שתף קטע נבחר
 

אלפא רומיאו מיטו (2009-2018)

הושקה לפני עשור ומבוססת על הפלטפורמה המשותפת לפיאט גרנדה פונטו ולאופל קורסה. הייצור שלה יסתיים השנה כשהיא כבר מיושנת בהרבה מהמתחרות, ללא מחליפה ישירה. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: סופר-מיני יוקרתיות

דגמים: שלוש דלתות, חמישה מקומות ישיבה

טווח מחירים: 27 אלף שקל ל-1.4 ליטר ידנית מ-2009 ועד 170 אלף שקל ל-1.4 ליטר אוטומטית מאובזרת חדשה (מחירון לוי יצחק).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

תעודת זהות: הושקה לפני עשור ומבוססת על הפלטפורמה המשותפת לפיאט גרנדה פונטו ולאופל קורסה. הייצור שלה יסתיים השנה, אחרי מתיחות פנים ב-2010, 2-13 ו-2016, כשהיא כבר מיושנת בהרבה מהמתחרות, ללא מחליפה ישירה.

פרטים טכניים: מנועי טורבו בנזין, 900 סמ"ק עם שני צילינדרים (105 כ"ס), 1.4 ליטר (120, 135, 155 ו-170 כ"ס). גיר ידני עם חמישה ושישה הילוכים, או רובוטי כפול-מצמד עם שישה הילוכים טיפטרוניק (בשלוש הגרסאות החזקות יותר). הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 99 עד 124 co2 לק"מ, קבוצות זיהום 3 עד 9 מ-15.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי הישן, 7-9 כריות אוויר.ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט, ללא מערכות בטיחות אקטיבית.

שמירת ערך: לוי יצחק מפחית כ-15% לשנה בממוצע, השוק עירני ויש דגמים כמו ה-155 כ"ס שנמכרים מעל למחירון.

מה לבדוק לפני שקונים: יותר אמינה מהדימוי, אך ישנן רגישויות במערכת ההגה החשמלי ובקיפול המושבים הקדמיים. מנועי המולטיאייר, מערכת תזמון השסתומים ההידראולית של קונצרן פיאט (גרסאות ה-135, 140 ו-170 כ"ס) רגישה, ומנועים אלה זקוקים לטיפול אחת לשנה או 15 אלף ק"מ, ולא כפי שהמליץ היצרן, שנתיים או 30 אלף ק"מ.

למי היא מתאימה: למי שמחפש קטנה עם אופי.

למה כן: עיצוב רטרו מרהיב, בדרך כלל מאובזרת היטב, זריזה וחסכונית יחסית לביצועים ברוב הגרסאות, אחיזת כביש טובה. רמות אבזור כמו 'זגאטו' וקוואדרפוליו, שמעניקות תחושה מדומה שיש לכם איזו אלפא אספנות ביד.

למה לא: נוחה כמו טיסה במחלקת תיירים של אליטליה, מנוע ה-900 סמ"ק רועד, רועש צמא ולא ממש זריז, ההגה אילם ומערכת ה-DNA שאמורה לשנות את מאפייני הרכב בהתאם להעדפת הנהג היא גימיק. מבנה שלוש דלתות לא שימושי.

למחפשי מציאות: המיני החדשה עדיפה בכל היבט, אבל יקרה לרכישה ולאחזקה. אאודי A1 מודרנית, ושימושית וסחירה עוד יותר, אבל לא מיוחדת כמו המיטו והמיני.

השורה התחתונה: מיטו 155 כ"ס, בלי מולטיאייר, ידנית ועם 6 הילוכים כבר די זולה. לא ספורטיבית ורחוקה משלמות, אבל לפחות מנסה להיות שונה ואנטי תזה לכל הקטנות הקוריאניות ה"נכונות" שמציפות את הכבישים.

ציון: ***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אלפא רומיאו מיטו - שלושה כוכבים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים