עולם חדש: סמסונג עם אופנוע, טריומף בישראל
עולם הרכב הדו-גלגלי חוגג את סוף השנה עם אין ספור חידושים מעניינים הצפויים להגיע לשוק הרכב המקומי. גיא בן ברק מדווח
חשיפת דגמי הקטנועים והאופנועים החדשים הצפויים להגיע לאולמות התצוגה כבר בתחילת 2019, החלה בתערוכת קלן לפני שבועות ספורים ותושלם בתערוכת מילאנו הענקית המתקיימת בימים אלה. אבל יש עוד כמה חידושים מעניינים שצפויים להגיע אלינו בעתיד הלא רחוק. קבלו כמה מהם:
סמסונג זה לא רק טלפונים: ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית שמוכרת אצלנו בעיקר כמשוקת טלפונים סלולאריים וטלוויזיות, משתפת פעולה עם יצרן האופנועים החשמליים אנרג'יקה בפיתוח ה-Bolid-E, כלי עתידני המבוסס על אופנוע קיים מדגם Esse9 Eva של אנרג'יקה - אשר נבחר לאופנוע החשמלי של השנה - אך ישווק עם טכנולוגיית סמסונג הכוללת מספר חידושים חשובים בעיקר בתחום הבטיחות.
החל בהתרעה היקפית על סכנות באמצעות מצלמות המותקנות במראות, עם תצוגה עילית על משקף החזית (כולל מפה נעה), דרך שליטה ותקשורת בין הרוכב לאופנוע באמצעות - איך לא - מכשירים סלולאריים מדגמי גלקסי, התנעת האופנוע ללא מפתח מידע על תפקוד המכלולים השונים, טווח הנסיעה ומצב הסוללה, ועד מעקב אחרי ההכלי במקרה של גניבה.
ב.מ.וו עם רעיון לספורט-תיור חדש: יצרנית האופנועים (והמכוניות) הגרמנית חשפה באירוע קלאסיות שנתי אופנוע חדש עם תכניות להגיע לכביש הציבורי בקרוב מאוד. הספורט-תיור החדש יבוסס על מנוע ה-F850GS העדכני, עם עיצוב ספורטיבי-עתידני אך ייעוד למגוון שימושים. עם תנוחת רכיבה זקופה, כידון גבוה והגנת רוח טובה, סט מזוודות ומושבים רחבים. מתי בישראל? סיכוי לא רע שזה יקרה כבר במהלך 2019.
טריומף בכל זאת יגיע לישראל? מותג האופנועים הבריטי שזוכה לעדנה בעיקר בארץ המקור, עשוי למצוא עצמו על כבישי ישראל עם מגון דגמים מעניינים. כך לפחות גורסות שמועות בקהילה הדו-גלגלית לאחרונה. מי יהיה הזוכה בנציגות המקומית עדיין לא ברור, אך אין ספק כי מתקיימים מגעים בין היצרנית ליבואנים מקומיים. נזכיר כי גם ב-2012 התפרסמו ידיעות לפיהן אופנועי טריומף יגיעו לישראל, אך לבסוף התכנית לא יצאה לפועל. למרות שהוא מוכר בעיקר בבריטניה, טריומף אחד מיצרני האופנועים הוותיקים בעולם, מייצר כ-65 אלף יחידות בשנה והוא השלישי בגודלו באירופה.
UMI תשווק גם קטנועים חשמליים: יבואנית הרכב UMI המשווקת את מותגי הרכב של קונצרן GM האמריקאי, צפויה להתחיל לייבא כבר בשנה הקרובה קטנועים חשמליים מתוצרת NIU הסינית. הדגמים הצפויים להגיע קטני מידות ומיועדים לשימוש עירוני בעיקר ומצוידים במנוע מתוצרת Bosch עם סוללה האמורה לספק טווח של 130 ק"מ בין טעינות. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי עם תקשורת לטלפון הנייד ואפליקציה ייעודית. בכך תצטרף UMI לארבעה יבואני מכוניות מקומיים המשווקים אף הם רכב דו-גלגלי: דלק (ב.מ.וו), מאיר (הונדה), לובינסקי (ק.ט.מ, אינדיאן ופיז'ו) וקרסו השותף במטרו (ימאהה, קאוואסאקי, סאן יאנג).
זירו תיור הרפתקני, וחשמלי: יצרנית האופנועים החשמליים הגדולה בעולם שמשווקת זה מספר שנים גם בישראל, תציג לקראת השנה הבאה טכנולוגיה משופרת בדגמים השונים,עם מנועים חזקים יותר, טווח נסיעה מוגדל, זמן טעינה מקוצר, יכולת שטח משופרת ועיצוב שונה. משפחת DS של דגמי התיור-הרפתקה תציע למשל הספק גבוה ב-50% ומשקל נמוך יותר בדגם הכניסה FZ7.2, או הגנת רוח משופרת, נתון מומנט שמגיע לכמעט 15 קג"מ ואבזור משופר כולל שקע טעינה ב-DSR. בזירו אומרים כי הסוללות בהן עושה החברה שימוש ייטענו בעתיד במהירות גבוהה פי 6. המשמעות: טעינה של שעה בשקע ביתי תספיק לטווח של כ-135 ק"מ במהירות ממוצעת.
ימאהה MT07 תיור, אצלנו עוד מעט
מטרו מוטור צפויה להתחיל לשווק בישראל גרסת תיור חדשה לימאהה MT07 Tracer, מהדגמים המצליחים ביותר של המותג. בדומה לגרסת התיור של האח הגדול (MT09), גם כאן צפו לעיצוב רגוע, מושב מרופד היטב ותנוחת רכיבה נוחה, משקף מתכוונן וצמד מזוודות צד בצבעי האופנוע. מחיר עדיין לא נמסר מהיבואנית, אך אפשר להמר על תג-מחיר נמוך במעט מ-60 אלף שקלים.