סוזוקי איגניס דור ראשון (שנת ייצור 2006-2001)
ניסיון ראשון של סוזוקי, שלא מספיק הוערך בזמנו, ליצור רכב קטן מוגבה ואופנתי. היום זו נוסחה ללהיטי מכירות, אז העדיפו לקנות סוויפט
קבוצה: מכוניות קטנות שלא ידעו שהן ג'יפים קטנים
דגמים: 3 או 5 דלתות, 4 או 5 מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-9,500 שקל לידנית מודל 2001 ועד 18 אלף שקל לאוטומטית משנת 2006 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: האיגניס היא ניסיון ראשון של סוזוקי, שלא מספיק הוערך בזמנו, ליצור סורכב קטן מוגבה ואופנתי. היום זו נוסחה ללהיטי מכירות, אז העדיפו לקנות סוויפט.
פרטים טכניים: מנועי בנזין 1.3 ליטר (83 כ"ס) עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית ו-1.5 ליטר (109 כ"ס) בשידוך לתיבה ידנית בגרסת הספורט. הנעה קדמית ברוב הדגמים עם אופציה להנעה כפולה בתיבה הידנית.
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, 2 כריות אוויר ו-ABS כסטנדרט, מפרט טוב לתקופה. ללא בקרת יציבות ומערכות אקטיביות.
זיהום אויר: מי חשב על זה אז?
שמירת ערך: אובדן של כעשרה אחוז בשנה אבל מצב הרכב הרבה יותר חשוב לקביעת המחיר. דגמי ההנעה הכפולה יקרים באלפי שקלים מדגמי ההנעה הקדמית.
מה לבדוק לפני שקונים: את שלמות תא הנוסעים ומערכותיו, שלא היו איכותיים כל כך גם כשהיא הייתה חדשה.
למי היא מתאימה: כל מי שמחפש ג'יפון בעשירית מהמחיר של אחד חדש.
למה כן: עיצוב שעדיין אופנתי, זולה לאחזקה ולביטוח. ישיבה גבוהה מהרגיל. זינוק זריז ברמזור לאוטומטית. מרווח גחון של 16 ס"מ מאפשר יכולת שבילים סבירה. לגרסת ההנעה הכפולה יש 17.5 ס"מ והיא יכולה להביך חלק מרכבי הכביש-שטח המודרניים תודות לממדיה הקטנים ולמשקל נמוך.
למה לא: מי שהייתה סופר מיני לפני עשור וחצי, זהה היום בממדיה למיני חדשה. גם תא המטען (181 ליטר נפח) אינו שימושי למשפחה. נוחות הנסיעה מזכירה ג'יפ, ולא לטובה. האוטומטית מאבדת מהקצב ככל שהמהירות עולה וגם צריכת הדלק שלה ממוצעת בלבד.
למחפשי אלטרנטיבות: טויטה יאריס מאותם שנים עדיפה בכל היבט, אבל יקרה ב-50 אחוז. דייהטסו טריוס מאותם שנים, זולה מהיאריס, צמאה יותר מהאיגניס, מציעה ישיבה גבוהה יותר ויכולת שטח עדיפה, אך יש לה רק ארבעה מושבים.
השורה התחתונה: הקדימה את זמנה
ציון: 3 כוכבים