שתף קטע נבחר
 

המנכ"ל והמייסד המיתולוגי של מטרו פורש מתפקידו

אחרי 37 שנה, גדי אבירם, מייסד ומנכ"ל יבואנית הקטנועים והאופנועים מטרו, פורש מתפקידו וימונה ליו"ר - "אתרכז מעתה בפיתוח עסקי"

אחרי שהשתחרר מצה"ל יצא גדי אבירם לטיול בחו"ל. משם, כדי להרוויח קצת כסף, הוא שלח להוריו שני אופנועים שרכש כדי שימכרו אותם. "הם נמכרו במהירות והבנתי שיש כאן הזדמנות עסקית", כך מספר אבירם על הרקע להקמת מטרו מוטור, יבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל במשך שנים ארוכות, ומי שחולשת כיום על קרוב ל-50% מהשוק. אתמול אסף אבירם (62) את עובדי החברה והודיע להם על פרישתו מתפקיד המנכ"ל אחרי 37 שנים, ועל מינויו לתפקיד יו"ר פעיל.

 

גדי אבירם: "אני עדיין רעב" (צביקה טישלר) (צביקה טישלר)
גדי אבירם: "אני עדיין רעב"(צביקה טישלר)

 

את מטרו הקים ב-1981, ביחד עם דרור גולדמן ויוסק'ה ברנדס, שאת חלקם רכש בהמשך. בתחילה ייבאה החברה את קטנועי דרבי הספרדית, וב-1985 הייתה עם מובילת השוק סאן-יאנג - ששברה את ההגמוניה של הווספה המיתולוגית - ראשונה למכור בארץ קטנועים אוטומטיים מהמזרח. ב-1991 כבר היו קטנועי סאן-יאנג הנמכרים ביותר בשוק, ומאז הפכה החברה גם ליבואנית ימאהה וקאוואסאקי, נכנסה לתחום רכבי העבודה כולל רכבים למוגבלי תנועה מבית "אפיקים".

 

ב-2006 הפך איש העסקים חן למדן לשותפו של אבירם, ומאז האיצה פעילות הקבוצה. כיום מחזיקים אבירם ולמדן בשליש מהמניות וקבוצת קרסו מוטורס - בין היתר יבואנית מותגי הרכב רנו, ניסאן ואינפיניטי - בשליש הנוסף. לתפקיד מנכ"ל מטרו, ימונה תומר קומרוב (38), ששימש משנה למנכ"ל מטרו בשנתיים האחרונות.

 

"לא מצאתי את הכמוסה שתחזיר אותי לנעורי", אמר אתמול אבירם ל"ממון". "הבשילו התנאים להעביר את הניהול היומיומי לאחרים, ואני מתכנן לעצמי עוד הרבה שנים של עשייה בפיתוח העסקי של מטרו, אהיה אחראי על הנדל"ן ועל השקעות בחברות טכנולוגיה בתחומים בהם אנחנו פועלים. כבר היום יש לנו פרויקט לאולם תצוגה דיגיטלי בת"א, שייחנך בהמשך השנה בשיתוף ימאהה העולמית, שבוחנת את שכפול הקונספט למדינות נוספות. כשאתה אחראי על הניהול היומיומי, ההשקעה שלך בהתפתחות החברה היא מוגבלת. תומר הביא את תחום הרכב התפעולי בחברה לתוצאות פנטסטיות, פילס את דרכו בחברה בצורה מטאורית וכבר שנתיים משמש כמשנה למנכ"ל".

 

אחרי 37 שנה אתה עדיין סופר כל אופנוע שאתה מוכר?

"אני מגיע לא מעט לאולמות המכירה ומדבר עם לקוחות פוטנציאליים שלא יודעים מי אני. כל אחד כזה שיוצא מהאולם בלי לבצע הזמנה, אני לוקח את זה אישית. לפני כמה שנים, כשחן ואני נכנסו כשותפים בקרקע של בית החולים אסותא הישן, מצאתי את עצמי בטקס החתימה במשרד עורכי דין יוקרתי במגדלי עזריאלי, כשאני מוקף בעורכי דין בחליפות, כשאני מגיע כרגיל עם הקטנוע והקסדה. אחרי החתימה ירדתי בחזרה לקטנוע, חבשתי את הקסדה, ורכבתי לאולם התצוגה בתל-אביב לראות כמה מכרנו היום.

 

את 2017 סיימתם בנתח שוק של 46% בשוק הדו"ג, עם מחזור של חצי מיליארד שקל. לאן עוד יש למטרו להתפתח?

"אנחנו מתקרבים לשנת 2020 שתהיה מאוד משמעותית מבחינת היצרנים שאנחנו מייצגים, בהבשלה של רכבי ארבעה גלגלים קטנים, כלים עירוניים קטנים ממכוניות מוכרות, שמיועדים לקבוצה גדולה שדו-גלגלי אינו פתרון עבורה, וייצרו מהפכה בשוק. במקביל נראה הבשלה של הקטנועים והאופנועים החשמליים. הכניסה של הרכב האוטונומי רק תחריף את בעיות התנועה ולכן נראה יותר עידוד בעולם לדו-גלגלי. בארץ בעיות התנועה קשות כבר עכשיו ועוד יחמירו, מה שיגדיל בשנים הקרובות את הביקוש לקטנועים ולאופנועים. מי שעובר לדו-גלגלי גם הופך לנהג טוב יותר כאשר הוא כן משתמש במכונית, מתרגל שלא להיכנס לצומת גם באור ירוק בלי להסתכל קודם ימינה ושמאלה".

 

נערכתם בעבר להנפקה. זה יקרה בקרוב?

"מטרו כבר מתנהלת כמו חברה ציבורית ובנויה כך. יש לנו אפילו ועדת ביקורת חיצונית. קרן פימי, שהייתה שותפה בחברה, הניחה את היסודות, וגם חן למדן שבא מהעולם הזה. אני לא צריך את הכסף של הציבור. אבל אם מחר בבוקר ארצה לעשות השקעה גדולה, אוכל להשתמש בהנפקה כדי לגייס את הכסף, למרות שגם גיוס אג"ח הוא אופציה. הנפקה היא לא מטרה, המטרה היא שהחברה תהיה מוכנה להנפקה".

 

יש לך ולדורית שלושה ילדים. נראה אותם במטרו?

"למדנו מהטעויות של המתחרים. כאשר החברה הייתה עוד צעירה החלטנו שכל שותף יוכל להכניס לחברה רק ילד אחד. יותם (28), בננו האמצעי סיים שירות קרבי ולימודי מנהל עסקים בבין-תחומי והחל לפלס את דרכו בחברה מלמטה, כאיש מכירות בתחום האופניים. היום הוא מנהל את הסניף המרכזי של ימאהה, שותף להחלטות חשובות ולאסטרטגיה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צביקה טישלר
גדי אבירם - תולה את הקסדה
צביקה טישלר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים