ריקול ענק להונדה בישראל: כ-31 אלף מכוניות למוסך
כריות האוויר המסוכנות של טאקאטה ממשיכות להכות בשוק הרכב. תוך ימים ספורים צפויים עשרות אלפי רכבי הונדה מדגמי סיוויק, ג'אז, אקורד ו-CR-V לקבל הזמנה להגיע למוסך
לפני שבועות ספורים הזמינה טויוטה 35 אלף מכוניות למוסכים בישראל במסגרת שערוריית כריות האויר של טאקאטה? כעת עושה זאת הונדה עם מספר דומה של מכוניות. חברת מאיר, יבואנית מותג הרכב היפני, מודיעה היום (ד') כי בכמעט 31 אלף מכוניות ששיווקה כאן עלולה להמצא כרית אוויר מסוכנת שתפזר בחלל הרכב חלקיקי מתכת אם תופעל בעת תאונה.
כלי הרכב אותם תזמין הונדה ישראל למוסכים יוצרו בין השנים 2001 ו-2015. בין 30,716 המכוניות שיוזמנו יהיו דגמי סיוויק, אקורד, ג'אז, CR-V וסטרים מהשנים המוזכרות. בכל כלי הרכב תחליף היבואנית את יחידת הנמיפוח בכרית האוויר שבצד הנוסע מלפנים. "ההחלפה נובעת מליקוי שהתגלה במערכת כריות האוויר העלולה לפזר חלקיקי מתכת בזמן פתיחתה", כך הונדה. זמן הטיפול במכוניות - כשעה אחת.
בעלי מכוניות מהדגמים שהוזכרו צפויים לקבל הודעה אישית כבר בימים הקרובים אך בעל מכונית המעוניין לבדוק אם גם הוא צפוי לקבל זימון למוסך, יכול לפנות למוקד שרות הלקוחות של היבואנית בטל 03-9182100 או חלבדוק זאת באזור המתאים באתר היבואנית.
קריאת תיקון כריות האוויר הכושלות של יצרנית האבזור היפנית טאקאטה השפיעה כבר על יותר מ-100 מיליון מכוניות בכל העולם שיוצרו בשני העשורים האחרונים. עד עתה תועדו 24 מקרי מוות ומאות פצועים כתוצאה מפגיעת רסיסי מתכת בעת התנפחות כרית האוויר.
---------------------------------------------------------
גם חברת צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה, מזמינה מכוניות למוסך לצורך החלפת כרית האוויר מול פני הנוסע כדי למנוע פגיעה במקרה של תאונה עקב פיזור חלקיקי מתכת. בעלי אודי A4 שיוצרו בין השנים 2005 ו-2008 ואודי A6 שיוצרו בין 2005 ו-2011 יוזמנו למוסך לצורך החלפת כרית האוויר, פעולה שתסתיים תוך כשעה וחצי
בקריאה נוספת של היבואנית יוזמנו 94 בעלי פולקסווגן גוף ופולו משנות הייצור 2014-2015 ו-35 מכוניות מדגם סיאט ליאון לצורך החלפת גלגלת תזמון השסתומים במנוע. פעולה הצפויה לארוך כשלוש שעות במקרה של פולקסווגן וכ-4 שעות במקרה של סיאט. לבסוף, 102 בעלי מכוניות אודי Q3 משנות הייצור 2018-2019 יוזמנו למוסך כדי להחליף את יחידת האיתות בימנית מלפנים. משך העבודה הצפוי: כשעה אחת.
תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה, כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות