שתף קטע נבחר
 

מבחן השוואתי: סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר

סקודה קודיאק מוזל ב־10,000 שקל בגרסת בסיס חדשה שנועדה להתמודד עם השליטה של מיצובישי אאוטלנדר בציי הליסינג מרובי המושבים ועם לקוחות מוטי מחיר. הקרב נפתח מחדש

בעוד פחות משבוע יכנס מיצובישי אאוטלנדר לשנתו השמינית אצלנו. כבר שבע שנים שהוא הרכב הנמכר ביותר בארץ עם שבעה מושבים, תוצאה של השילוב המוצלח בין התצורה מרובת המושבים ואריזה של ג'יפון.

 

אפילו השנה, מול תחרות גוברת, נמסרו בתשעת החודשים הראשונים של 2019 כ־5,300 אאוטלנדרים, פער גדל מול סקודה קודיאק בן השנתיים בלבד, שבמקום השני עם 3,800 מסירות וניסאן X טרייל עם 2,000 יחידות. שתי מתיחות פנים שעבר, לצד השקת גרסה היברידית נטענת ראשונה בקטגוריה, הספיקו עד היום כדי לשמור על האאוטלנדר בראש טבלת המכירות של הקטגוריה.

 

מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק (צילום: נועם ריין)
מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק(צילום: נועם ריין)

 

לאחרונה השיקה יבואנית סקודה גרסת בסיס חדשה לקודיאק, "ביזנס", שזולה יותר ב־10,000 שקל מגרסת ה"אמבישן" שהייתה הבסיסית עד עכשיו. לא במקרה היא עולה 172 אלף שקל, בדיוק כמו האאוטלנדר 7 מקומות הבסיסי ברמת "אינטנס". יתרון המחיר ועלויות השווי שימוש של היפני נמחקו, תוך ויתור על פריטי אבזור מהצד הצ'כי. את מי מהם כדאי לבקש מקצין הרכב?

 

עיצוב ותא נוסעים 

במתיחת הפנים האחרונה קיבל האאוטלנדר חרטום חדש, שמסייע להאט את הזדקנות שאר העיצוב. גם סביבת הנהג עודכנה אז, אבל גילה מורגש. פס ניקל מקיף את הקונסולה המרכזית, אולי כדי להדגיש את מסך המולטימדיה, בניסיון לשדרג עדכניות. אבל חומרי הפלסטיק פשוטים יותר מאשר בקודיאק, ויש יותר מדי כיסויי פלסטיק בתחתית הקונסולה במקום כפתורי מערכות שלא קיימים בגרסת הבסיס.

 

תנוחת הנהיגה גבוהה, אבל מושב הנהג, כמו מושבי הנוסעים, קצר יחסית. במושב האחורי יש כיום יציאת מזגן שלא הייתה בעבר, ומנהרת הגיר מתחת לרגלי הנוסע השלישי נמוכה יותר, ותקל על מתבגר או מבוגר לשבת באמצע. אפשר להזיז את מושבי השורה השנייה קדימה ואחורה, להגדיל או להרחיב את מרווח הברכיים על חשבון השורה השלישית. אבל כך או כך, השורה השלישית סובלת ממושב קצר ונמוך מדי. לילדים בלבד, מתבגרים כבר יתלוננו (כן, גם על זה).

 

תא המטען שנותר כאשר כל המושבים בשימוש זערורי, 128 ליטר בלבד. לפחות יש שקע V12.

 

סקודה קודיאק, מבט מבפנים (צילום: נועם ריין)
סקודה קודיאק, מבט מבפנים(צילום: נועם ריין)

מיצובישי אאוטלנדר, מבט מבפנים (צילום: נועם ריין)
מיצובישי אאוטלנדר, מבט מבפנים(צילום: נועם ריין)

 

הקודיאק מאבד בגרסת הבסיס את מסגרת הניקל לחלונות. כמקובל בסקודה מדובר ברכב נאה ומכובד. רוצים ג'יפון 7 מושבים מושקע יותר עיצובית? תשקיעו בפיג'ו 5008 או ניסאן X טרייל.

 

סביבת הנהג מודרנית יותר והחומרים איכותיים יותר, אך האווירה קודרת בשל צבעים כהים. בגרסת הבסיס חסרות כמה הברקות שיש בקודיאקים המאובזרים יותר, כמו פסי הגנה מפלסטיק שנשלפים מתחתית הדלתות למניעת שריטות, או התא למטריה. תנוחת הישיבה של הנהג גבוהה, והמושב נוח ובעל תמיכה צידית עדיפה.

 

גם כאן אפשר להזיז כל מושב בנפרד על מסילה. לנוסעים מאחור יש שקע V12 במקום שקע ב־220 וולט השימושי יותר שמוצע בגרסאות היקרות יותר. תעלת ההינע גבוהה ותפריע לנוסע שלישי שאינו ילד. המרווח בשורה השלישית דומה בסך הכל לזה שבמיצובישי, אבל צמד הכיסאות עדיפים, הם עמוקים וגבוהים יותר. לא יהיה נוח למבוגר לבלות כאן יום שלם, אך אפשר להסתדר.

 

גם כאן לא נשאר הרבה מתא המטען כאשר שבעת המושבים בשימוש, אבל יותר מאשר במיצובישי, עם 238 ליטר, ותופסני מזוודות. יש גם שקע 12 וולט נוסף.

 

אבזור 

האאוטלנדר הבסיסי מגיע עם חישוקי 16 אינץ' קלים, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה 8 אינץ', כולל אפליקציות waze ואחרות, wi-fi ואופציית הפעלה קולית. אופציה מעניינת: הנעה כפולה, בתוספת 8,000 שקל, מה שהופך אותו ל־7 מקומות הנעה כפולה הזול בקבוצה בהפרש של 20 אלף שקל מקודיאק 4x4 בסיסי.

 

לקודיאק חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה 8 אינץ' שגם כוללת אפליקציות. שתי הגרסאות חסרות כניסה והנעה ללא מפתח, אבל עדיין מאובזרות היטב יחסית לגרסאות בסיס.

 

מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק (צילום: נועם ריין)
מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק(צילום: נועם ריין)

 

בטיחות

לשני המתמודדים יש 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית. בסקודה יש בקרת סטייה מנתיב, בעוד שבאאוטלנדר יש רק מערכת התרעה. למיצובישי יש גם שליטה אוטומטית באורות גבוהים, שבסקודה תקבלו רק בגרסאות המאובזרות יותר.

 

ביצועים והתנהגות

למנוע היפני יש 2,000 סמ"ק ו־150 כ"ס, והוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה. הביצועים של האאוטלנדר טובים ותפקוד התיבה הרציפה השתפר. בעיקר ניכרת הפחתת כמות הרעשים בעת האצה, שבלטו מאוד לפני מתיחת הפנים. גם את רעשי הכביש המתלים מבודדים טוב יותר, והנסיעה שקטה הרבה יותר מאשר לפני מתיחת הפנים. יש אפילו משוטי העברת הילוכים מההגה, שאמורים לקבע את התיבה הרציפה, שזה קצת לעג לרש ברכב עם תיבה אוטומטית רציפה, ולא מספק בלימת מנוע משמעותית. נוחות הנסיעה טובה במהירויות עירוניות, ובטיפול בבורות ומפגעים קטנים. הוא גם מטפל טוב יותר בפסי האטה. אבל המתלים לא מרשימים: האאוטלנדר רוכן יותר מדי בפניות וההגה נטול תחושה.

 

למנוע הצ'כי יש 1,500 סמ"ק, עם 150 כ"ס, ותיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. בכל תאוצה יהיה הסקודה זריז יותר, הודות למומנט וזמינות כוח טובים יותר. התיבה פחות חלקה בפעולתה, אבל זריזה יותר יש לה מצב "ספורט" יעיל ומצוין, שדי מייתר העברה ידנית.

 

נוחות הנסיעה פחות טובה בעיר, אבל טובה מחוצה לה. הנסיעה שקטה, עם בידוד רעשים מוצלח. התנהגות הכביש טובה, הקודיאק רוכן פחות בסיבובים והגה שלו מדויק יותר ובכל משקל עדיף.

 

צריכת דלק

הקודיאק צרך ליטר בנזין אחד לכל 12.5 ק"מ בשלב השיוט, וסיים את היום עם 10.5 קמ"ל. האאוטלנדר נזקק בשיוט לליטר אחד לכל 11.6 קמ"ל בשלב השיוט, וסיים את המבחן עם 9.5 ק"מ לליטר. פער שדי תואם את הפער שמנבאים נתוני היצרן, האופטימיים כתמיד.

 

השורה התחתונה

האאוטלנדר, שהגיע לארץ שנה אחרי השקתו, יחגוג ב־2020 יומולדת תשע, עניין די נדיר כיום בתעשיית הרכב, שבה מקובל כבר להחליף דגם בכל חמש עד שבע שנים. שתי מתיחות הפנים שעבר לא מצליחות להיות תחליף להחלפת דגם מלאה.

ואין כמו מתחרה צעיר יותר כדי להמחיש את זה. מוניטין האמינות והסחירות המוצלח של האאוטלנדר, פחות רלוונטי כשבוחרים רכב ליסינג חדש. מלבד נוחות הנסיעה, רושם הקודיאק יתרונות כמעט בכל תחום. זהו רכב גדול ונעים יותר, זריז, שימושי וחסכוני יותר. המחיר הזהה למיצובישי רק חותם את הניצחון של הסקודה במבחן.

 

 

מיצובישי אאוטלנדר

מנוע: בנזין, 1,998 סמ"ק. הספק 150 כ"ס ב־6,000 סל"ד, מומנט 19.9 קג"מ ב־4,200 סל"ד

תיבת הילוכים: רציפה כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית

ביצועים (יצרן): 12.1 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש,

192 קמ"ש מהירות מרבית, 14.5 ק"מ לליטר במשולב.

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר

זיהום אוויר: 169 גרם CO2 לק"מ,

קבוצת זיהום 13 מ־15

אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

מחיר: 172 אלף שקל

+ נאה, נוח, מוניטין אמינות וסחירות כמשומש

- תא נוסעים מתיישן, התנהגות כביש בינונית

ציון: ****

 

סקודה קודיאק

מנוע: טורבו-בנזין, 1,498 סמ"ק. הספק 150 כ"ס ב־5,000 סל"ד, מומנט 25.4 קג"מ ב־1,500 סל"ד

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית

ביצועים (יצרן): 9.9 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 198 קמ"ש מהירות מרבית, 15.9 ק"מ לליטר במשולב

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר

זיהום אוויר: 133 גרם CO2 לק"מ,

קבוצת זיהום 14 מ־15

אחריות: שנתיים או 100 אלף ק"מ, שנה שלישית תמורת 1,000 ש'

מחיר: 172 אלף שקל

+ מודרני ואיכותי יותר, שימושי, זריז ובעל התנהגות כביש עדיפה

- נוחות נסיעה

ציון: 4 וחצי כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נועם ריין
מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק
צילום: נועם ריין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים