שתף קטע נבחר
 

מכירות דו-גלגלי: השנה נפתחה בזינוק מרשים

בחודשיים הראשונים של השנה נרשמה עלייה חדה של 13% במספר האופנועים והקטנועים החדשים שעלו על הכביש המקומי. ימאהה שוב מככבת במקום הראשון

שוק הרכב הדו-גלגלי ממשיך את מגמת הצמיחה. במהלך החודשיים הראשונים של 2018 נמכרו 3,370 כלים דו-גלגליים חדשים, הנתון הטוב ביותר לחודשיים הראשונים של השנה בעשור האחרון וזינוק של יותר מ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו 2,997 כלים חדשים. זהו גם נתון טוב בכ-25% מהתקופה המקבילה ב-2016, אז נמכרו 2,737 כלים בלבד. במהלך פברואר בלבד נמכרו 1,614 כלים חדשים, זינוק של יותר מ-35% לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 

וכמו בחודש ינואר אותו סיימה ימאהה במקום הראשון (והמשותף לסאן יאנג), גם בפברואר מוצא עצמו המותג היפני מוביל (אם כי בכלי בודד) את שוק הרכב הדו-גלגלי בישראל. החודש נמכרו 332 כלים חדשים מבית ימאהה. הכלי המוביל הפעם הוא ה-XMax300 ממנו נמכרו 68 יחידות, כשהוא מקדים את ה-TMax, שסיים הפעם עם 57 כלים.

 

במקום השני והמפתיע ממוקם מותג דיאלים המפגין בחודשים האחרונים אי יציבות לא מוסברת. במהלך ארבעת החודשים האחרונים (אוקטובר-דצמבר 2017 בלי מכירות כלל) נמכרו 11 כלים בלבד, אך בפברואר הוא כמעט מוביל השוק עם 331 קטנועים חדשים. בסך הכל מחזיקים צמד המותגים ימאהה ודיאלים כ-40% ממכירות הרכב הדו-גלגלי במהלך פברואר.

 

למקום השלישי ירד סאן יאנג, המותג החזק ביותר בארץ בעשור האחרון, אשר מכר 231 כלים, אך הקדים את קימקו ממנו נמכרו 206 כלים חדשים - לכמעט מחצית מהם (97) אחראי קטנוע ה-125 הבסיסי מובי ול-48 נוספים הקטנוע הגדול AK550 ממנו לא נמכרה אפילו יחידה אחת בינואר. בסך הכל נמסרו מה-AK, קטנוע המסמן את כניסת המותג לקטגוריית קטנועי העל, 82 יחידות מאז הושק.

 

במקום החמישי הונדה עם 96 כלים חדשים, ק.ט.מ בשישי עם 65 כלים וקאוואסאקי שביעית עם 52 כלים חדשים. פיאג'ו (51), סוזוקי (49) והוסקווארנה (29) סוגרות את העשירייה המובילה. כדאי לציין את מותג הארלי ממנו נמכרו 13 יחידות בפברואר, יותר מב.מ.וו שידעה חודש חלש במיוחד (11 אופנועים וקטנועים) ודוקאטי (9). אינדיאן מכרה 3 אופנועים, אנפילד שניים ומוטוגוצי 1.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים