סיאט הזמינה אלפי איביזות לריקול, ועכשיו מזמינה אותן שוב
הכשל באבזם חגורת הבטיחות חוזר. בעלי סיאט איביזה נקראו להגיע למוסך לצורך תיקון החלק, כעת הם מתבקשים להגיע שוב לתיקון התיקון
צ'מפיון הזמינה לפני חודש בעלי סיאט איביזה ופולקסווגן פולו להגיע לתיקון יזום, כעת היא מזמינה אותם בשנית לצורך תיקון טוב יותר. בשבועות הקרובים תזמין סיאט כ-6,400 בעלי איביזה וארונה משנות הייצור 2017 ו-2018 למוסכים המורשים, ופולקסווגן תזמין 283 בעלי פולו משנת הייצור 2018. הסיבה: צורך בתיקון תופסן חגורות הבטיחות במושב האחורי. ואם הריקול הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים.
ההודעה הראשונית: 3,800 מכוניות למוסך
ההודעה הרשמית: כ-6,000 מכוניות למוסך
לפני כחודשיים דיווחנו לכם על בעיה בטיחותית שהתגלתה במהלך מבחן דרכים שערך מגזין פיני, במכונית מדגם סיאט ארונה. לפי עורכי המבחן, תכנון לקוי של מנגנון נעילת חגורת בטיחות במושב השמאלי אחורי גורם לכך שבתמרון חריף ועקב לחץ של גוף הנוסע, הרצועה עלולה להשתחרר.
בסיאט הגיבו מיד ואמרו כי גילו "בעיה טכנית בסיאט איביזה החדשה שיוצרה בשנים 2017 ו-2018 וארונה (2018), העלולה לגרום לכך שבמצבים יוצאי דופן דוגמת שינוי נתיב מהיר עם שלושה נוסעים מאחור, עשויה חגורת הבטיחות של הנוסע משמאל להשתחרר באופן פתאומי ולא מתוכנן".
בצ'מפיון קיבלו את המידע מסיאט והכריזו רשמית על ריקול לכ-6,000 מכוניות סיאט איביזה וארונה. לדברי היבואנית אז, מדובר היה ב"חלק מקמפיין עולמי עליו הורה היצרן, במסגרתו יוזמנו בישראל 5,848 סיאט איביזה וארונה משנת ייצור 2018 למוסך, כדי לתקן את תופסן חגורות הבטיחות האחורי".
כעת מסתבר שלריקול נדרש ריקול נוסף. שכן היום (ד') מעדכנת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט ופולקסווגן לישראל, כי על המכוניות להגיע שוב למוסך כדי לתקן את הטעון תיקון. "קיבלנו עדכון מהיצרן כי בכוונתו לצאת בשבועות הקרובים בריקול נוסף, לאותו עניין, בדגמים המדוברים.
"היצרן מבקש שלא להשתמש במושב האחורי האמצעי ברכב וליידע על כך את כל המשתמשים ברכב וזאת עד להתקנת פתרון טכני קבוע, הצפוי להיות זמין במהלך נובמבר 2018. הנחייה זו חלה גם לגבי רכבים מהדגמים הנ"ל אשר כבר בוצע ומבוצע בהם תיקון של תופסן חגורת הבטיחות על פי הריקול הנוכחי, אשר בהנחיית היצרן יש להמשיך ולבצעו שכן הוא משמש אמצעי בטיחות נוסף".
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.