הונדה רבל 500 במבחן דרכים - סוכריה מוטורית חביבה
אופנוע הקאסטום הקטן של הונדה נראה מצוין, זול לרכישה ועושה רושם לא מאיים. ואם זה נשמע לכם כמו מתכון מצוין לאופנוע ראשון, אתם צודקים
הונדה השיקו את משפחת אופנועי רבל עבור רוכבים צעירים או צעירים ברוחם המחפשים אופנוע קאסטום פשוט, זול ובסיסי. במקרה זה, וכפי שמקובל יותר ויותר בתעשייה באופנועים פשוטים יחסית, יש גם אינספור אפשרויות להתאמות ועיצובים אישיים. יש גם מנוע 500 סמ"ק שהגיע ישירות מהאח הפופולרי CBR והותאם למשימה על-ידי שינוי קל של מיפוי הזרקת הדלק, מראה שובה לב וחזות בלתי מאיימת. רכבנו עליו לכיוון השקיעה, ואלה הממצאים.
טוב: מראה, מנוע ושוב מראה
בסדר: נוחות
טעון שיפור: מתלים
מתחרים: ימאהה ויראגו 500
מחיר: 46 אלף שקלים
הרבל הוא אופנוע קאסטום חדש של הונדה הפונה לרוכבים שמחפשים אופנוע כניסה פשוט וקל לתפעול, אבל לא רק עבורם. מכלולים ועיצוב מינימליים-צנועים נועדו להבטיח לא רק מחיר סביר אלא גם, כך לפי היצרנית, את האפשרות של כל בעל אופנוע לעצב לעצמו כלי חלומות אישי. אנחנו הסתפקנו בגרסה המקורית והופתענו. לטובה.
יתרונות: מי שאמר שאסור להסתכל בקנקן, כנראה לא ראה מימיו את הרבל. בלי לזלזל במה שיש בו, אי אפשר שלא לאהוב את המראה. ולראיה, אף אחד אכן לא נותר אדיש אליו, למרות שמדובר באופנוע נמוך אפילו יחסית לקאסטום. אלא שלא היה רגע אחד בו הרגשנו עליו חסרי נוכחות. נקודה מאד חשובה בקטגוריית אופנועים זו.
ובזכות אותן מידות צנועות, הנסיעה על כבישים סלולים היטב - תענוג מפוקפק על אופנועי קאסטום גדולים - הפכה לסבירה ביותר. גם ממהירות גבוהה יחסית, למרות שחששנו לחוליות הגב התחתון, הופתענו לטובה. ישיבה ממושכת בתנוחת הרכיבה הכמעט עוברית עברה במפתיע ללא בעיות מיוחדות - כל עוד הקפדנו על עצירות תכופות לשחרור שרירי הרגליים המקופלות מדי.
תפעול האופנוע חלק ומסייע בכך לחוויית רכיבה מהנה ונטולת חשש או מאמץ. גם מבחינת כח המנוע הרבל מספק את הסחורה. ברור ש-46 כ"ס לא יספיקו כדי לנצח במירוצי רחוב, אבל הוא מרגיש לגמרי בבית במהירויות המקובלות אצלנו.
חסרונות: כשבהונדה מכנים את הרבל אופנוע שמיועד להתאמה אישית, הם כנראה מתכוונים לזה. כי חוץ ממנוע, שלדה וצמיגים, לא תקבלו כאן הרבה. לוח המחוונים פשוט וענייני כמו פטיש 5 ק"ג, נטול אפילו מד סל"ד. חשקה נפשכם לצרף נוסע או נוסעת נוספים? כדאי שתבחרו בנוסעים קשוחים במיוחד שלא ינוסו בבהלה כשיראו את הכרית הקטנטנה שהונדה הכינו עבורם. וגם אם יסכימו להפקיר את עכוזם לחסדי הריפוד, בולמי זעזועים קצרי מהלך וכבישי ישראל המשובשים יארגנו להם כבר סט כאבי גב רומנטיים.
אתם גבוהים מ-180 מ'? חפשו לעצמכם אופנוע אחר. הרבל מיועד לרוכבים שקומתם ממוצעת ופחות מכך, ויגרום לרוכבים גדולי מידות להצטער על הרגע שבחרו בו. עבורם יש פתרונות אחרים.
לסיכום: בפעם הראשונה בה עצרנו עם הרבל ברמזור, נשמע לפתע קול מוזר לצדנו. בירור קצר העלה כי הגורם לרעש החריג היה הולך רגל מתלהב. ובמובנים רבים, זו הנקודה עיקרית בסיכום המבחן. הרבל הוא אופנוע שאנשים אוהבים. אוהבים לראות, אוהבים לרכוב עליו וללא ספק אוהבים להיות בעליו.
השילוב של עיצוב קאסטום קלאסי ונקי עם גובה ננסי ובלתי מאיים, גורם לאנשים לחייך ולרוכבים להרגיש עליו בבית מהרגע הראשון. ואז הוא יארגן להם תפעול נוח, נעים ובטוח. זהו אופנוע שרוכבים מתחילים - וצנועי מידות - יתחברו אליו בקלות, ויתפקד מצוין ככרטיס כניסה לעולם הדו-גלגלי. האופנוע הבא שלהם יהיה כבר גדול יותר, ללא ספק.
הונדה רבל
מנוע: שני צילינדרים מקבילים, 471 סמ"ק, הזרקה, קירור נוזל
הספק מירבי: 45 כ"ס ב-8500 סל"ד
מומנט מירבי: 4.55 קג"מ ב- 6000 סל"ד
הינע: שישה הילוכים, שרשרת
בסיס גלגלים: 1488 מ"מ
משקל רטוב (ק"ג): 190 ק"ג
מתלים (קדמי- אחורי): 41 מ"מ מהלך 122 מ"מ, בולם כפול, מהלך 96 מ"מ
בלמים (קדמי- אחורי): דיסק 264 מ"מ, דיסק 240 מ"מ, ABS
צריכת דלק: 26 קמ"ל (יצרן)
מחיר: 46 אלף שקל