שתף קטע נבחר
 

לקסוס is300 משנת ייצור 2013-2018

דור שלישי למשפחתית הגדולה של לקסוס, שהייתה ההיברידית הראשונה בקטגוריה, הרבה לפני שהטבות המס הנדיבות הפכו הנעת בנזין-חשמל לכמעט סטנדרט בשוק היוקרה. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות מנהלים שבאות עם הגנה חלקית מעליית מחירי הדלק.

דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמישה מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-‭125‬ אלף ש' ללקצ'רי הבסיסית מ-2013 ועד ‭ 295‬ אלף שקלים להיי פרימיום חדשה מ-‭2018‬ (לוי יצחק).

 

תעודת זהות: דור שלישי למשפחתית הגדולה של לקסוס, שהייתה ההיברידית הראשונה בקטגוריה, הרבה לפני שהטבות המס הנדיבות הפכו הנעת בנזין-חשמל לכמעט סטנדרט בשוק היוקרה.

נתונים טכניים: מנוע בנזין עם מנוע חשמלי, 2.5 ליטר, ‭ 223‬ כ"ס. תיבת הילוכים רציפה, הנעה אחורית. זיהום אוויר: רק ‭ 104‬ גרם ‭ co2‬ לק"מ, קבוצת זיהום 3 מ-15 ‬

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שמונה כריות אוויר. ‭ ABS‬ ובקרת יציבות (‭ESC‬) כסטנדרט, אבל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיביות הפכו לסטנדרט רק מ-‭.2018 ‬

שמירת ערך: טובה יחסית. מאבדת כ-%‭15‬ לשנה.

מה לבדוק לפני הקנייה: מגיעה עם חמש שנות אחריות למערכת ההברידית כולל הסוללה ולאחריהן אפשר להאריך את האחריות עד 10 שנים, בתשלום של 390 שקל לשנה, מותנה בבדיקה במוסכי היבואן. הוצאות אחזקה נמוכות יחסית לגרמניות.

למי היא מתאימה: חובבי סטטוס וגאדג'טים שנמאס להם לשלם מיסי דלק מופרכים.

למה כן: עיצוב אגרסיבי מבעבר, מרווחת יותר ובנויה היטב כרגיל. נוחה, שקטה וזריזה. צריכת דלק של ‭ 16-14‬ ק"מ לליטר בחיים האמיתיים.

למה לא: עדיין לא המרווחת והאיכותית בקבוצה. למרות העיצוב, התנהגות הכביש אינה ספורטיבית.

למחפשי מציאות: בתכל'ס, סקודה סופרב תהיה מרווחת, שימושית וזולה יותר לרכישה, אבל פחות חסכונית בדלק ופחות יוקרתית. משפחתיות גדולות יוקרתיות אחרות יהיו יקרות יותר לכיס בירידת ערך ובעלויות שוטפות.

השורה התחתונה: יותר ביזנס מפלז'ר, מכונית מנהלים הגיונית וחכמה.

ציון: 4 כוכבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים