פולקסווגן פולו המחודשת (2014-2017)
מכונית תאומה לסיאט איביזה ולאודי A1, וכמעט זהה לסקודה פאביה. מתיחת הפנים שעברה אצלנו פולו דור חמישי באמצע 2014, שדרגה את האיכות והיצע המנועים. דגם חדש לגמרי יוצג בעולם בהמשך השנה, ויגיע לישראל ברבעון הראשון של 2018. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: סופר-מיני.
דגמים: שלוש או חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-58 אלף שקלים ל-1.2 ידנית מ-2014, ועד 159 אלף שקל ל-GTI אוטומטית חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: מכונית תאומה לסיאט איביזה ולאודי A1, וכמעט זהה לסקודה פאביה. מתיחת הפנים שעברה אצלנו פולו דור חמישי באמצע 2014, שדרגה את האיכות והיצע המנועים. דגם חדש לגמרי יוצג בעולם בהמשך השנה, ויגיע לישראל ברבעון הראשון של 2018.
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין בלבד, 1.2 ליטר (90 או 110 כ"ס), 1.8 ליטר (192 כ"ס) ב-GTI. תיבה ידנית (חמישה הילוכים במנוע הבסיסי, שישה הילוכים ב-GTI), או רובוטית כפולת-מצמדים, שבעה הילוכים. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 107 עד 139 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 4 עד 10 מ־15. ה-GTI מקלקלת את הנתונים הנקיים של הדגמים הרגילים, אבל נסלח לה.
בטיחות: רק ארבע כריות אוויר, מה שמקנה לה דירוג בטיחות ישראלי 0. חמישה מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי הקודם, שלא דרש מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט - שאין לה. ABS ובקרת יציבות בכל הדגמים.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ-12% בשנה לפי מחירון לוי יצחק. נמכרת בהפחתה ממוצעת של כ-7% מהמחירון, וסובלת מתחרות מצד איביזה ופאביה הזולות יותר, ומה-A1 שגונבת לה את לקוחות התדמית.
מה לבדוק לפני שקונים: היסטוריית טיפולים, היסטוריית שיפורים ב-GTI.
למי היא מתאימה: לכל מי שלא צריך את הממדים של גולף חדשה. הפולו כבר גדולה כמו הגולף מלפני שני עשורים.
למה כן: מכובדת ובנויה היטב. מתיחת הפנים שיפרה את האיכות והנוחות. ביצועים טובים, חסכונית. ה-GTI מאובזרת עד הגג הפנורמי, מהירה מאוד וקלה לנהיגה.
למה לא: פאביה מרווחת יותר, פולו GTI פחות ספורטיבית ומתגמלת לנהג מפיז'ו 208GTI.
למחפשי אלטרנטיבות: פאביה ואיביזה מספקות תמורה טובה יותר לכסף.
השורה התחתונה: איבדה מזוהרה, אבל עדיין טובה מאוד.
ציון: ארבעה כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"