שתף קטע נבחר
 

מכירות דו-גלגלי: המצב קשה אך יציב

סיום החורף הביא עמו שיפור מתבקש במכירות קטנועים ואופנועים חדשים, אך המספרים עדיין נמוכים בהשוואה לשנים קודמות

שנת 2019 ממשיכה להיות קשה לשוק הדו-גלגלי. נתוני מסירות חודש מאי של חטיבת יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, מלמדים כי חל שיפור-מה בהשוואה להתרסקות שנרשמה ברבעון הראשון של השנה, אך 1,670 קטנועים ואופנועים חדשים שנמכרו בחודש החולף עדיין מבטאים ירידה של כ-6% בהשוואה לחודש מקביל בשנה שעברה.

 

חגיגה מוטורית בכרמיאל (צילום: דוברות עיריית כרמיאל)
(צילום: דוברות עיריית כרמיאל)
 

אלה חוברים לירידה של כ-5% שנרשמה באפריל ובחישוב חמשת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 7,330 כלים חדשים, ירידה חריפה של כ-18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במילים אחרות, נדרשת התאוששות יוצאת דופן בהמשך חודשי הקיץ אפילו כדי להשוות את נתוני השנה שעברה, שלא לדבר על עליה כל שהיא.

 

הכמויות הנמוכות של כלים חדשים הנכנסים לשוק משפיעות על כלל הפעילות, מוסכים וסוכנויות ממשיכים להתלונן על תנועה לקוחות איטית במיוחד, עם לחץ כבד להורדות מחירים בשוק הכלים המשומשים ובתחום הטיפולים והאבזרים. וכאילו המצב אינו עגום מספיק, התבשרנו על מערכת בחירות נוספת והמשמעות היא המשך חוסר הביטחון של הצרכנים ופוטנציאל האטה מתחזקת בשוק הרכב החדש. אבל לא הכל עגום, כפי שידעו להציג המותגים שכן נהנים מעליה במכירות, כמו הונדה, ב.מ.וו, קאוואסאקי, דוקאטי וסאן יאנג.

 

סיכום חמישה חודשים, לפי מותגים: סאן יאנג הסוגרת השנה 20 שנים רצופות כמותג הנמכר בישראל, ממשיכה לגדול ב-2019 וביתר שאת. מכירה של 470 קטנועים חדשים במאי מבטאת עליה של כמעט 20% בהשוואה לחודש מאי אשתקד, ומביאה את המותג הטאייוואני ל-1,960 קטנועים בחמשת החודשים הראשונים של השנה, גידול של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

במקום השני קרב צוואר אל צוואר בין קימקו עם 1,230 קטנועים שנמכרו בחמשת החודשים הראשונים של השנה, לימאהה עם 1,211 אופנועים וקטנועים - שני המותגים עם ירידות בהשוואה לאשתקד. קימקו אמנם עולה במאי עם 386 קטנועים בהשוואה ל-279 במאי הקודם, גידול לו אחראי רב-המכר מובי 125 שחזר, כמו-גם עליה במכירות דגמים המיובאים מסין. אך בחישוב חמישה חודשים ראשונים יורדת קימקו ב-13% מהתקופה המקבילה ב-2018. ימאהה מכרה בחודש מאי 233 אופנועים וקטנועים חדשים, לעומת 285 במאי הקודם, עם ירידה של כ-24% בהשוואה לחמשת החודשים הראשונים של 2018 וצפי לשיפור המצב לאחר הגעתו של הטנרה 700.

 

במקום הרביעי במצעד המותגים רושמת הונדה 680 כלים חדשים בחמישה חודשים, גידול של כ-15% שהתבטא בשיפור המספרים גם בחודש מאי לבדו - 164 כלים חדשים לעומת 131 במאי אשתקד. ק.ט.מ מתאוששת בחודש מאי אך עדיין סוחבת אחריה צלילה חדה של כ-25% בחמשת החודשים הראשונים של השנה. גם כאן מקווים לשיפור בעזרת דגם חשוב שהחל להימכר לאחרונה, אדוונצ'ר 790.

 

קאוואסאקי ממשיכה להציג גידול מרשים בחמשת החודשים של השנה, כ-30% יותר משנה שעברה. הכוכב ממשיך להיות ה-Z900 הארבע-צילינדרי שנמכר במחיר מפתה במיוחד. לעומתה ממשיכה פיאג'יו לצלוע קשות, עם התרסקות של ממש בחמשת החודשים הראשונים של השנה - 100 יחידות לעומת 500 אשתקד, אפריליה ומוטוגוצי בבעלות פיאג'ו לא קיימות מעשית בישראל, עם 2 אופנועים שנמכרו בחמשת החודשים הראשונים של 2019. לאור נתונים דלים אלה עולה חשש להפסקת ייבוא שני המותגים האיטלקים, אם כי בעופר אבניר היבואנית טוענים כי זה אינו המצב.

 

מותגי אופנועים נוספים של אבניר, סוזוקי והוסקוורנה, רושמים אף הם ירידה במכירות. סוזוקי עם 220 יחידות בחמשת החודשים הראשונים של 2019, כ-10% פחות מהתקופה המקבילה אשתקד, הוסקוורנה עם 123 אופנועים חדשים בחמישה חודשים לעומת 150 אשתקד.

 

ב.מ.וו מאידך מסכמת חודש מאי מעולה עם עליה של 31% בהשוואה למאי הקודם, ובסיכום חמישה חודשים עולה המותג הבווארי בשיעור יפה של 17%. הארלי-דייוידסון ממשיכה לפגר אחר נתוני השנה (המצוינת בכל קנה מידה) שעברה ובשיעור משמעותי של 34%. דוקאטי עם 65 אופנועים בחמשת החודשים הראשונים של 2019 מציגה עליה של למעלה מ-22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות עיריית כרמיאל
אופנועים, אבל פחות
צילום: דוברות עיריית כרמיאל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים