סובארו פורסטר דור 4 (2013-2018)
דור רביעי לרכב הפנאי היפני, ממייסדי הקטגוריה עוד בשנות ה-90. מבוסס על מכלולי האימפרזה דאז, אבל מציע יכולת שטח גבוהה מהמקובל. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: רכבי פנאי כפולי הנעה.
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-90 אלף שקל לידני בסיסי מ-2013 ועד 199 אלף שקל ל-XT מ-2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: דור רביעי לרכב הפנאי היפני, ממייסדי הקטגוריה עוד בשנות ה-90. מבוסס על מכלולי האימפרזה דאז, אבל מציע יכולת שטח גבוהה מהמקובל.
נתונים טכניים: מנועי בנזין, בוקסר ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס, או טורבו (XT) עם 240 כ"ס. תיבה אוטומטית רציפה והנעה כפולה-קבועה. תיבה ידנית הוצעה במנוע הקטן עם הילוך כוח.
זיהום אוויר: קבוצות זיהום 13 ו-15 מ-15.
בטיחות: 5 כוכבים במבחן הריסוק EuroNCAP, שבע כריות אוויר. ABS ובקרת יציבות כציוד תקני.
ירידת ערך: 10% לשנה, ביקוש טוב בשוק. עם זאת, מחירי השנתונים האחרונים מושפעים כעת ממבצעי חיסול המלאי של היבואנית וסוכני המשנה שלה, שמוכרים פורסטר "יד שניה אפס ק"מ" ב-145 אלף שקל.
מה לבדוק לפני שקונים: בדקו נזקי שטח, ודאו שהגבהות - אם ישנן - רשומות ברישיון ושארבעת הצמיגים זהים כמחויב ברכבי הנעה כפולה-קבועה. האמינות טובה והפורסטר לשוק הפרטי זכה לאחריות ארוכה מהמקובל של 5 שנים או 100 אלף ק"מ.
למי הוא מיועד: משפחות מטיילות.
למה כן: נטול בולשיט. שדה ראיה מצוין, נוח מאוד בכביש ויכולת שטח גבוהה תודות להנעה כפולה אמיתית ומרווח גחון נדיב של 22 ס"מ. ל-XT ביצועי זינוק והאצות דומים למכוניות ספורטיביות.
למה לא: צריכת הדלק גבוהה כבר בדגם האטמוספרי ושערורייתית בטורבו. ביצועים בינוניים בדגם הרגיל, חרטום ארוך ורגיש לנזקים בשטח. מתבלט בשטח יחסית לג'יפונים מקבילים, אבל אל תתבלבו - זה לא טויוטה לנד קרוזר.
למחפשי מציאות: סאנגיונג רקסטון משומש נמכר במחירים דומים. מגושם יותר בעיר, אבל מצויד בשבעה מקומות ישיבה, מנוע טורבו-דיזל, הילוך כוח ועבירות עדיפה בשטח.
השורה התחתונה: אם אתם מחפשים רכב פנאי שבאמת אפשר ללכלך בבוץ ובחול - מצאתם.
ציון: 4 כוכבים