יגואר XE (שנות ייצור 2015-2017)
מכונית מנהלים ראשונה של יגואר מאז ה-X טייפ שהייתה מבוססת בכלל על פורד מונדיאו, והפעם בלי קומבינות. יגואר פיתחה עבורה (ועבור הג'יפון F-פייס) פלטפורמה חדשה ומודרנית, עם הנעה אחורית קלאסית כבסיס, הודות לבעלת הבית החדשה והאמידה, טאטא ההודית. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: משפחתיות גדולות יוקרתיות.
דגמים: ארבע דלתות, חמישה מקומות.
טווח מחירים: מ-200 אלף שקל לאחת בסיסית עם 200 כ"ס מ-2015, ועד 360 אלף שקל למאובזרת עם 240 כ"ס מ-2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: מכונית מנהלים ראשונה של יגואר מאז ה-X טייפ שהייתה מבוססת בכלל על פורד מונדיאו, והפעם בלי קומבינות. יגואר פיתחה עבורה (ועבור הג'יפון F-פייס) פלטפורמה חדשה ומודרנית, עם הנעה אחורית קלאסית כבסיס, הודות לבעלת הבית החדשה והאמידה, טאטא ההודית.
פרטים טכניים: מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 200 או 240 כ"ס, מנוע 3.0 ליטר עם מגדש-על ו-340 כ"ס מיובא רק בהזמנה מיוחדת. תיבה אוטומטית, שמונה הילוכים, טיפטרוניק. הנעה אחורית.
זיהום אוויר: 179 גרם לדגמי ה-2.0 ליטר, קבוצת זיהום 14 מ-15. הולך טוב עם ציד חיות בר לשם שעשוע.
בטיחות: חמישה מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט.
שמירת ערך: לא משהו, אפילו במושגי רכבי יוקרה. לפי לוי יצחק מאבדת כ-20% בשנה, אבל לפי השוק, נמכרת בכ-20% פחות ממחיר המחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: כבר לא סובלת מבעיות חשמל כרוניות וצרות אחרות של היגוארים הישנים, אבל המוסכים מעטים ונטולי תחרות, ועלויות האחזקה בהתאם.
למי היא מיועדת: חובבי נהיגה שמחפשים משהו לא גרמני.
למה כן: עיצוב מתון, תא נוסעים איכותי, התנהגות כביש ספורטיבית, בלי להתפשר על נוחות נסיעה טובה.
למה לא: עיצוב מתון הוא גם חיסרון עבור חלק מהרוכשים הפוטנציאלים. צפופה מאחור ובתא המטען, הגרמניות חסכוניות יותר.
למחפשי אלטרנטיבות: אלפא ג'וליה לא פחות מהנה, וזולה בעשרות אלפי שקלים.
השורה התחתונה: ראשונות ה-XE שהגיעו לארץ לפני שנתיים כבר בשוק המשומשות, ונמכרות במחירים של מאזדה 6 חדשה. יגואר כמעט חדשה בכ-160 אלף שקל? זה הזמן להגשים חלום.
ציון: שלושה וחצי כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"