ירין שטרן זכה באליפות אירופה בפורמולה G1
הנהג הישראלי זכה באליפות בפעם השניה ברציפות, למרות שלא סיים את המירוץ האחרון - "זה היה סוף שבוע הכי מאתגר, קשוח, מורט עצבים וקשה מנטאלית שהיה לי אי פעם" אמר
נהג המרוצים הישראלי ירין שטרן (24) זכה באליפות אירופה לפורמולה G1, בסבב האחרון שנערך במסלול אדריה, איטליה. זהו תואר שני ברציפות עבור הנהג הישראלי ומכונית הפורמולה גריפ תוצרת כחול-לבן. "זו הייתה עונה קשה הרבה יותר מהקודמת. הצטרפו הרבה נהגים חדשים, רובם ברמה גבוהה עם רקורד מרשים, עד כדי כך שלמירוץ האחרון הגיעו שלושה עם סיכוי לזכות באליפות" אמר שטרן ל-ynet.
למירוץ הראשון שנערך אתמול (יום א') בבוקר זינק שטרן מהעמדה הבכירה אבל מהר מאוד העניינים הסתבכו. "הצמיגים היו קרים והאצתי חזק מדי ביציאה מהפניה הראשונה, הסתחררתי וירדתי מהמסלול. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה 'פאק, איבדתי את האליפות'". שטרן חזר למסלול, והחל לצמצם את הפער משאר הנהגים ונעזר במכונית קוצבת שנכנסה למסלול בגלל מתחרה אחר. לאחר ההזנקה המחודשת הצליח לעקוף את שני הנהגים שלפניו ולסיים ראשון.
למירוץ השני שנערך אחר הצהריים זינק שוב מהעמדה הבכירה אבל תפעול תיבת ההילוכים הפך לקשה. "הבנתי שאני חייב לשמור על הגיר והחלטתי לצמצם עד כמה שניתן את החלפות ההילוכים. בישורת למשל העדפתי להישאר בחמישי ובכניסה לפניות הדוקות שדורשות שני נשארתי בשלישי. זה הוריד כמובן את הקצב, אבל ידעתי שבנהיגה הגנתית אני אוכל אולי לשרוד". ארבע הקפות לסיום שבקה התיבה כליל ושטרן דידה מהמסלול לשטח הבטיחות, בהמתנה לחילוץ.
"נותרתי מחובר לקשר הפנים עם המכונאים בפיטס שבינתיים שיקללו את תוצאות הנהגים האחרים ועדכנו אותי שלמרות הפרישה ניצחתי באליפות בפער של שבע נקודות. צרחתי מאושר, הנהג של טרקטור החילוץ היה בטוח שאני משוגע. זה היה כמו לעבור מאפס ל-300 קמ"ש בשבריר שניה. זה מעבר מטורף בין תחושת דיכאון, החמצה, כישלון, אכזבה של נתוני חסות לאחר שכל ההשקעה ירדה לטמיון, לתחושת אושר מטורפת. בחיים שלי לא חוויתי כזה מירוץ רב תהפוכות. האירוע הזה כאילו הוריד לי איזה שבע שנים מהחיים".
ירין שטרן פורמולה G1
צילום: מרקו מדלוני