ב.מ.וו סדרה 3 (2012־2018)
הדגם הוותיק והמצליח ביותר של היצרנית הבווארית יוחלף בסוף השנה בדגם חדש שישמור על ההנעה האחורית, אבל יזכה לשיפורי איכות, בטיחות וצריכת דלק. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתית גדולה ויוקרתית לנהג
דגמים: סדאן, ארבע דלתות, חמישה מקומות. סטיישנים לא הגיעו בייבוא סדיר ונדירים מאוד
טווח מחירים: מ-88 אלף שקל ל-1.6 ליטר מ-2012 ועד 3.0 ליטר חדשה מ-2018 ב-420 אלף שקל (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: הדגם הוותיק והמצליח ביותר של היצרנית הבווארית יוחלף בסוף השנה בדגם חדש שישמור על ההנעה האחורית, אבל יזכה לשיפורי איכות, בטיחות וצריכת דלק
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין בלבד, 1.5 ו-1.6 ליטר (136 כ"ס) ו-2.0 ליטר (184-326 כ"ס). דגם היברידי נטען עם 252 כ"ס. גיר אוטומטי (שמונה הילוכים) או ידני (שישה הילוכים). הנעה אחורית.
בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט. מערכות בטיחות אקטיבית לא היו סטנדרטיות בכל השנים
זיהום אוויר: 49 עד 159 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 2 עד 14 מ-15. רואים מכבי חיפה? אפשר להיות ירוקים וביצועיסטים.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 15% לשנה, והפחתה בשיעור דומה מהמחירון במכירה. גם ב.מ.וו נכנסו למשחקי ה-0 ק"מ ואפשר למצוא 318i חדשה מליסינג בפחות מ-200 אלף שקל.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינה יותר מהחששות שלכם, אבל בדקו מקוריות, טיפולים, ואת הגיר האוטומטי המתוחכם.
למי היא מתאימה: מי שבא לנהוג, לא רק בשביל הפוזה.
למה כן: בנויה היטב, חסכונית, קלה ומהנה לנהיגה ואפילו נוחה. ביצועים טובים כבר בדגם הבסיסי. ההיברידית היא שילוב מוצלח של חסכון וביצועים.
למה לא: מושב אחורי צפוף יחסית, אבזור בדגמים הבסיסיים, סביבת נהג מיושנת וכבר פחות איכותית משל מתחרות צעירות יותר.
למחפשי מציאות: אלפא ג'וליה החדשה מהנה יותר, מרצדס C קלאס איכותית יותר אבל יקרה יותר לרכישה ולאחזקה. לקסוס IS תהיה אמינה וזולה יותר לחיים משותפים, אבל היא עדיין לא משתווה מבחינת איכות הנהיגה.
השורה התחתונה: כבר לא המלכה המוחלטת של השוק הזה, אבל עדיין תחרותית כמשומשת.
ציון: 4 כוכבים