לקסוס NX (מודל 2014-2017)
ניסיון ראשון של לקסוס להתחרות באודי Q5 ובב.מ.וו X3. הצליח בתוך תקופה קצרה להפוך למלך המכירות של בקבוצה, הרבה בזכות גרסה היברידית ראשונה בקטגוריה. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: ג'יפוני יוקרה
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ־185 אלף שקל ל-NX200t מ־2014 ועד 347 אלף שקל ל-NX300h חדש עם הנעה כפולה מ־2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: ניסיון ראשון של לקסוס להתחרות באודי Q5 ובב.מ.וו X3. הצליח בתוך תקופה קצרה להפוך למלך המכירות של בקבוצה, הרבה בזכות גרסה היברידית ראשונה בקטגוריה.
פרטים טכניים: מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר (238 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ב-NX200t, או 2.5 ליטר היברידי (200 כ"ס), עם תיבה רציפה ב-NX300h. שני הדגמים מוצעים עם הנעה קדמית או כפולה.
זיהום אוויר: 121־178 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 4 ו־15 מ־15. ההיברידי יותר ירוק מכמה משפחתיות שעולות שליש ממנו, למירוק המצפון.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 8 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות. מערכות בטיחות בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית הפכו סטנדרטיות בתחילת השנה אבל הוצעו עד אז רק בגרסאות המפוארות.
שמירת ערך: מהטובות בשוק, עם ירידה ממוצעת של כ־12%, ושוק משומשות חזק.
מה לבדוק לפני שקונים: דגמי לקסוס זולים יותר לאחזקה מהמתחרים, והיבואן מציע אותם לאחר סינון בטרייד אין שלו, עם שנה אחריות. ההיברידי חסכוני בכ־15% מהבנזין, אבל שניהם יהיו יקרים יותר לביטוח מאשר ג'יפון חדש ועממי יותר באותו מחיר.
למי הוא מתאים: למי שרוצים להרגיש בר רפאלי על בכביש.
למה כן: עיצוב מרהיב, תא נוסעים מאובזר. חסכון ושקט בהיברידי, ביצועים בבנזין
למה לא: צפוף יותר מהמתחרים הגרמניים ופחות נוח, לא כולם יאהבו את העיצוב הצעקני. ההיברידי איטי יותר, ההנעה הכפולה מיותרת בשניהם.
למחפשי מציאות: אודי Q5 וב־מ־וו X3 זולים יותר לרכישה ומהנים יותר לנהיגה, גרסאות האבזור והמנועים הבכירות של פולקסווגן טיגואן ומאזדה CX5 יוצרות אלטרנטיבה מעניינת למי שלא חייב סמל יוקרתי.
השורה התחתונה: משקיט רבים מהחששות של רכישת רכב יוקרה יד שנייה, ונטול התדמית השלילית שיש לחלק מהמתחרים הגרמניים.
ציון: 4 כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"