מיצובישי אטראז' (2014-2018)
גרסת סדאן למיצובישי ספייס סטאר ומיוצרת כמוה בתאילנד. מוכרת כרכב הצמוד של קצינים בצה"ל. דו"ח רכישת רכב משומש
דגמים: סדאן, 4 דלתות, 5 מקומות ישיבה תיאורטיים.
טווח מחירים: מ-35 אלף שקל לידנית מ-2014 ועד 94 אלף שקל לאוטומטית חדשה (לוי יצחק).
תעודת זהות: מבוססת על מיצובישי ספייס סטאר ומיוצרת כמוה בתאילנד.
נתונים טכניים: מנוע בנזין 1.2 ליטר, 80 כ"ס. תיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: קבוצת זיהום 3 עד 4 מ-15. בזה היא דווקא בסדר.
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות. מכוניות רבות נמכרו עם מערכת התראה על התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב בהתקנה מקומית. אין מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 15% לשנה לפי לוי יצחק. בפועל הרוב המוחלט נמכרו לחברות ליסינג ונמכרות ב-20 אחוז מתחת למחירון ואף יותר. בקרוב ייצאו לשוק עוד אלפי מכוניות שהוחכרו לצה"ל, והמחירים ירדו עוד יותר.
מה לבדוק לפני שקונים: את מקוריות הרכב ואת מצב התיבה הרציפה שיקרה להחלפה.
למי היא מתאימה: מי שמתעקש על משפחתית יפנית ויש לו בקושי כסף לצרפתית.
למה כן: חסכונית מאוד, 15-16 ק"מ לליטר במשולב. אבזור עשיר יחסית באוטומטית. תא מטען גדול (450 ליטר) שבולע בקלות עגלה וקניות. מרווח ברכיים סביר מאחור למבוגר.
למה לא: עיצוב סתמי עד מכוער, מושב אחורי צר, איכות חומרים נמוכה. רועשת ולא נעימה לנהיגה.
למחפשי מציאות: פיגו 301 מרווחת, נוחה ועדיפה בכל היבט מלבד צריכת דלק - וזולה מאוד גם כן כמשומשת. גם שברולט סוניק סדאן תעשה עבודה טובה יותר באותו מחיר.
השורה התחתונה: פלא שבצה"ל לא פרץ מרד קצינים בגללה.
ציון: 2.5 כוכבים