אופל אינסיגניה (2011-2017)
חולקת פלטפורמה עם הביואיק ריגל ולה-קרוס. דור חדש יושק החודש בארץ ויהיה האחרון שיש לו בני דודים באמריקה, לאור מכירת אופל לפיג'ו-סיטרואן. דו"ח מכירת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות גדולות.
דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות נוצ'בק, חמש דלתות סטיישן, כולן חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-59 אלף שקל ל-2.0 ליטר טורבו מ-2011, ועד 290 אלף שקל ל-2.0 ליטר טורבו OPC חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: חולקת פלטפורמה עם הביואיק ריגל ולה-קרוס. דור חדש יושק החודש בארץ ויהיה האחרון שיש לו בני דודים באמריקה, לאור מכירת אופל לפיג'ו-סיטרואן.
פרטים טכניים: מנועי טורבו בנזין 1.6 ליטר (170 כ"ס, מ-2013), 2.0 ליטר (220 ו-250 כ"ס) ו-2.8 ליטר (325 כ"ס), או דיזל 2.0 ליטר (160 כ"ס). תיבה אוטומטית 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית (כפולה ב-OPC).
זיהום אוויר: 149־258 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 9־15. מעשנת כבדה.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) בכל הדגמים, ללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: לפי לוי יצחק, כ-15% לשנה בממוצע, אבל מחירי השוק נמוכים באלפים רבים.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינה, אך יקרה יחסית לאחזקה. מכוניות רבות שימשו במקור בליסינג, אפילו לח"כים. בדקו מקוריות הרכב.
למי היא מתאימה: למי שלא יכול בלי פלטת מטוגנים וקרם בוואריה, או שסתם אוהב לנהוג.
יתרונות: נאה ומכובדת, ביצועים טובים בדגמי ה-2.0 ליטר ומעלה, מהנה. נוחה ובנויה היטב. שפע גרסאות מרכב, כולל סטיישן מרהיבה.
חסרונות: הבנזינים צמאים מדי, הדיזלים נמכרו בעיקר למוניות. נוחות הנסיעה בינונית. תא הנוסעים חושף את גילה, דגמי הליסינג מאובזרים במתינות.
למחפשי מציאות: ה-2.0 ליטר טורבו, אבל עם דלקן.
השורה התחתונה: כמו סקודה סופרב, אבל עם פלפל ומחירי שוק קרובים יותר לאלה של האוקטביה.
ציון: ארבעה כוכבים