"ואז הלך לנו המנוע, קילומטר בלבד מקו הסיום"
רז הימן והלל סגל תכננו להוסיף גביע נוסף לארון ההישגים העמוס שלהם, אך עם קו הסיום באופק כשלה יחידת ההנעה - "אנחנו משתדלים להסתכל על מה שטוב"
למרות שמרוצי ראלי רייד מתאפיינים בדרך כלל בסיוע הדדי, גם כאשר מדובר במתחרים על הניצחון, רז והלל מספרים כי אף לא אחד מ-20 המתחרים שחלפו על פניהם - מרביתם ללא כל סיכוי לנצח - סירבו לסייע להם להגיע לקו הסיום בגרירה. רק לאחר כשעה וחצי קיבלו השניים סיוע מצוות צרפתי שגרר אותם אל מעבר לקו הסיום. הזמן שאיבדו הוריד אותם מהמקום ה-12 בתחילת היום ל-16 בדירוג הכללי. בקטגוריה בהם התחרו (T1.2 - כלי רכב שנבנו עצמאית עם מנוע טורבו-דיזל) סיימו במקום השלישי.
גם תחילת המירוץ לא הייתה פשוטה עבור שני הישראלים. תנאי השטח במדבר קאראקום קשים מאוד, כולל דיונות ושבילי "פודרה" מאובקים. לא פחות מ-18 מתחרים פרשו כבר ביום הראשון, מתוך 75 שזינקו למירוץ. הרכבים של שניים מהם עלו בלהבות. רז והלל סבלו מציריות שבורות ביום השני (קדמית מימין) ובשלישי (קדמית משמאל) שמנעה מהם הנעה כפולה הנחוצה כדי להתמודד עם החול הרך ביומיים אלה. עם הנעה אחורית בלבד שמרו השניים על מיקום מרשים, 12 בדירוג הכללי כאשר לפניהם רק קבוצות יצרן רשמיות.
בשיחה עם ל-ynet אמר הימן: "עשינו את הכי טוב שיכולנו. אנחנו משתדלים להסתכל על מה שטוב ועל עצם זה שהגענו לקו הסיום, דבר בכלל לא ברור מאליו במירוץ הזה עם תנאי דרך קשים. אנחנו מרגישים טוב מכיוון שבין הצוותים הפרטיים עם מכוניות דומות לשלנו, ובניכוי צוותים רשמיים, סיימנו במיקום טוב".
הימן הוסיף כי "מדובר במירוץ שמאורגן באופן מאוד מקצועי, וברמה גבוהה. הן מבחינת ההפקה, המכשור שכל מתחרה מקבל, מסוקים שמלווים את המירוץ, סיקור של המדיה העולמית והמקומית ועוד. הכנסת האורחים של הטורקמנים מדהימה, לא חווינו כזה דבר מעולם. בכל מקום אליו הגענו המקומיים לא הפסיקו להתעניין ולנסות לעזור. ההרגשה היא שכל המדינה נרתמת לטובת האירוע. אפילו נשיא המדינה הגיע לטקס הסיום לחלק את הגביעים".
אלא שהישראלים יאלצו להמתין לגביע, הצפוי להגיע בדואר. "אשתי אומרת שזה עדיף, גם ככה יש יותר מידי גביעים בסלון" אמר רז בהומור. מנצח המירוץ היה נאני רומה (מיני X-raid). אייראט מרדיאב (קמאז) ניצח בקטגוריית המשאיות וסיים במקום החמישי בכללי.