סובארו BRZ (שנת 2012-2017)
פרויקט משותף לסובארו וטויוטה, לייצור מכונית ספורט כמו פעם: הנעה אחורית, משקל נמוך ומנוע אטמוספרי פשוט. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: מכוניות ספורט
למה כן: הנעה אחורית, התנהגות כביש חדה ונשלטת, הגה מתקשר. זריזה ובנויה היטב. מושבים מאחור שיוצרים תחושת רכב שימושי. זולה יחסית לרכישה ולאחזקה. שיפורי איכות והתנהגות מדגמי 2017.
למה לא: כל החסרונות של מכונית ספורט, ישיבה נמוכה שמקשה על כניסה ויציאה. מושב אחורי לילדים בלבד. ביצועים סבירים ביחס למכונית מסוגה.
למחפשי מציאות: טויוטה GT86 התאומה נדירה ויקרה יותר וכבר לא משווקת. פורשה קאיימן איכותית ומהירה יותר, אבל עולה פי 2.
השורה התחתונה: אם קניתם BRZ אוטומטית כנראה שלא הבנתם את האוטו, אחת מאותן מכוניות בודדות שעבורן הדרך היא העיקר וכדאי שהיא תהיה עם כמה שיותר סיבובים.
דגמים: קופה 3 דלתות, 4 מושבים
טווח מחירים: מ-98 אלף שקל לידנית מ-2012 ועד 240 אלף שקל לאוטומטית חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: פרויקט משותף לסובארו וטויוטה, לייצור מכונית ספורט כמו פעם: הנעה אחורית, משקל נמוך ומנוע אטמוספרי פשוט.
פרטים טכניים: מנוע 4 צילינדרים בוקסר, 2.0 ליטר, 200 כ"ס. גיר ידני או אוטומטי, 6 הילוכים. הנעה אחורית.
זיהום אוויר: קבוצת זיהום 14 מ-15. כי צריך שיהיה משהו לכתוב עליה בסעיף של "למה לא".
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ12% לפי לוי יצחק. בפועל, אחת המכוניות הבודדות כיום שנמכרת במהירות ומעל למחירון.מה לבדוק לפני שקונים: הבחירה של טויוטה וסובארו במנוע אטמוספרי, שלחה בעלי BRZ רבים אל סדנאות השיפורים כדי להוסיף מגדש טורבו ושדרוגים נוספים ולקבל מכוניות בסגנון "מהיר ועצבני" עם הספקים שמגיעים ל-400-500 כ"ס. לאמינות הבסיסית של הדגם זה לא תמיד עושה טוב.
למי היא מתאימה: למי שמחפש מכונית נהיגה, ולא חשוב לו להגיע הכי מהר.למה כן: הנעה אחורית, התנהגות כביש חדה ונשלטת, הגה מתקשר. זריזה ובנויה היטב. מושבים מאחור שיוצרים תחושת רכב שימושי. זולה יחסית לרכישה ולאחזקה. שיפורי איכות והתנהגות מדגמי 2017.
למה לא: כל החסרונות של מכונית ספורט, ישיבה נמוכה שמקשה על כניסה ויציאה. מושב אחורי לילדים בלבד. ביצועים סבירים ביחס למכונית מסוגה.
למחפשי מציאות: טויוטה GT86 התאומה נדירה ויקרה יותר וכבר לא משווקת. פורשה קאיימן איכותית ומהירה יותר, אבל עולה פי 2.
השורה התחתונה: אם קניתם BRZ אוטומטית כנראה שלא הבנתם את האוטו, אחת מאותן מכוניות בודדות שעבורן הדרך היא העיקר וכדאי שהיא תהיה עם כמה שיותר סיבובים.
ציון: 5 כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"
סובארו BRZ
צילום: רונן טופלברג