שתף קטע נבחר
 

ניסאן טידה (2008-2012)

משפחתית גלובלית, שם קוד למכונית זולה שהיצרן מוכר בכמה שיותר שווקים. מבוססת על פלטפורמת הרנו קליאו-ניסאן מיקרה, והגיעה אלינו ממקסיקו. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות.

דגמים: ארבע או חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-‭23‬ אלף שקל ל-1.6 ליטר אוטומטית בסיסית מ-2008 ועד 43 אלף שקל לאחת מאובזרת מ-2012 (‬מחירון לוי יצחק).

 

 

תעודת זהות: משפחתית גלובלית, שם קוד למכונית זולה שהיצרן מוכר בכמה שיותר שווקים. מבוססת על פלטפורמת הרנו קליאו-ניסאן מיקרה, והגיעה אלינו ממקסיקו.

פרטים טכניים: מנוע בנזין, 1.6 ליטר ‭110)‬ כ"ס‭, (‬ גיר אוטומטי (ארבעה  הילוכים)‭.‬ הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 178 גרם ‭CO2‬ לק"מ, קבוצת זיהום 8-9 מ-‭.15‬ גם מכוערת וגם מזהמת‭!?‬

בטיחות: תלוי. ארבעה מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האוסטרלי המקביל לאירופי (תקף לדגם עם שש כריות אוויר). ארבע כריות בדגם הליסינג, שש בדגם המאובזר שנמכר פחות ובעיקר לפרטיים. ABS כסטנדרט, בקרת יציבות ‭(ESP)‬ הוצעה בתחילה רק בדגם היקר והפכה סטנדרטית רק במכוניות שיובאו מ-2010, כאשר חויבה בחוק.

ירידת ערך: רשמית כ-15% לשנה אבל לא תתקשו להוריד 20-30 אחוז מהמחירון עקב ביקוש נמוך בשוק. 

מה לבדוק לפי שקונים: מגלה אמינות גבוהה ולא יקרה לאחזקה. מכוניות רבות נמכרו כיד שנייה מהיבואן (חברה) עם 0 ק"מ, או לחברות ליסינג והשכרה. בדקו היטב את ההיסטוריה ושלמו בהתאם.

למי היא מתאימה: למי שמתעקש על משפחתית יפנית ורוצה לשלם מחיר של אירופית.

יתרונות: תנוחת ישיבה גבוהה, מרווח ראש וברכיים מאחור, נוחה ואיכותית יחסית ליפניות, ושקטה. תא מטען גדול בסדאן.

חסרונות: עיצוב מוזר עד מכוער בסדאן, מושב אחורי צר שלא מספיק למי שצריך להושיב שלושה ילדים עם התקני ריסון. סחירות נמוכה, אבזור בטיחותי דל ברבות מהמכוניות שעל הכביש. צריכת הדלק סבירה בלבד.

למחפשי מציאות: מיצובישי לאנסר רחבה יותר וזולה גם היא יחסית ליפניות אחרות. ניסאן נוט שחולקת מנוע עם הטידה קצת יותר יקרה, אבל שימושיות, נאה ומוצלחת יותר.

השורה התחתונה: לא להאמין שאותו יצרן פיתח וייצר במקביל את הג'וק והקשקאי. פשוטה ומשעממת, אבל זולה ועושה את העבודה.

ציון: 3 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים