שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 208 (נהיגה ראשונה) - כניסה מחודשת לצמרת

הסופר-מיני החדשה של פיז'ו מעניקה הצצה ראשונה לקו דגמים מודרני שתציע היצרנית בשנים הקרובות, כולל בעלי הנעה חשמלית מלאה. התרשמות ראשונה ומעודדת

במה נהגנו: פיז'ו 208 (דור שני)

מתחרים: רנו קליאו, סיאט איביזה, פולקסווגן פולו, טויוטה יאריס

מתי אצלנו: תחילת 2020

מחיר משוער: החל מ-100 אלף שקל

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בעד: עיצוב, תא נוסעים, ביצועים

נגד: נוחות (חישוקי "17), פחות דינמית מבעבר

 

פיז'ו 208 ()

בגדול: לסדרה 200 של פיז'ו יש מקום של כבוד בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית, עם אחת המכוניות המפורסמות והמצליחות שלה - ה-205 של שנות ה-80. זו שסייעה רבות למיצובה העתידי של היצרנית הצרפתית, אחראית בין היתר למיקומה כיום ולתדמית שהיא נושאת הכוללת עיצוב חיצוני מרשים ואיכות דינמית גבוהה, לא רק בגלל גרסאות ייחודיות ונחשקות כמו ה-GTI או הקבריולה. שלא במפתיע, היא יוצרה במשך 15 שנים ברציפות, מהדגמים בעלי משך החיים הארוך בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית.

 

פיז'ו 208 ()

מאז, בכל דור שינתה הסדרה את מספר היחידות בשמה. ראשית ה-206, שהוחלפה ב-207 וב-208. לא הפעם. פיז'ו החליטה לעצור - ולא לטפס ל-209 - למרות שמדובר בדגם חדש לגמרי. אפרופו, נקודה למחשבה. בשונה מאירוע השקת ה-208 הקודמת, בה תפסו מונחים כמו 'רנסנס' ו'נוסטלגיה' נפח ניכר, הפעם לא הוזכר כלל הדור המייסד. הפנים כך נראה, מופנים רק לעתיד.

 

ודוגמה טובה לכך אפשר למצוא בעובדת הצגת ה-208 החדשה גם בגרסה כל חשמלית, דגם ראשון לחברה המשתלב במשפחה הגדולה, ובשונה מהיריבה המושבעת רנו שמעדיפה דגם נפרד לחלוטין בשם זואי.

 

עיצוב ותא נוסעים: הזכרנו שעיצוב תמיד היה בסדר עדיפות גבוה אצל פיז'ו? זה לא שונה כעת. ה-208 החדשה לא רק נאה מכל קודמותיה בשושלת, אלא היא כנראה המכונית הנאה בקטגוריה התחרותית. עם שילוב פריטי עיצוב המוכרים לנו למשל מה-508, כמו סבכה גדולה ומודגשת, תאורת לד מרשימה (מאוד) מלפנים ויחידות תאורה אחוריות נאות עם בתי גלגלים מודגשים בשחור. דינמי, מתקדם ושרירי, בדיוק מה שהיינו מצפים.

 

פיז'ו 208 ()

עיצוב הפנים מרשים ואיכותי למראה ותחושה, מהמקוריים שפגשנו בשנים האחרונות. החל מחומרים רכים למגע ועד בתאורת אווירה תואמת את צבעי הדיפון. לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת נתונים משתנה (חמישה מצבים) שמוצגת כתלת-ממד נראה טוב אפילו מזה שתמצאו כיום בדגמי יוקרה יקרים פי כמה.

 

גלגל ההגה הקטן והשטוח בחלקו העליון והתחתון - הממוקם נמוך למדי כדי לא להסתיר את לוח המחוונים - דורש הסתגלות. לא כל אחד יאהב אותו אך יהיו מי שיישבעו שאין טוב ממנו. מסך מגע גדול ("10 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto) מופנה בזווית כלפי הנהג ומאפשר זיהוי נתונים מהיר. חבל רק שתפעולו מסורבל יחסית שכן הדרך לתפעלו היא או באמצעות סוללת מתגים פיזיים למערכות שונות, או מתגי-מגע מעליהם שהפעלתם אינה נוחה.

 

המושבים מצויינים ומציעים גם תמיכה צדית טובה מאוד, אבל תנוחת הישיבה נמוכה למדי ומרחיקה את עיני נהגים ממוצעי גובה ממבט ישיר לזוויות המרכב. נקודה מעניינת היא מיקום קורה B קרוב יותר לחרטום המכונית מהמקובל, והיא עשויה להפריע מעט בעת מבט לצדדים בעת נהיגה. אהבנו את תא האחסון השימושי בתחתית הקונסולה המרכזית, עם מגרעת נפתחת המשמשת כמנשא לסלולארי ומאפשרת להשתמש בו בנוחות לצורך ניווט למשל.

 

פיז'ו 208 ()

הסופר-מיני החדשה ארוכה בכ-8 ס"מ (405.5 ס"מ) מקודמתה, רחבה ממנה בחצי ס"מ (174.5) ונמוכה ב-3 ס"מ (143 ס"מ), עם זאת, בסיס הגלגלים נותר דומה (254 ס"מ) ויש כבר גדולות ממנה בקטגוריה סיאט איביזה ו רנו קליאו - בהיבט זה. הגדלת המרכב מסייעת בכל זאת לסביבה מרווחת יותר עבור נוסעים מאחור, אך חבל ששטח חלונות צד קטן יחסית ומפתח דלתות אחוריות צנוע, עשויים להפריע לנוסעים מבוגרים. נפח תא המטען נותר זהה - 311 ליטר, כמקובל בקטגוריה.

 

בהתאם לרוח התקופה, אבזור הבטיחות שודרג משמעותית וכולל כעת מערכות מתקדמות שלא הוצעו בעבר לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת (עם תיקון אקטיבי) וזיהוי תמרורים.

 

פיז'ו 208 ()

יחידת הנעה וביצועים: יחידות ההנעה הבסיסיות הן המוכרות של קונצרן PSA, כשהרלוונטית לישראל היא הטורבו-בנזין-שלושה-צילינדרים-1.2 ליטר בשתי רמות הספק - 100 כ"ס או 130 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שמונה (שישה בעבר) הילוכים אוטומטית. תיבה ידנית שהוצעה ב-208 היוצאת, לא תהיה חלק ממבחר הדגמים המקומי.

 

באירוע ההשקה עמדה לרשותנו רק גרסת הבנזין החזקה יותר, שמציעה ביצועים טובים מאוד. לרבות זינוק מצוין - 8.7 שניות - מהמקום, שמקצץ יותר משניה מה-208 היוצאת, נתון גם טוב יותר ממתחרות ישירות מצרפת וספרד.

 

גם שילוב מנוע-תיבת ההילוכים עובד טוב מאוד ומאפשר תחילת נסיעה חלקה, וזו חוויה מרעננת מול מתחרות עם תיבה כפולת-מצמד. בהתאם, גם התגובות להורדת הילוך תחת עומס טובות יותר מהמקובל כיום, בעיקר במצב ספורט. שליטה ידנית בתיבה באמצעות מנופים מאחורי ההגה עבדה מעולה. יש לציין הפתעה נוספת לטובה - בשונה ממנועים בתצורת שלושה צילינדרים דומה, בידוד הרעידות והרעשים במנוע של פיז'ו הוכתר בהצלחה, והוא אף מצליח לספק גרגור נעים לאוזן בסל"ד בינוני עד גבוה. לטיפול המתחרות, נודה.

 

פיז'ו 208 ()

בינתיים לפחות, ועד שתוצג (אם בכלל) GTI ספורטיבית, היחידה החזקה בהיצע היא 208e חשמלית עם 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ המשוגרים ישירות לגלגלים הקדמיים. זכינו אמנם רק לטעימה קצרצרה (מדי) ממנה, ולכן התרשמות רק חלקית.

 

למרות תוספת ניכרת של 300 ק"ג למשקל העצמי עקב הסוללות, הזינוק הראשוני (עד כ-50 קמ"ש) מהיר וכוחני במיוחד וגם למהירות תלת-ספרתית היא תגיע מהר מגרסת הבנזין החזקה (8.1 שניות ל-100 קמ"ש). אך לפחות במכונית באירוע ההשקה, תאוצות הביניים הרשימו פחות וחבל שיש רק מצב אחד - חלש מדי - לבלימה רגנטיבית. גם דוושת הבלם הציעה תחושה מלאכותית, עם מעבר חד מדי בין בלימה-טוענת לשילוב הרפידות עצמן.

פיז'ו 208 ()

מצברי ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש ממוקמים באופן השומר על מרחב מחיה זהה לגרסאות רגילות. מעניין לגלות כי פיז'ו ויתרו על אזור אחסון ייעודי לכבל הטעינה, וגם על תא (אפילו סמלי) מלפנים. טווח הנסיעה הרשמי עומד על 340 ק"מ ואלה אמנם 50 ק"מ פחות מהזואי, אבל פיז'ו מאפשרת להשתמש בעמדה מהירה יותר ממתחרתה, כזו שתאפשר 'לטעון' 150 ק"מ ב-15 דקות בלבד - לעומת זמן כפול בזואי.

 

נוחות והתנהגות: ה-208 מבוססת על פלטפורמת CMP המודרנית, המשותפת לאחיותיה לקונצרן - אופל קורסה ו-DS3. בסיבוב קצר (מדי) שערכנו על גרסאות בסיס עם חישוקי "16 וצמיגי מישלין פראמסי 4 התואמים את מידותיה וייעודה, התגלתה ה-208 כנוחה מאוד, אולי אפילו רכה במעט מהרצוי במהירות גבוהה אליה לא ממש נועדה.

פיז'ו 208 ()

לעומת זאת, מרבית המכוניות באירוע צוידו בחישוקי "17 וצמיגי מישלין פיילוט-ספורט 4 קיצוניים יחסית בחתך נמוך, ושם נפגמה באופן בולט הנוחות. מיותר ומומלץ לוותר עליהם, גם במחיר פגיעה מסוימת באפקט הוויזואלי. אגב, הם גם רועשים יותר מהצמיגים הצנועים, כמעט בכל מהירות.

ומה עם היכולת הדינמית המפורסמת? כיום כבר לא ניתן - מדויק יותר לומר, היצרניות לא רוצות - לייצר מכוניות בסיסיות שיציגו יכולת דינמית חדה כתער ותגובה מדויקת ומהירה כברק להפניית ההגה. זה כבר לא קורה. גם ה-208 טובה בתחום זה, אך היא מוותרת לפחות בגרסאות אלה על יומרות ספורטיביות. ההגה מעט קל מדי וגם במצב "ספורט" הוא הוא זוכה לתוספת משקל, מרגיש מעט מלאכותי. גם במקרה זה, גרסת הבסיס עם חישוקי "16 עדיפה משמעותית, גם אם רמת האחיזה תהיה (מעט) נמוכה יותר.

פיז'ו 208 ()

סיכום: 208 החדשה מדלגת אל העתיד ומציגה זינוק איכות בתחומים רבים - החל במראה ייחודי ומושך, דרך סביבת נהג מרשימה, תא נוסעים איכותי ויחידות הנעה משובחות. היא אמנם אינה סופר-מיני חמה כפי שהייתה בעבר, אך הדרישה לכך ממילא כמעט ואינה קיימת. החדשות החשובות הן כי גם ללא קשר לתוספת גרסה חשמלית וסופר-מעניינת, הקרב מול רנו קליאו וטויוטה יאריס החדשות על ראשות הקטגוריה צפוי להיפתח מחדש תודות ל-208 המצוינת.

 


פיזו 208

פיז'ו 208
מנוע 3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,199 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 8 הילוכים
אורך 405.5 ס"מ
רוחב 174.5 ס"מ
גובה 143 ס"מ
בסיס גלגלים

254 ס"מ

משקל 1,165 ק"ג
נפח תא מטען 311 ליטר
100-0 קמ"ש 8.7 שניות
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 127 גרם לק"מ
מחיר משוער כ-100 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים

 

הכתב היה אורח חברת פיז'ו

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים