מולטי-ריקול: סובארו B4 ואאוטבק, קיה פיקנטו ופיאט X500
אלפי מכוניות משלושת המותגים יוזמנו למוסכים המורשים לצורך תיקון חוזר. בסובארו נדרשת החלפת מנגנון בלם החנייה, בקיה יוחלף צינור דלק ובפיאט תפסי חגורות בטיחות מאחור
חברת סמל"ת, יבואנית מותג סובארו לישראל, מזמינה אלפי מכוניות מדגם B4 (לגאסי) וגרסת הסטיישן המוגבהת אאוטבק למוסכים המורשים. לדברי היבואנית, בקריאה לתיקון (ריקול) מעורבות 4,174 מכוניות מדגם B4 ו-1,019 מדגם אאוטבק, כולן יוצרו בין השנים 2010 ו-2014. בכולן יוחלף מנגנון בלם החנייה החשמלי.
ביפנאוטו אומרים כי משך הטיפול צפוי לעמוד על כשעתיים וחצי, וכי בעלי המכוניות הרלוונטיות צפויים לקבל הודעה בכתב. בעלי רכב המעוניינים לבדוק אם גם הם צפויים לקבל הזמנה, יכולים לעשות זאת באזור המתאים באתר האינטרנט של החברה, או במוקד שירות לקוחות בטל. 6263*.
קריאה נוספת לתיקון פורסמה על-ידי חברת טלקאר, יבואנית מכוניות קיה לישראל. לדברי החברה, 1,267 מכוניות מדגם פיקנטו שיוצרו בין פברואר 2011 ויוני 2012 יתבקשו להגיע למוסכים המורשים לצורך החלפת צינור התדלוק. "כתוצאה משימוש לאורך זמן יתכן כי המשטח החיצוני של צינור מילוי הדלק יתבלה וכתוצאה מכך, במקרים קיצוניים, תיתכן דליפת דלק", כך טלקאר.
בעלי המכוניות שיידרשו להגיע למוסכים - לצורך תיקון שייארך לפי הערכה כחצי שעה - צפויים לקבל הודעה בכתב כבר בימים הקרובים. בעל רכב שיבקש לבדוק האם יידרש להגיע למוסך לביצוע הריקול, יוכל לעשות זאת באמצעות מוקד שירות הלקוחות של היבואנית בטל. 1-800-377-775 או באזור המתאים באתר קיה-ישראל.
בקריאה נוספת לתיקון אותה מפרסמת חברת סמל"ת, יוזמנו למוסך בעלי פיאט X500 שיוצרו בין השנים 2015 ו-2017. לפי היבואנית, 1,403 מכוניות מדגם זה יוזמנו למוסכים המורשים כדי להחליף את תפסי חגורות הבטיחות במושב האחורי, וזאת "כדי למנוע אפשרות לשחרור תפס מוביל החגורה". בסמל"ת מעריכים כי פעולת ההחלפה תארך כחצי שעה.
בעלי מכוניות המעוניינים לוודא אם גם הם צפויים לקבל הזמנה להגיע למוסך, יכולים לעשות זאת באמצעות מוקד שירות לקוחות במספר טל. 9500* או באזור המתאים באתר המותג בישראל.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.