שתף קטע נבחר

מיצובישי פאג'רו במבחן בזק - והוא לפני סיום

יבואנית מיצובישי השיקה גרסה קרבית לפאג'רו הוותיק. לקחנו אותו למבחן שטח בלי הנחות

 

 

מיצובישי פאג'רו הוא הדגם הוותיק ביותר באולם התצוגה של מיצובישי ואחד הוותיקים בשוק המקומי. שימו לב לנתון הבא: לפני לא פחות מ-11 שנים הושק הדור הרביעי והנוכחי בשושלת, וגם אז היה מדובר בעדכון לא מאוד מקיף של הפאג'רו קינג, שהוצג ב-1999. במילה פשוטה: דינוזאור.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

זה מסביר גם מדוע מתקשה הפאג'רו – בעשור האחרון ואף יותר מזה - להתמודד מול רב המכר של הקטגוריה, טויוטה לנד קרוזר. וכעת, בניסיון אחרון לסחוט את הלימון הוותיק, מוסיפה היבואנית גרסת "פרו-דקאר" לרכב הפנאי, עם הבטחה לשיפור יכולת השטח. ההבטחה אינה בחינם, שכן ערכת השיפורים מייקרת את הפאג'רו ב-20 אלף שקלים, והמחיר מאמיר ל-355 אלף שקלים.

 

השינויים העיקריים הם קפיצי פדרס ובולמי זעזועים של בילשטיין המספקים הגבהה של חמישה ס"מ (שני אינץ') וצמיגי BF גודריץ' דו-שימושיים (AT) על חישוקי "17 מושחרים, צביעה שחורה לקורה הקדמית והאחורית ומצלמת נסיעה קדמית הפועלת בתחילת נסיעה או באמצעות לחיצה על מתג ייעודי, המסייעת לתמרון עירוני או בקטעי עבירות טכניים מורכבים.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מה השתפר: צמיגי השטח האגרסיביים של גרסת הפרו-דקאר מייצרים כצפוי אוושה מוחשית ומטרידה בכל טווח מהירות, והם צפויים גם לספק פחות אחיזה בתנאי גבוליים, במיוחד על אספלט רטוב. בנוסף, המתלים נוקשים מהמקוריים והופכים את הנסיעה לקופצנית (מדי) במהירות נמוכה ומטרידים על שיבושי אספלט. עם זאת, המערך הנוקשה יותר מסייע לנטרל את אחת הבעיות היותר גדולות של רכב הפנאי הגדול, הגבוה והכבד – זוויות גלגול מוגזמות. הבולמים-קפיצים של הפרו תומכים טוב משמעותית במרכב על הכביש, ולמרות מרכז כובד גבוה יותר (עקב הגבהת המרכב), הרכב הגדול נינוח יותר על הכביש.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

גם בנהיגת שבילים מהירה, היכן שהפאג'רו הרגיל מתנדנד לעיתים בכבדות, מערך המתלים בפרו משכך היטב מהמורות, אבנים קטנות וקפלי קרקע. נקודת הכניעה מגיעה עם שיבושים גדולים יותר כמו בורות או חריצים. שם חוזר הפאג'רו לסורו עם שיכוך לא מספק, המייצר תנודות מרכב ניכרות.

 

ואם כבר שטח, הגבהת המרכב בתוספת מיגון גחון כמעט-מלא הכולל מנוע, גיר, תיבת העברה, מכל דלק וספסל אחורי ומיגון סף המאפשר שימוש בהיי-ליפט, מקטינים את הסיכוי לפגיעה, מגבירים את הביטחון ומרחיקים את הגבולות בשטח טכני. חבל רק שמערך המתלים החדש לא מציע מהלך ארוך יותר ונותר מוגבל ומגביל מבחינה זו.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מה נשאר: הפאג'רו מציע כתמיד תא נוסעים מרווח, בעיקר בשורת המושבים האחורית. שורת המושבים השלישית מאפשרת מקום ישיבה לילדים עד גיל 13 וקיפולה - לתוך הרצפה - מייצר נפח הטענה מרשים של 663 ליטר כשהיא לא בשימוש, או חלל הטענה במקום האחסון כשהיא כן. דלת תא המטען נפתחת לצד ונושאת את הגלגל הרזרבי ולכן היא כבדה מדי לפתיחה.

 

איכות החומרים, ההרכבה והתפעול טובים למדי כנהוג במיצובישי הגדול, שטחי החלונות הנדיבים תורמים לראות מצוינת, ויחידת מיזוג אחורית נפרדת עם פתחים לצמד שורות המושבים היא יתרון של ממש בקיץ ישראלי. לעומת זאת, היעדר כיוון מרחק להגה מגביל את תנוחת הנהיגה. רשימת האבזור זהה לגרסת דקאר הרגילה, כולל ריפודי העור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, חלון שמש ועוד. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ומערכת התרעה של מובילאיי.

 

 

יחידת ההנעה אף היא ללא שינוי – טורבו-דיזל עם 190 כ"ס (10 פחות מבעבר) ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. הביצועים טובים יחסית בהתחשב במשקל של 2.4 טונחות, בעיקר תודות לתיבת הילוכים מהירת תגובה. המנוע הוותיק מייצר טרטור מוחשי שנדמה כי עבר מהעולם במנועי דיזל מודרניים, וצריכת הדלק עמדה על 7.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הודות למרכב אחוד ומתלים נפרדים מלפנים ומאחור, הפאג'רו מציע עדיין התנהגות כביש טובה יחסית, הנעזרת במערכת הנעה כפולה סופר-סלקט המאפשרת בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש (לחיסכון בצריכת דלק) להנעה כפולה-קבועה בכביש רטוב. רדיוס הסיבוב מצוין (5.7 מטר) אך ההגה ארוך (3.5 סיבובים) ובעל משקל כבד מדי.

 

יחסי העברה ארוכים יחסית בהילוך הכוח מקשים על בלימת מנוע בירידה ומינון קצב זחילה בשטח טכני. גם בקרת המשיכה איטית ומגושמת בריסון אובדן אחיזה, ומנגד אינה מאפשרת ניתוק מוחלט ומקשה לכן על נסיעה בחול או בוץ. נעילת דיפרנציאל אחורית היא ציוד תקני ומסייעת לרוב לחפות על היכולת המוגבלת.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך בסוף: ערכת דקאר-פרו משביחה את יכולת השטח ואת ההופעה של הפאג'רו הוותיק, מעניקה לו במקביל יכולת טכנית גבוהה יותר וללא ספק הופכת אותו לאטרקטיבי מבעבר. כל זאת מבלי לאבד את תכונותיו המוכרות - תא נוסעים מרווח ומאובזר ואיכות נסיעה גבוהה מהמקובל בקטגוריה על הכביש.

 

מאידך גיסא, המתלים הנוקשים יותר פוגעים בנוחות הנסיעה במהירות נמוכה, לא מספקים את הסחורה בנהיגת שטח מהירה ומצטרפים לצמיגי שטח רועשים ומוגבלים בכביש. וכדי להפוך את העסק לעוד פחות כדאי, התייקר כאמור הפאג'רו ל-355 אלף שקלים. כל אלה יקשו עליו מאוד להפוך אטרקטיבי מבעבר מול אלטרנטיבות מודרניות ויעילות יותר.

 


מיצובישי פאגרו DI-D

מיצובישי פאג'רו
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 3,200 סמ"ק / דיזל
הספק מרבי 190 כ"ס ב-3,500 סל"ד
מומנט מרבי 42.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית, כפולה קבועה / אוטומטית 5 הילוכים
אורך 490 ס"מ
רוחב 187.5 ס"מ
גובה 189 ס"מ
בסיס גלגלים 278 ס"מ
משקל 2,385 ק"ג
נפח תא מטען 663 ליטר
100-0 קמ"ש 11.1 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 245 גרם לק"מ
מחיר רכב מבחן 355 אלף שקל
כריות אוויר 6 כריות אוויר
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
מיצובישי פאג'רו
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים