17 אלף מכוניות ו-300 אופנועים למוסך - ריקול ענק להונדה
בעלי הונדה סיוויק, אקורד, CRV ואחרות יוזמנו בקרוב למוסכי החברה לצורך החלפת כרית אוויר בצד הנוסע. גם קטנוע העל של החברה מוזמן למוסך לתיקון יזום. ריקול נוסף גם לפורד אדג' וסיטרואן ג'אמפי
חברת מאיר, יבואנית המכוניות והכלים הדו-גלגליים של מותג הונדה היפני, הכריזה על שתי קריאות תיקון גדולות. בראשונה שבהן יוזמנו 17 אלף בעלי מגוון דגמי מכוניות הונדה שיוצרו בין השנים 2010 ו-2015. בהן מכוניות ג'אז, סיוויק, אקורד, אינסייט, CRV ו-פיילוט (בייבוא אישי). לדברי היצרנית, בחלק מהמכוניות נדרשת החלפת יחידת ניפוח כרית האוויר בצד הנוסע. כרית זו יוצרה על-ידי טאקאטה וגרמה עד היום לכ-20 פציעות קטלניות עקב התפזרות חלקי מתכת בעת פתיחתה.
בקריאה נוספת לתיקון יוזמנו 300 בעלי קטנוע העל של היצרנית מדגם Adv750 - כל הכלים שנמכרו בישראל מאז החל השיווק. לפי היבואנית, בקטנועים שיוזמנו נדרשת בדיקה ובמידת הצורך החלפת צמת החוטים וחיישן. כל בעלי המכוניות והאופנועים קיבלו או יקבלו הודעה בכתב על הריקול אותו הם נדרשים לבצע. כמו כן ניתן להתקשר למחלקת שירות לקוחות כדי לברר האם מכונית או אופנוע יידרשו להגיע למוסך.
----------------------
יבואנית הרכב דלק מוטורס המשווקת בישראל את מותג פורד, תזמין למוסך 307 מכוניות מדגם אדג' שיוצרו בין השנים 2007 ו-2010. גם במכוניות אלה, כמו במקרה של הונדה, נדרשת החלפת רכיב בכרית האוויר בצד הנוסע. זמן העבודה המשוער - כשעה.
---------------------
יבואנית הרכב לובינסקי, המשווקת בישראל את מותג סיטרואן, תזמין למוסך 750 מכוניות מדגם ג'אמפי, כולן נמסרו ללקוחות בין חודש אוקטובר 2017 לינואר 2019. בכל המקרים נדרשים הידוק, גירוז ובמקרה הצורך החלפת תפוחי ההיגוי במתלה הקדמי. בנוסף יוחלפו פולי מדחס המזגן ומגן רצועת האביזרים לשיפור הקירור. משך הטיפול מוערך בכשעתיים. ב-25 מכוניות שיוזמנו למוסך ואשר נמסרו בין אפריל 2017 לאוקטובר 2018 תידרש גם החלפת ברגי המשולשים במתלה האחורי בטיפול שאורכו כשעה.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.