מכוניות חשמליות בלבד מ-2030? שום דבר חדש
בתגובה להכרזת שר האנרגיה על הכוונה לאסור ייבוא מכוניות עם מנועי בנזין ודיזל מ-2030, אומרים בכירי שוק הרכב המקומי כי מדובר ביישור קו עם השינויים הצפויים עליהם הוכרז זה מכבר בעולם: "בפועל אין כאן שום דבר חדש"
הבולטת ברשימת המדינות בהן הוכרז על תוכנית לאסור מכירת מכוניות דיזל ובנזין עד 2030 היא גרמניה,
בעלת תעשיית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. בשונה מהתוכנית הגרמנית לאסור מכירת מכוניות בעלות מנוע בערה פנימית, שטייניץ מציין את גם את הגז הטבעי כמקור אנרגיה שיאושר לשימוש בתחבורה.
גורם נוסף בתעשייה אמר כי "יצרניות הרכב מבינות את התהליכים ומגיבות בהתאם לרגולציה בעולם המערבי בנושא זיהום. בעתיד הקרוב תעבור התעשייה את השינויים הגדולים ביותר עמן נאלצה להתמודד ב-100 השנים האחרונות".
בכיר אחר בענף אמר "זה נחמד לפידבקים בפייסבוק אבל נראה לי שהשר קופץ רחוק מדי וגבוה מדי. מ-0% חשמל ל-100% חשמל ב-12 שנים נראה לי יומרני מדי וצריך לזכור כי כרגע סך מכירות מכוניות חשמליות בעולם הן שוות ערך לפחות מ-1% נתח שוק. תכליתית, יש עוד המון עבודה כמו תשתית רשתות הטענה, מחירי הסוללות ויכולות יצרניות הרכב להרוויח מכונית חשמלית לעומת המצב כיום בו היא תלויה בסבסוד ממשלתי. כל זה מבלי להזכיר את התלות המוחלטת של מדינת ישראל במיסים מייבוא של מכוניות בנזין ודיזל".
בנורווגיה
היו מחצית מכלי הרכב החדשים שנמכרו אשתקד מסוג חשמלי או היברידי, העיר בייג'ינג
שבסין הכריזה כי תהפוך לשדה ניסוי לשילוב רכב חשמלי בצי הרכב, וב.מ.וו, מרצדס, פולקסווגן ופורד
מקימות רשת טעינה מהירה על כבישי אירופה המהירים.