-6 כריות אוויר. מערכת בטיחות מקוריות המוצעות באירופה וכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום והתראה על סטייה מנתיב וערנות נהג לא מוצעות בגרסה הישראלית. במקומן יש מערכת התראה של מובילאיי בהתקנה מקומית.
איך נוסע
האיגניס עושה שימוש ביחידת הנעה מוכרת מהבאלנו, מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 90 כ"ס ומשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או תיבה אוטומטית-רציפה כמו ברכב המבחן. תודות למשקל עצמי נמוך במיוחד (895 ק"ג) ותיבה מהירת תגובה, האיגניס מזנק בנחישות מהמקום עם האצות ביניים טובות יחסית, המקנות לו - בשונה מחלק מהמתחרות הישירות - יכולת טובה גם בכביש מהיר. תגובות המצערת חדה, אך פעולת דוושת התאוצה במכונית המבחן הייתה רגישה מדי והפריעה לעיתים לזינוק חלק מהמקום.
התיבה הרציפה מאפשרת סל"ד נמוך בשיוט (2,000 סל"ד ב-110 קמ"ש) אך לתא הנוסעים חודר רעש רוח מוגזם עקב מקדם גרר גבוה ומסילות גגון. התיבה נטולת אפשרות לתפעול ידני ומסתפקת במצב L שאינו מקנה בלימת מנוע אפקטיבית בירידה.
כיול המיתלים נוקשה למדי, כך שנוחות הנסיעה על אספלט עירוני ומצולק בינונית לכל היותר. בנוסף, מערך המתלים נטול ריסון ומתקשה להתמודד עם כביש בינעירוני שאינו סלול היטב.
היכולת הדינמית בטוחה וצפויה, אבל זוויות גלגול מוחשיות ומגבלות אחיזה נמוכות מהמקובל הופכות את האיגניס לפחות מרשימה דינמית ממתחרותיה. הגה עם שטח מת במרכז ובלמים (תוף מאחור) נטולי תחושה, אינם מסייעים לכך. מנגד, רדיוס הסיבוב מצוין (4.7 מטר) ומקל על תמרונים באזורים צפופים. צריכת הדלק בסיום המבחן הייתה טובה למדי ועמדה על 16.1 ק"מ לליטר.
איך בסוף
סוזוקי איגניס משלב אלמנטים עיצוביים של רכב פנאי במרכב של מיני-קומפקטית ותא נוסעים מרווח יחסית. המראה המושך יחד עם תדמית האמינות ושמירת הערך של סוזוקי, יהפכו אותו כנראה להצלחה בקרב רוכשים צעירים המעוניינים ברכב עירוני אופנתי. מבחינה דינמית הוא אמנם לא משכנע וגם הפשטת הגרסה הישראלית מאבזור חשוב - נוחות ובטיחות - עמו הוא משווק באופן סטנדרטי בחו"ל אינה מוסיפה לו נקודות. אך גם כך מדובר במכונית מוצלחת עם עתיד מובטח.
מנוע | 4 צילינדרים |
נפח / סוג דלק | 1,242 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 12.5 קג"מ ב-4,400 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / רציפה |
אורך | 370 ס"מ |
רוחב | 169 ס"מ |
גובה | 159.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 243.5 ס"מ |
משקל | 895 ק"ג |
נפח תא מטען | 271 ליטר |
100-0 קמ"ש | 11.2 שניות |
מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 20.8 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 109 גרם לק"מ |
מחיר | 85 אלף שקל |
כריות אוויר | 6 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 3 כוכבים |