שתף קטע נבחר

מבחן לאופני GT חשמליים: פחות עמל, יותר כסף

יצרנית האופניים המוכרת ממשיכה להשקיע בטרנד החשמלי - הפעם עם מערכת הנעה חדשה ותג-מחיר בשמיים. רכיבת בזק

אלה כבר ממש חדשות ישנות: בזמן שמכירות אופניים רגילים - אותו זן הולך ונכחד בו יש צורך לדווש - מדשדשות בעצלתיים, הדרישה לאופני הרים חשמליים נהנית מזינוק מרשים. ככה זה, אנחנו אמנם לא רוצים להשאר בבית, אבל באותה מידה פחות ופחות מוכנים להזיע.

 

עוד על אופניים: מגזין שטח

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

ה-GT החשמליים שבמבחן הפעם אינם האופניים הכי יפים בקטגוריה, בה למראה חלק מרכזי בשיקולי הרכישה. שלדת צינורות האלומיניום משתפלת מטה עם פיצולים ועיבוי היכן שצריך כאשר הכיוון הוא יותר תכליתי, פחות עיצובי. ומה שנראה כמו מתלה אחורי ארבע-חיבורי מתקדם ומתוחכם הוא בעצם ציר בודד בסיסי למדי, מעובה ומחוזק כדי לעמוד בעומס המשקל הגבוה.

 

גיאומטריית השלדה מבשרת על הייעוד, AM בשפת הרוכבים, "שבילים" עבור בני תמותה. כדי לתמוך בכך יש מזלג רוקשוקס YARI עם מהלך של 130 מ"מ, צירי BOOST מחוזקים ורוקשוקס מונארך מאחור עם אפשרות לכיוון שיכוך. צמיגי "27.5 רחבים (2.8) על חישוקים מתאימים, מוט מושב הידראולי של GT וסט בלמים חדש (ומצוין) של שימאנו M6000 עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ. העברת כוח הרגליים סטנדרטית ומגיעה משיאמנו SLX עם קסטה של 11 הילוכים.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

יחידת ההנעה החשמלית היא שימאנו E8000 סימונה חדשה עם מנוע בעל הספק של 250 וואט, סוללת 14.5 אמפר-שעה ומתח של 36 וולט. מסך פיקוד קטן מאפשר לדפדף בין שלושה מצבי כוח והטווח תלוי בתגבור ונע בין 50 ל-100 ק"מ. חובבי טכנולוגיה מוזמנים להוריד אפליקציה חינמית של שימאנו ולאפייין בעזרתה את המערכת. משקל האופניים עומד על כ-24 ק"ג, המחיר על 24 אלף שקלים.

 

על גלי החשמל

ה-GT מציבים את הרוכב בתנוחה אגרסיבית, פחות לדיווש נינוח ויותר לפניות וקיפוצים. המזלג מלפנים עושה עבודה טובה ומסוגל להתמודד ללא בעיות עם המשקל הנוסף ללא קיפוצים מיותרים. המתלה האחורי דורש מעט התעסקות כדי להגיע לאיזון נדרש והמלצתי - להשאיר את המתלים על הצד הרך יותר, כדי לאפשר עקיבה מיטבית אחר פני הקרקע.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

עם כ-7.5 קג"מ, למנוע החשמלי הזה יש המון אנרגיה ולאחר זמן מה אפשר לתזמן במדויק את פרצי הכוח הנדרשים במעברים טכניים והנפות גלגל לפי דרישה. רק היזהרו עם זה, שכן הגלגל הקדמי עולה בקלות גבוה מדי ומהר מדי. טווח הרכיבה מתאים להבטחות ואחרי שרכבתי שלוש פעמים את כל שלושת השבילים בבן שמן (כ-55 ק"מ), הסוללה ירדה בעקביות ל-25%. רכיבה נוספת, הפעם לגבעת המורה, לא הטרידה את המערכת גם אחרי 16 ק"מ רצופים של עליה. זמן טעינה? כחמש שעות משקע חשמל ביתי רגיל.

 

וחוץ מהמנוע, ה-GT האלה הם אופני שבילים מהנים לרכיבה. כבדים אמנם, אבל תענוג בגינות סלעים, טסים במורדות ומגלפים בחדות ובקלות פניות עם אחיזה נהדרת. אפשר גם לקפוץ איתם בכיף ולבלום - תענוג.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

פחות אהבנו את העובדה שאין שחרור מהיר לציר הקדמי ולכן העמסת האופניים על הרכב מסורבלת שלא לצורך ואפרופו, לא כל מנשא אופניים מתאים לצמיג כה רחב. בנוסף, כאשר מגיעים למהירות המרבית המותרת (25 קמ"ש) הניתוק פתאומי וישאיר אתכם עם אופניים כבדים והתנגדות גדולה לגלגול. האפליקציה אינה מתפקדת לעיתים בשטח וברכיבה אחת נתקלנו בניתוקי חשמל, בעיקר אחרי נחיתה מקפיצות.

 

ומה לסיכום

GT נכנסים שוב לקטגוריית אופני השטח החשמליים, הפעם עם אופניים מהנים מאוד לרכיבה, עם המון כוח חשמלי, טווח ראוי, שלדה עליזה, אחיזה נהדרת ובלמים מצוינים. נותר רק להתגבר על התקלות ובעיקר על תג המחיר שהופך אותם לבלתי נגישים עבור מרבית הציבור. אבל החיוך עדיין לא ירד לנו מהפנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוני נאק
GT חשמליים - פחות עמל, הרבה כסף
רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים