ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרקהוק (סיבוב בזק) - זהירות, זו מפלצת
707 כ"ס, 3.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 290 קמ"ש. אלו הנתונים היבשים של ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרקהוק - רכב הפנאי-שטח החזק בעולם. היה חזק
ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרקהוק (Trackhawk) הוא הדגם החזק והמהיר ביותר של יצרנית רכבי השטח הוותיקה והמפורסמת בעולם. בדומה לגרסאות-קצה של המתחרים הגרמנים, גם הוא משלב בין הביצועים של מכוניות שרירים מבית קונצרן קרייזלר עם מרכב של רכב פנאי שימושי. רק שאף פעם לא היינו בטוחים אם כל הטוב הזה מספק ליותר ממאוצי רבע מייל. טעינו.
מה שונה: הטרקהוק מבוסס על גרנד צי'רוקי SRT בו נהגנו לפני כשנה וחצי. אבל יש שוני אחד מובהק וגדול, וחזק. המנוע מגיע כאן מהצ'לנג'ר הלקאט, והמשמעות היא V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש-על והספק מרבי מטורף של 707 כ"ס ו-89.3 קג"מ של מומנט. עכשיו, כדאי להעמיד את המספרים האלה בפרופורציה: לא רק שמדובר ביותר כוח מכל רכב פנאי - SUV, כביש-שטח, מה שתרצו - אחר, אלא גם יותר מסתם רכבי ליסינג שכיחים כמו פרארי 488 אקזוטית וסופר-ספורטיבית למשל.
כל הכוח המשכר הזה עובר דרך תיבת שמונה הילוכים מחוזקת והנעה כפולה-קבועה שמוותרת (כמו ב-SRT) על הילוך כוח ל"שטח" לטובת חלוקת כוח משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ותנאי האחיזה. הביצועים מסחררים כפי שניתן לצפות: זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד ומהירות מרבית שנושקת ל-300 קמ"ש. או קיי, למבורגיני אורוס (היקר ממנו פי 2 ושלא יראה גרגר אבק במהלך כל חייו) יהיה מהיר ממנו, בקצת.
אבל גם עיון בנתונים המרשימים לא יכול להכין אף אחד לתחושת התאוצה יוצאת הדופן. והאמינו לנו, זה נכון גם אם אתם בוגרי דוושה ימנית בפרארי, למבורגיני, פורשה או כל אקזוטיקה מהירה אחרת. הג'יפ הזה, עם מרכב שהכי רחוק מלהיות ספורטיבי או יעיל אווירודינמית ומראה של חוטב עצים עם נעלי ריצה מקצועיות, צובר מהירות בקצב של מכונית מירוץ לכל דבר ועניין. מציג על לוח המחוונים מהירויות שאינן הגיוניות לרכב מסוג זה. אם זה משנה למישהו, ביצועי מטוס הקרב האלה מגיעים במחיר צריכת דלק של, ובכן, מטוס: כ-4 ק"מ לליטר, ואפילו פחות בנהיגה חזקה.
בעומס מלא, תיבת ההילוכים בועטת יחס העברה אחד אחרי השני, בדיוק כפי שהייתם מצפים במכונית שרירים אמריקאית מפוצצת בסטרואידים. יללת מגדש העל מוסיפה פס קול דרמטי לסרט האקשן הזה, ואנחנו מהמרים שגם אתם תעדיפו לנהוג עם חלונות פתוחים כדי לשמוע את הצליל מקפיא הדם שנפלט מהאגזוז. אגב, אם מסיבה כלשהי תרגישו שדרמת המהירות והסאונד אינה מספקת, תמיד תוכלו לזנק ללא בקרת השיגור ולהותיר על האספלט צמד פסי גומי חרוך ברוחב 295 מ"מ, משאריות (יקרות, מאוד) של צמיגי פירלי P-זירו, מלווים בעננת עשן לבנבן שתזכיר לחלק מכם אימון טנקים בשיזפון.
כדי לוודא אם יש כאן גם יכולת דינמית ראויה, ולא רק כוח מתפרץ ובקושי-נשלט, השתחלנו לסיבוב קצר במסלול ניסוי צפוף. ושם גם גילינו אחיזה גבוהה יחסית ומרכב יציב גם בעומס כבד ולמרות משקל עצמי של 2.5 טון. שכן המיתלים כאן מוקשחים במיוחד ונתמכים בבולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין. ואז גם בחרנו במצב "מסלול".
מחשב הרכב עובר למוד-אטרף, מתעדף את העברת הכוח לציר האחורי (30/70), מבטל את בקרת האחיזה ומאלחש את התערבות בקרת היציבות. ועכשיו, צריך להיות הרבה, אבל ממש הרבה יותר זהיר עם המצערת. למרות כל הגומי האיכותי והדביק והמתלים המתוחכמים, כעת נדרשת עדינות גבוהה יותר בעת פתיחת מצערת ביציאה מפניות, לחלוטין בדומה למכוניות הנעה אחורית חזקות וללא קשר בכלל לעובדה שמדובר כאן ברכב כפול-הנעה.
צאו באופן אגרסיבי מדי מפנייה, ללא התחשבות בכוח שאתם משגרים לגלגלים? קחו בחשבון שהרוב עובר אחורה ושאתם צפויים לבצע פיראט אלגנטי ולסיים אותו כשפניכם מופנות לכיוון ממנו הגעתם. כל זה על אספלט מעולה, נקי ויבש. המלצתנו למי שימצא עצמו ברכב כזה: אם התנאים אינם כה אידיאליים, אל תנסה את זה כלל.
נקודת החולשה העיקרית של הטרקהוק הם הבלמים. למרות שהם מתוצרת ברמבו והקליפרים נראים כמו מיליון דולר, לפחות ברכב בו נהגנו הם לא הצליחו להאט את המאסה העצומה בקצב משביע רצון. גם ההגה (מהיר, 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) התגלה כחסר משוב לחלוטין.
מה נשאר: או קיי, אז העיצוב החיצוני זהה כמעט לחלוטין ל-SRT ומאמץ כמוהו הופעה קרבית-דרמטית. בנוסף יש סמלי סופרצ'ארג'ר בפרופיל, פתחי אוורור גדולים יותר בקצה הפגוש הקדמי במקום פנסי הערפל, רביעיית מפלטים מאחור, חישוקים בעיצוב מעט שונה וצבע צהוב לקאליפרים.
גם תא הנוסעים נעדר כל סממנים ייחודיים למעט מושבים מרופדי עור אדום עם רקמת הדגם. הם מספקים נוחות טובה אבל חסרי תמיכה מספקת, גלגל ההגה גדול מדי ובעל מנופי העברת הילוכים קטנים מדי, ושדה הראיה מוגבל על-ידי קורות A עבות. מסך מגע בגודל "8.4 מאפשר תצוגת נתונים שונים (כמו מדידת זינוק, הקפת מסלול מירוצים, תאוצה צידית, נתוני טלמטריה ונתונים שונים על מערכת ההנעה) ומד הסל"ד ניצב במרכז - כמו שצריך. הקונסולה עוטה גימורי קרבון אופנתיות, אבל איכות החומרים אינה ברמה של מתחרים אירופאים. המרווח במושב האחורי יספק שלושה מבוגרים ותא המטען מציע נפח מכובד לכל שימוש אפשרי.
נוחות הנסיעה טובה בסך הכל, ולמרות כיול מיתלים מוצק אינה מטרידה. במהירות שיוט גבוהות אוושת הרוח והצמיגים נוכחים בתא. שטח? למרות הסמל, היכולת מעבר לאספלט מוגבלת לשבילים בלבד. זוויות המרכב (גישה/נטישה 23/18 מעלות) ומרווח הגחון (21.5 ס"מ) צנועים מאלה שבגרנד צ'ירוקי רגיל אבל אלה בעיקר צמיגי הכביש העדינים שאינם מסוגלים להתמודד אפילו עם אבנים קטנות. אם זה מה שבא לכם, לכו על האופציה לגומי דו-שימושי (פירלי סקורפיו).
סיכום: הגרנד צ'ירוקי טרקהוק הוא אחד מכלי הרכב ההזויים שיוצרו בשנים האחרונות, ואנחנו מתכוונים לזה באופן חיובי, הכי רחוק מהפוליטיקלי קורקט שמאפיין את תעשיית הרכב בעידן המודרני. ככזה הוא שופע קסם ואופי שנעדרים גם ממרבית מכוניות הספורט העדכניות. 850 אלף שקל, תג המחיר המשוער, הם ממש לא מעט כסף. אבל הם בין 300 ל-400 אלף שקלים פחות מהמתחרים הגרמניים (ב.מ.וו X5M, מרצדס GLE63 ופורשה קאיין טורבו) שאולי מהונדסים טוב יותר, אבל לא מתקרבים אפילו בביצועים, או באופי והסנסציה שהוא מעניק.
מנוע | V8 מגדש על |
נפח / סוג דלק | 6,166 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 707 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 89.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | כפולה קבועה / אוטומטית 8 הילוכים |
אורך | 484.6 ס"מ |
רוחב | 194.3 ס"מ |
גובה | 172.4 ס"מ |
בסיס גלגלים | 291.4 ס"מ |
משקל | 2,508 ק"ג |
נפח תא מטען | 782 ליטר |
100-0 קמ"ש | 3.7 שניות |
מהירות מרבית | 290 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 5.9 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 385 גרם לק"מ |
מחיר משוער | 850 אלף שקל |
כריות אוויר | 7 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 4 כוכבים |
הכתב היה אורח חברת ג'יפ