שתף קטע נבחר
 

ניתוח שוק היברידיות, סיכום ביניים

2019 תסתיים עם מכירות של 45 אלף היברידיות בישראל, ונתח שוק של 19%. בכבישי ישראל נעים יותר מ־120 אלף רכבי בנזין־חשמל, רובם עם סמל של טויוטה. האם העלאת המס הקרובה תעצור את המעבר לכלי הרכב החסכוניים והידידותיים לסביבה

ב־2004, כאשר נחתה בארץ לראשונה טויוטה פריוס שהייתה כבר בדור בשני שלה, היא נראתה יותר כמו עב"מ. מכונית עם עיצוב יחודי ומחיר די חללי, שעמד בהתחלה על 209 אלף שקל. רק מאמצים של היצרן והטבת המס שנולדה בהמשך, הפחיתו את מחיר של הפריוס, כעת כבר בדור הרביעי שלה, ל־140 אלף שקל כיום.

 

טויוטה פריוס ויונדאי איוניק (צילום: אודי עציון)
טויוטה פריוס ויונדאי איוניק(צילום: אודי עציון)

 

הפריוס הייתה הרבה שנים ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם, אבל כדי שהישראלים יעברו לרכבי בנזין חשמל, הם נזקקו לעיצוב שמרני יותר. את זה העניקה בתחילה טויוטה אוריס ובהמשך יונדאי איוניק ותאומתה המכאנית קיה נירו. יונדאי סונטה הפכה למלכת מכירות בקבוצה שלה עוד לפני שאיוניק הפכה למכונית הנמכרת ביותר בארץ, תואר שקטפה ממנה השנה הקורולה החדשה, שרוב מכירותיה הן מהדגם ההיברידי.

 

בטבלת סיכום מכירות הרכב השנה, חמישה מבין עשרת הדגמים הראשונים הם היברידיים, או שנמכרים גם בגרסאות כאלה. יותר מ־45 מכוניות היברידיות עלו השנה לכבישים. והצטרפו לכ־80 אלף שכבר נסעו פה לפני כן.

 

טויוטה ציינה השנה את מסירת ההיברידית ה־75 אלף שלה בארץ, מספר שעד סוף השנה יתקרב ל־80 אלף דגמי קורולה, אוריס, פריוס, פריוס+, יאריס, ראב4 וקאמרי. היצרן היפני שולט בנוף ההיברידי בישראל, כאשר יונדאי היא היחידה שקרובה אליו, עם 35 אלף היברידיות, איוניק וסונטה. קיה, שמסרה השנה קרוב ל־8,000 דגמי נירו, מדורגת שלישית, עם יותר מ־15 אלף היבירידיות במצטבר, כולל דגמי אופטימה.

 

בעבר מכרה גם הונדה מספרים נאים של דגמי סיוויק, אינסייט וג'אז, אך חלקם כבר ירד מהכביש. בשנה הבאה תחזור הונדה לשוק הזה אצלנו עם הג'אז החדשה, שתיוצר עבור השוק האירופי ־ ושלנו ־ רק בגרסה היברידית.

 

בינואר יתייקרו מחירי ההיברידיות, עם העלאת מס הקנייה עבורם מ־30 ל־45 אחוז. דגמים משפחתיים כמו קורולה, איוניק ונירו אמורים על הנייר להתייקר בכ־10,000 שקל. אולם אם יתייקרו במלוא שיעור עליית המס, יווצר פער משמעותי בינם לבין דגמי הבנזין.

 

ההערכה היא שהיבואנים והיצרנים יספגו חלק מההתייקרות, כך שמחירי המשפחתיות יתייצבו על כ־140 אלף שקל, והנירו ינוע בין 145 ל־150 אלף שקל. בפער כזה, ועם יתרון צריכת הדלק של ההיברידיות, שמשיגות כ־18־20 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים, הן צפויות להישאר פופולריות לפחות ב־2020, עד להעלאת המס הבאה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אודי עציון
טויוטה פריוס ויונדאי איוניק
צילום: אודי עציון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים