אופל מוקה 2014-2018
רכב הפנאי הראשון של אופל ולהיט מכירות באירופה הגיע אלינו באיחור. האח התאום לשברולט טראקס, מיוצר לצידו בדרום קוריאה ומבוסס אף הוא על פלטפורמת הסופר-מיני של ג'נרל מוטורס. דו"ח רכישת רכב משומש
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-80 אלף שקל להנעה קדמית מ-2014, ועד 150 אלף שקל להנעה כפולה חדש (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: רכב הפנאי הראשון של אופל ולהיט מכירות באירופה, הגיע אלינו באיחור. אח תאום לשברולט טראקס, מיוצר לצידו בדרום קוריאה ומבוסס אף הוא על פלטפורמת הסופר-מיני של ג'נרל מוטורס. דגם מעודכן, מוקה X, משווק מאז 2017 וצפוי להיות מוחלף בשנה הבאה.
פרטים טכניים: מנוע בנזין, 1.4 ליטר טורבו-בנזין (140 כ"ס בהנעה קדמית, 152 כ"ס בהנעה כפולה). תיבת שישה הילוכים אוטומטית. הנעה קדמית או כפולה.
זיהום אוויר: 158-144 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 10 עד 14 מ-15. לא מתבלט.
בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ו-6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט, ללא מערכות בטיחות אקטיביות. חלק נמכרו עם מערכות התרעה בהתקנה מקומית.
שמירת ערך: ירידת ערך שנתית ממוצעת של כ-13% בממוצע אצל לוי יצחק, השוק מפחית עוד לפחות 10%.
מה לבדוק לפני שקונים: חשוב לוודא שטופל במועד, מערכת הקירור רגישה מאוד להזנחה.
למי הוא מיועד: למי שמחפשים רכב פנאי גרמני זול ואין להם 3 ילדים.
למה כן: עיצוב נאה, תנוחת ישיבה גבוהה, ביצועים טובים. מתבלט באיכות חומרים ובידוד רעשים עדיפים על פני הטראקס, למרות ששניהם מגיעים מאותו פס ייצור.
למה לא: מושב אחורי צר, תא מטען קומפקטי, נוחות נסיעה והתנהגות כביש בינונית. סביבת נהג מבלבלת עם יותר מדי כפתורים עד מתיחת הפנים. אבזור דל בגרסה הבסיסית (אנג'וי פיקס).
למחפשי מציאות: רנו קפצ'ור זול וחסכוני יותר, ומציע גם נסיעה נעימה יותר, אך ללא סמל גרמני בחזית.
שורה תחתונה: מביא איכות ומחירי שוק אירופאים לשוק עתיר ברכבי פנאי יפנים וקוריאנים.
ציון: 4 כוכבים