מרצדס GLA (שנות ייצור 2014-2017)
גרסה מוגבהת ל-A קלאס הקומפקטית. אינפיניטי מייצרת גרסה משלה לצד הגרמניות, ברשיון ממרצדס, ה-Q30 שהמחירים שלה קרובים לאלה של ה-A קלאס והגובה וההופעה - לזה של ה-GLA. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: ג'יפוני יוקרה.
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-142 אלף שקל ל-1.6 ליטר טורבו-בנזין בסיסי מ-2014, ועד 485 אלף שקל ל-2.0 ליטר טורבו AMG כפול הנעה חדש מ-2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: גרסה מוגבהת ל-A קלאס הקומפקטית. אינפיניטי מייצרת גרסה משלה לצד הגרמניות, ברשיון ממרצדס, ה-Q30 שהמחירים שלה קרובים לאלה של ה-A קלאס והגובה וההופעה - לזה של ה-GLA.
פרטים טכניים: מנועי טורבו בנזין, 1.6 ליטר (156 כ"ס), 2.0 ליטר (211 כ"ס) ו-2.0 ליטר ספורטיבי (360 כ"ס). יש גם טורבו-דיזל 2.2 ליטר (136 כ"ס). תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים בכולם. הנעה קדמית במנוע הקטן, כפולה באחרים.
זיהום אוויר: 129-175 גרם C02 לק"מ, קבוצות זיהום 7-15. מדהים איך מהרגע שרכב מתחזה לג'יפון מזנקים גם שיעורי הפליטות שלו.
בטיחות: חמישה מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שבע כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. רמת המערכות האקטיביות משתנה בין הגרסאות, שלא כולן נמכרו עם בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אקטיבית.
שמירת ערך: לפי לוי יצחק, ירידה של 15%־20% בשנתיים הראשונות, 10% אחר-כך. כמו בכל דבר שמזכיר כיום "ג'יפ", השוק ערני, אם כי המחירון תיאורטי, כי המכוניות גם לא נמכרות לפי מחירון היבואן כחדשות.
מה לבדוק לפני הקנייה: האמינות טובה, אבל האחזקה היא במחירי רכבי יוקרה. בדקו היטב את מצב מערכת ההנעה והגחון, למקרה שהבעלים הקודמים חשב שקנה G-ואגון קטן.
למי היא מתאימה: לחובבי גובה ומותגים.
למה כן: איכות, התנהגות הכביש, פוזה. אופציית חבילת שטח בתוספת תשלום, שמגביהה את מרווח הגחון והופכת את ההופעה לקרבית יותר.
למה לא: פוזה. מחיר של ג'יפון שבעה מקומות יפני עם הנעה כפולה, מרווח של מכונית קומפקטית, בעיקר מאחור ובתא המטען.
למחפשי מציאות: התמקחו היטב באולם התצוגה, בדקו גם את ב.מ.וו X1 ואודי Q3.
השורה התחתונה: ג'יפ זה לא, אבל מכונית יוקרה קטנה ובעלת יכולת - בהחלט.
ציון: ארבעה כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"