חדשות דו-גלגלי: התאוששות מכירות, נורטון בישראל ועוד
שוק הרכב הדו-גלגלי ממשיך במגמת ההתאוששות, מותג האופנועים הוותיק נורטון מגיע ארצה, הונדה אפריקה טווין מתחדש ועוד. גיא בן ברק מסכם הכל על שניים
אחרי מספר חודשי צליעה, מכירות הדו-גלגלי מתחזקות: דו"ח איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכת המסחר מגלה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2019 נמכרו כ-14,030 קטנועים ואופנועים חדשים, מספר דומה לתקופה המקבילה ב-2018. זאת לאחר ירידה של כ-12% בשליש הראשון של השנה.
חמשת החודשים האחרונים הציגו תיקון וכעת אף מקווים בענף כי 2019 תסתיים עם עליה מסוימת בהשוואה לשנה קודמת. הסיבה לדברי גורמים בענף: "שחרור פקק" מבחני הנהיגה במשרד הרישוי שעצר חלק לא קטן מהמסירות. לפי הערכות, מספר הניגשים למבחן רכיבה דו-גלגלי מעשי עלה בכ-30% לעומת הכמות עד לשינוי שביצע משרד הרישוי. נתון מעודד נוסף הוא שרוב הלומדים מכוונים לקטגוריית רישוי הביניים "A1", ובכך הם מתכננים רכישת אופנוע בינוני, ולא קטנוע קטן.
אופנועי נורטון לישראל: חובבי הקלאסיקה והאופנוענות הבריטית היכונו, מותג נורטון בדרך לישראל. כדאי להזכיר כי זה אינו "עוד יצרן בריטי מת" אלא אחד די מיוחד, שהוביל את התעשייה בשנות החמישים של המאה העשרים בתחום הספורט וטכנולוגיית השלדות, אך בהמשך - בדומה לכול המותגים האנגלים - סבל מחוסר יציבות כלכלית ופשט רגל מספר פעמים.
בגלגול הנוכחי חזר נורטון לחיים ב-2008, עם סופרבייק מתקדם ויקר בשם V4RR בעל למעלה מ-200 כ"ס, במקביל לדגמים קלאסיים מסדרת דומינייטור המוצעים בתצורת קפה רייסר, ולצידם דגמי אטלס הכל חדשים, סקרמבלר עם מנועי 660 טווין.
שיווק אופנועי נורטון בישראל על ידי חברת "מוטו 24" יחל כבר בחודשים הקרובים, כאשר אופנועים ראשונים צפויים להגיע לקראת סוף 2019 ושאר הדגמים צפויים להצטרף להיצע המקומי במהלך 2020. מפרטים ומחירים מדויקים יפורסמו בהמשך.
הונדה אפריקה טווין 1100 חדש ל-2020: אופנועי תיור-הרפתקה ממוקמים בצמרת טבלת מכירות האופנועים. היצרנים משקיעים בקטגוריה זו לעיתים קרובות יותר מאשר בקטגוריות אחרות, מחדשים ומשכללים ללא הרף. ולאחר שב.מ.וו הציגה R1250GS מתקדם, ק.ט.מ חשפה 790 אדוונצ'ר וימאהה השיקה טנרה 700 קרבי, חושפת בימים אלה הונדה את הגרסה העדכנית והמשופרת של האפריקה טווין. וכצפוי, הוא גדול יותר, חזק יותר ומשוכלל הרבה יותר.
ההונדה ששורשיו ברפליקת דקאר עם מנוע בנפח 650 סמ"ק בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת, הפך לליטר בשנת 2016 וזוכה כעת למנוע חדש בנפח 1,084 סמ"ק. וזה מנוע חדש לגמרי מאחר והגדלת הנפח מבוצעת בהארכת מהלך הבוכנה ולא הגדלת קוטר. כמתבקש זוכה המנוע לגל ארכובה חדש (עדיין מסוג "270 מעלות"), ראש מנוע ושסתומים גדולים יותר, ההספק המרבי עולה מ-98 ל-105 כ"ס, המומנט המרבי גדל מ-9.8 ל-10.5 קג"מ.
השילדה מעודכנת בגיאומטריה שונה ומשקל קל מבעבר, עם שינוי חשוב בשלדת הזנב שאינה מרותכת כבעבר, אלא מחוברת בברגים החוסכים החלפת שילדה מלאה במקרה של פגיעה מאחור. השילדה אף מאפשרת הנמכת מושב מ-870 ל-850 מ"מ ללא צורך בכלים, לצד הצרתה לטובת הצמדת רגליים קלה יותר על הקרקע. חבילת האלקטרוניקה משתבחת כצפוי עם מגוון מצבי כוח כולל "שטח", ויכולת לתכנת המערכת לפי דרישות הרוכב. בנוסף יש גם פלטפורמה אינרציאלית המאפשרת מגוון בקרות בטיחות כולל ABS בפניה.
הדגם מוצע בשתי גרסאות - בסיסית ו"אדוונצ'ר-ספורט" היקרה והמאובזרת גם במתלים אלקטרוניים. האפריקה טווין החדש יוצג לראשונה בתערוכת מילאנו הקרובה (4.11) ומהיבואן בישראל לא נמסר מתי יגיע לארץ ומה יהיה מחירו.
קימקו דאון טאון 350, בטיחותי יותר: קבוצת עופר אבניר, יבואנית קימקו, מציגה גרסה בטיחותית ומקיפה יותר לקטנוע דאון טאון 350, כעת עם בקרת אחיזה חשובה במחיר של 32 אלף שקלים.
קוואסאקי KLX 230 בישראל: מטרו מוטור, יבואנית קוואסאקי, מתחילה לשווק את ה-KLX 230 החדש ל-2020, דגם דו-שימושי עם יכולות כביש ושטח המותאם לרוכבים מתחילים. המנוע מוזרק דלק בנפח 233 סמ"ק צנועים, בסיס הגלגלים הקצר (1,380 מ"מ) והמשקל הקליל (134 ק"ג "רטוב"), אמורים לאפשר גם לרוכב מתחיל שליטה ותפעול קלים. מערכת המתלים מציעה מהלך ארוך (220 מ"מ מלפנים, 223 מ"מ מאחור). ה-KLX 230 מצויד בלוח שעונים דיגיטלי, גלגלי "18 ו-"21, מיכל דלק של 7.5 ליטר ומערכת בלימה הכוללת בלמי דיסק מלפנים ומאחור ומערכת ABS. המחיר: 28 אלף שקלים, הצבע שחור.